سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

گزارش تخصصی قران و راهبردهای پرورشی در مدارس

تعداد صفحات: 13     کد محصول :6924      حجم فایل:28,81 KB      نوع فایل :rar



گزارش تخصصی قران و راهبردهای پرورشی در مدارس

چکیده  :

تعلیم و تربیت در دنیای کنونی، خواه ناخواه متأثر از دگرگونی های پرشتابی است که در دانش تجربی نو، سبک زندگی، تغییر نگرش ها و پیشرفت های فناوری بوجود آمده است. در چنین موقعیتی بدیهی است نظام تعلیم و تربیت کشور ما که؛ مترصد حفظ استقلال، هویت دینی و ملی است و بر اندیشه ها و آرمانها و مبانی تربیت اسلامی و ملی تأکید دارد با تهدیدها و چالش هایی مواجه باشد.

تمام سعی نظام آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی بر آن است که تربیت دانش آموزان ماهیتی دینی داشته باشد اما گاهی این تلاش با دشواری ها روبروست که البته این موضوع در استان ها و شهرستان های مختلف متغیر است. این مقاله سعی دارد به بررسی بخشی از موانع، دشواری ها و چالش های پیش روی معاونین و مربیان تربیتی به عنوان «سربازان انقلاب» در دستگاه آموزش و پرورش بپردازد  .

 

 

مقدمه :

رهبر معظم انقلاب در روز معلم سال 1385 فرمودند: «قرآن حقیقتا در آموزش و پرورش مهجور است. انتظار این بود که پس از انقلاب کار کارستانی در این زمینه صورت پذیرد. کارهایی هم شده است، اما قرآن باید در آموزش و پرورش نهادینه شود. ما در این زمینه نیازمند تحول اساسی هستیم

مهجوریت قرآن در آموزش و پرورش را می توان از ابعاد مختلف مورد نقد و بررسی قرار داد. از جایگاه قرآن در برنامه ریزی استراتژیک و کلان آموزش و پرورش و فلسفه تعلیم و تربیت، سند ملی آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی گرفته تا مسائل مربوطه به حوزه اجرا، نظارت و ارزشیابی. در اینجا تنها به بیان برخی از راهکارهای عمده و اساسی و در عین حال اثربخشی در فرآیند نوآوری و شکوفایی و رفع مهجوریت از قرآن در آموزش و پرورش اشاره می شود.

 

لینک دانلود:

گزارش تخصصی قران و راهبردهای پرورشی در مدارس

گزارش تخصصی قران و راهبردهای پرورشی در مدارس