سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

گزارش تخصصی مدیر متوسطه

تعداد صفحات: 99 کد محصول :5555 حجم فایل:125,58 KB نوع فایل :rar 

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل :

چکیده:

هدف از این مقاله شناسائی راه های بهبود مدیریت آموزشگاهی و توانمندسازی مدیران در سطح مدارس انجام می گیرد یا به عبارت دیگر می‌خواهیم بدانیم که مدیریت باید واجد چه شرایطی باشد تا در فرآیند آموزشی از بالاترین کارآئی و اثربخشی لازم برخوردار باشد. در این مقاله راهکارهای بهبود و توانمندی مدیریت آموزشی بررسی و پیشنهاد می‌شود.

مقدمه:

در جهان امروز گسترش علم و فناوری تمام فعالیت های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. از مشخصات بارز این عصر، که آن را عصر فراصنعتی نامیده‌اند، جایگزین شدن دانایی، پژوهش و سرمایه انسانی با عوامل دیگر تولید است. در نتیجه همه سازمانها در پی آن می‌باشند که با استفاده از انسانی‌ترین، کارآمدترین و انعطاف‌پذیرترین شیوه‌ها برای بقای خود تلاش کنند. در این میان نیروی انسانی ماهر و کارآزموده با ارزش‌ترین ثروت هر کشور و مهم‌ترین شاخص‌های برتری یک سازمان نسبت به سازمان‌های دیگر است.

نظام آموزش و پرورش از این امر مستثنی نیست همانطوریکه می‌دانیم بهبود آموزش و پرورش بدون مدیریت صحیح، درست و توانمند امکان‌پذیر نیست. بهبود شرایط کار، افزایش رضایت و ایمنی خاطر کارکنان و هماهنگ ساختن تلاش‌ها در شکل‌دهی به امکانات و منابع موجود جهت تحقق اهداف و در نتیجه تقویت روحیه کارکنان و آمادگی برای شکوفایی، خلاقیت و نوآوری استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان از جمله وظایف مدیران مدارس است (محمدرضا برنجی)

در این مقاله شاخص‌ها، و مولفه‌ها و راههای موثر در فرآیند بهبود مدیریت آموزشگاهی و توانمندی آنها شناخت را و بکار بست.

مسأله:

با توجه به مطالعات نظری و توجه به وظایف مدیران مدارس بعضاً مشکلات و موانع در فرآیند آموزشی قابل مشاهده است که از جمله کمرنگ بودن روابط دوستانه بین مدیران و کارکنان، عدم تخصص بعضی از مدیران مدارس، کاهش انگیزه در میان مدیران، عدم توجه به مبانی روانشناسی و جامعه‌شناسی و علوم ارتباطات الگوهای فعال تدریس و پژوهش از جمله مسئله‌های مقاله است.

اهداف:

آیا مدیران آموزشی و مدارس در حوزه آموزش و پرورش آیا از آگاهی و بینش لازم برخوردارند. و همچنین از تجریه و سابقه آموزشی بهره‌مند هستند و می‌توانند زمینه‌ساز خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان و معلمان باشند و دارای چهارچوب نظری و تئوریکی لازم در حوزه مدیریت می‌باشند؟


لینک دانلود:

گزارش تخصصی مدیر متوسطه 1



گزارش تخصصی مدیر متوسطه 1