سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

گزارش تخصصی انواع مواد شوینده و نحوه صحیح استفاده از آنها

  تعداد صفحات: 15     کد محصول :5647      حجم فایل:27,31 KB      نوع فایل :rar 

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده:

جهانی ­شدن روندی رو به رشد و غیر قابل توقف است که با رویکرد یکپارچه­ سازی اقتصاد جهانی و تجارت آزاد آغاز شد؛ و یکی از مهم­ ترین بخش ­های متأثر از آن محیط زیست است. برخی این باورند که فعالیت ­های اقتصادی ممکن است محیط ­زیست را با خطر جدی مواجه کند. در مقابل گروهی عقیده دارند رشد اقتصادی برای رسیدن به محیط ­زیست سالم تر با آلودگی کم تر لازم است. هدف از این مقاله بررسی برخی فرصت­ ها و تهدید های جهانی ­شدن برای محیط­ زیست و اثرات احتمالی مثبت یا منفی جهانی ­شده، است. همچنین راهکارهای لازم برای کاهش اثرات منفی فرآیند جهانی شدن بر محیط زیست ، حمایت از فن­آوری های دوست دار محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف انرژی و تشویق به استفاده از انرژی ­های تجدید ­شونده و پاک، وضع مالیات کربن و برچسبهای زیست محیطی پیشنهاد شده است.

 
 

مقدمه:

انواع مختلف مواد شیمیایی مورد استفاده برای تمیز کردن ساختمانها، بناها، مجسمه ها و.... از مواد اسیدی نظیر اسید کلریدریک ، اسید فسفریک، اسید نیتریک و یا قلیایی نظیر سود سوز آور (هیدروکسید سدیم) و پتاس سوزآور (هیدروکسید پتاسیم) ساخته شده است.این مقاله در صدد است تا با ارائه اطلاعاتی پیرامون مواد فوق گامی در جهت افزایش دانش آموزان مرتبط با این مواد و همچنین مسئولان و مدیران آنها بردارد.

اثرات شوینده های شیمیایی و محصولات بهداشتی بر سلامتی

 امروزه با ارتقاء فرهنگ بهداشت  فردی  و محیطی  و پیشگیری از بروز بسیاری از بیماریها از انواع مواد شوینده در منازل  بصورت های مختلف و گسترده استفاده میشود. اغلب شوینده های خانگی مورد استفاده محتوی ترکیبات شیمیایی سمی ازجمله مواد  آلی فرار هستند که به سرعت در فضا منتشر می‌شوند و دارای اثرات سوء متعددی می باشند.

مواد شوینده هرچند باعث پاکیزگی می شود اما رعایت نکردن نکات دقیق مصرف، می تواند سلامتی را به مخاطره اندازد. استفاده نادرست از این مواد در کوتاه مدت و طولانی مدت می تواند منجر به ناراحتی های زیر گردد:

بیماریهای پوستی


لینک دانلود:


گزارش تخصصی انواع مواد شوینده و نحوه صحیح استفاده از آنها



گزارش تخصصی انواع مواد شوینده و نحوه صحیح استفاده از آنها