سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تجربیات مدون تدریس دبیر دینی و عربی

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

اینجانب حبیبه درگاهی ممان دارای مدرک -------- با --- سال سابقه خدمت به عنوان دبیر دینی و عربی در آموزش وپرورش یکی از مدارس دبیرستانی پسرانه آموزش وپرورش استان مرکزی به نام مدرسه دبیرستان ------- واقع دربخش ------ که تعداد دانش اموزان این مدرسه ------نفر مشغول به خدمت هستم. تربیت دینی یکی از مهم‌ترین اهداف نظام آموزشی کشور است و اهمیت و جایگاه ویژة آن باعث شده است درس مستقلی، که عموماً تحت عنوان قرآن و تعلیمات دینی شناخته می‌شود، با سایر دروس در هر پایه تفاوت‌های عمده‌ای داشته باشد. اصولاً ماهیت دروس دینی به‌گونه‌ای ا‌ست که از نظر محتوای آموزشی، فرایند یادگیری و شیوه‌های آموزشی با دروس دیگر قابل مقایسه نیست.

به عبارت دیگر، هر فعالیتی که از سوی معلم برای یادگیری در دانش‌آموز انجام شود، صرف‌نظر از ارزش محتوای مورد یادگیری، آموزش و تدریس محسوب می‌شود. در این صورت و دروسی چون ریاضی، جغرافیا، زیست‌شناسی، تاریخ، علوم‌پایه و... همگی از این نظر در یک ردیف جای می‌گیرند، اما اگر یادگیری را مفهومی فراتر از آموزش تلقی کنیم و در واقع آن را هدف آموزش بدانیم، در آن صورت باید فرایندی را که در استمرار زمان باعث ایجاد تمرین، تجربه و تغییرات تدریجی و نسبتاً پایدار در دانش‌آموز شود، یادگیری تلقی کرد. درس دینی از این نظر با سایر دروسی که نام بردیم بسیار متفاوت است.

 

 

 

ارزیابی عمومی

وظایف شغلی

شاغل این پست زیر نظر مدیر مدرسه بشرح زیر انجام وظیفه می‌نماید:

ـ کوشش و اهتمام در بوجود آوردن محیطی کاملاً آموزنده و پرورش دهنده در کلاس منطبق با موازین و معیارهای اسلامی بطوریکه زمینه شکوفا شدن استعدادهای فطری و خدادادی دانش آموزان از هر جهت فراهم باشد.

ـ کوشش در ایجاد روحیه نظم و تربیت و دقت و همکاری و تعاون در دانش آموزان و علاقمند نمودن آنان به تحقیق و تفحص.

ـ اجرای برنامه‌های آموزشی ـ پرورشی مصوب تدریس بموقع کلیه مواد برنامه طبق جدول ساعت کارهفتگی و با زمان بندی سالانه و اهتمام در بهبود کیفیت آموزشی از طریق بکار گرفتن شیوه‌ها و روش‌های جدیدی تدریس با استفاده از وسایل کمک آموزشی و تهیه طرح درس.

ـ فراهم کردن موجبات ارزشیابی بموقع از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و تجزیه و تحلیل نتایج آنان و شناسائی علل پیشرفت یا عدم پیشرفت تحصیلی و سعی در تقویت نقاط قوت و اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع نقاط ضعف یادگیری دانش آموزان.

 


لینک دانلود:


تجربیات مدون تدریس دبیر دینی و عربی


تجربیات مدون تدریس دبیر دینی و عربی