سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به نظم و انظباط علاقه م

تعداد صفحات: 13     کد محصول :6968      حجم فایل:29,81 KB      نوع فایل :rar



اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به نظم و انظباط علاقه مند کنم

 

مختصری از اقدام پژوهی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

 

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به نظم و انظباط علاقه مند کنم

چکیده

 

در تعلیم و تربیت کودکان انضباط همیشه مورد توجه بوده ، ولی در اینکه این انضباط چگونه باید باشد و چگونه می توان آن را آموزش داد عقاید متفاوت است .

«هدف از انضباط این است که کودک را قادر به سازش با قوانین و مقرراتی که فرهنگ یک گروه پذیرفته است بنماید ، به طوری که رفتار خود را با توقعات و خواستهای گروه اجتماعی که در آن زندگی می کند هماهنگ نماید» (بدری مقدم ، 1379)

در مواردی که رفتار فرد در جهتی بر خلاف مقررات و قوانین گروه ، یعنی بر خلاف انتظار و توقعات آنهاست او را فردی بی انضباط می نامند . البته وقتی در آموزشگاه از انضباط صحبت می شود مراد نظم و ترتیب و سکوت دانش آموزان نیست ، بلکه معنی وسیعتری مورد نظر است به این معنی که انضباط باید منجر به انگیزش جهت حفظ مقررات شود و به صورت عادت درآید .

یکی از مشکلاتی که معلمان و اولیای آموزشگاهها با آن مواجه هستند بی انضباطی و عدم رعایت مقررات از طرف دانش آموزان است .

 

 

 

 

مقدمه

 

برای اینکه انسان بتواند در اجتماع زندگی کند باید رفتار اجتماعی را بیاموزد به این معنی که رفتارش باید مورد قبول اجتماع باشد . یکی از راههای اجتماعی شدن و مورد قبول قرار گرفتن رعایت انضباط و مقرراتی است که در اجتماع حکمفرماست .

مقررات و قوانینی انضباطی رفتار را تحت کنترل درمی آورد و چون این کنترل اغلب مانع انجام خواسته های کودکان می شود ، گاهی موجب خشم و عصبانیت آنها می گردد .

بیان مساله

اینجانب ...... در سال تحصیلی در پایه  ....در مدرسه.... مشغول به تدریس بودم که با این مشکل مواجه شدم.

در این کلاس با وجود پایه ضعیف دانش اموزان و وجود بی انضباطی مشکل من را صدچندان می کرد . از آنجایی که شخصاً به شغل معلمی علاقه داشته و دوست داشتم در کارم موفق باشم و کلاسی نمونه در هر زمینه داشته باشم درصدد برآمدم تا مشکل دانش آموزان این کلاس را حل نموده و آنها را متقاعد به پذیرش نظم و مقررات نمایم .

با توجه به اینکه مقالات مربوط به انضباط در مجلات ماهانه تربیت ، پیوند ، آموزش ابتدایی را مطالعه می کردم و در دروس دانشگاهی نیز پیرامون این مسأله ، کتبی را مطالعه کرده بودم سعی کردم با استفاده از مطالب مفید این مقالات و راهنمایی های معلمان باتجربه به حل مشکل بپردازم .

هدف من از انجام این پژوهش این بود که دانش آموزان کلاس علاوه بر داشتن رفتار مؤدبانه، کارشان را به بهترین وجه در کلاس انجام دهند ، همچنین اهمیت رفتار مؤدبانه ، انضباط و تلاش واقعی خود جهت نیل به یادگیری را همیشه به خاطر داشته باشند و از طریق آن در امتحانات خود نیز موفقیت کسب نموده و برای ادامه تحصیل نشاط و سرزندگی داشته باشند و پس از آن در کلیة مراحل زندگی خود به قوانین و مقررات احترام گذاشته و موجبات سعادتمندی آنان در جامعه فراهم گردد

 

لینک دانلود:

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به نظم و انظباط علاقه مند کنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به نظم و انظباط علاقه مند کنم