سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دانلود گزارش تخصصی نقش رسانه های مختلف غربی و انحرافات دانش آموز

تعداد صفحات: 15     کد محصول :6754      حجم فایل:26,89 KB      نوع فایل :rar



گزارش تخصصی نقش رسانه های مختلف غربی و انحرافات دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی نقش رسانه های مختلف غربی و انحرافات دانش آموزان

چکیده:
بی تردید امروزه، رسانه ها یکی از مهمترین و مؤثرترین عوامل تربیت در هر جامعه ای است. رسانه ها با وسعت دامنه خود، در حکم دانشگاه عمومی است که با همه اقشار جامعه سرو کار دارند، اگر رسانه های یک جامعه در اختیار نیروهای متعهد قرار گیرند، می توانند زمینه رشد و شکوفایی آن جامعه را فراهم نموده و آن را به سوی سعادت و کمال سوق دهند ؛ ولی اگر در اختیار افراد غیر متعهد و وابسته قرار گیرند به عاملی از عوامل تباهی فرهنگ و اعتقادات یک جامعه، بدل شده و آن جامعه را به تباهی خواهد کشاند. کشور ما افغانستان نیز نه تنها از قاعده فوق مستثنی نیست، بلکه آزادی رسانه ها از یک سو و تهاجم فرهنگی دشمنان از سوی دیگر، ضرورت بحث از رسانه ها و نقش آنها را در هدایت و جهت دهی جامعه، دوچندان نموده است. با درک این مهم، گزارش حاضر در صدد است که نقش رسانه ها را در تربیت دینی را مورد بحث و کنکاش قرار دهد و پس از آن، ضمن تبیین آفت ها و آسیب های فراروی آن، راهکارهایی را با تأکید بر رهنمودهای امام خمینی(ره) جهت بیرون رفت از آسیب های موجود ارائه دهد.

مقدمه:
انسان در زندگی اجتماعی و در برخورد با دیگران، نیاز شدیدی به ارتباط دارد و تنها از این طریق است که نیازهای فردی و اجتماعی خود را برآورده می‌کند. انسان از همان آغاز برای برقراری ارتباط و رساندن پیام خود به دیگران، شیوه‌های گوناگونی را به‌کار برده است؛ از کلمات و اشاره‌های رمزی اولیه گرفته، تا استفاده از پیش‌رفته‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین وسایل ارتباطی مدرن امروزی. هرچند که رشد رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی که در ابتدا بسیار ساده و ناچیز بوده، لیکن در عصر حاضر شاهد تحوّل چشم‌گیری است.

پیدایش فن سینما در ابتدای قرن بیستم، ظهور رسانه‌های جمعی نظیر رادیو و تلویزیون، تولید و انتشار نوارهای ویدئویی و راه‌یابی آن به خانه‌های مردم در دهه‌های آخر قرن بیستم و همچنین بوجود آمدن پدیده‌ی شگفت‌انگیز ماهواره و شبکه‌‌ای انترنت از مظاهر تحول این صنعت، در عصر حاضر به شمار می آید، که انسانها می تواند آن ها را برای رسیدن به مقاصد مختلفی نظیر اطلاع رسانی، تعلیم و تربیت، اندیشه‌پروری، فرهنگ‌سازی، هدایت و راه‌نمایی، افزایش آگاهی‌های اجتماعی و … به‌کار گیرد.
در دنیای امروز که همه چیز به سمت صنعت و تکنولوژی در حال حرکت است، سهم خانواده ها و حتی معلمان در تکوین شخصیت دانش آموزان، روزبه روز کمرنگ تر می شود و به جای آن عوامل دیگری همچون رسانه ها نقش عمده ای را برعهده دارند و به صورت شبانه روزی در تغییر اندیشه ها و افکار کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان نقش تأثیرگذار و مهم خود را ایفا می کنند.



لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی نقش رسانه های مختلف غربی و انحرافات دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی نقش رسانه های مختلف غربی و انحرافات دانش آموزان