سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با

 تعداد صفحات: 15     کد محصول :6810      حجم فایل:32,78 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه

چکیده
تعامل بین والدین و مدرسه، یک اصل در تربیت رسمی است، اصلی که به اصطلا‌ح هیچ‌کس شکی در آن ندارد، اما این اصل تربیتی چگونه تحقق می‌یابد؟
درباره ضرورت‌ها و اهمیت پیوند اولیا و مربیان زیاد سخن گفته شده و البته در هر مدرسه هم، برای عملی شدن موضوع، روش‌ها و راهکارهایی ارائه شده است، پس الا‌ن باید شرایط در مدارس بسیار مطلوب باشد. آیا چنین است؟ اولیا در مدارس چه کاره‌اند و چه جایگاه و نقشی دارند؛ اصلا‌ چه رابطه‌ای بین مدرسه و خانه تعریف کرده‌ایم و چه انتظارات متقابلی داریم؟
همانند بسیاری از مسائل تربیتی دیگر، به شرایط و بسترهای فرهنگی موضوعات کمتر توجه می‌کنیم. والدین چه جایگاهی باید در تربیت رسمی داشته باشند و چه جایگاهی دارند؟ مدارس ما چه تصوراتی از نقش والدین دارند و به تعبیر بهتر، چه تصوراتی در والدین ایجاد کرده‌اند؟
برای توجه به مبانی موضوع، لا‌زم است به چند سوال پاسخ داده شود:
1) انتظارات تربیت رسمی از والدین چیست؟
2) در تربیت معلم و انواع آموزش‌های ضمن خدمت مدیران و معلمان، چه آموزش‌های مدونی برای ارتباط با والدین پیش‌بینی شده است؟
3) معلم چه نقشی در تعامل مدرسه با والدین دارد و برای این نقش چه آمادگی‌های علمی و تجربی را کسب کرده است؟
4) واقعیت‌های موجود در مورد پیوند خانه و مدرسه چیست؟ و این واقعیت‌ها تا چه اندازه با اصول و اهداف مکتوب بیان شده تطابق دارند؟

مقدمه
خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که تأمین کننده‌ی نیازهای روانی و جسمانی افراد است. دانش آموز از همان ابتدایی شیر خوارگی از محیط خانواده متأثر می‌شود و در بزرگسالی نیز این تأثیر پیچیدگی خاص خود را پیدا می‌کند. خانواده در رشد شخصیت فرزندان، تحکیم ارتباط میان اعضای خود و اعتلای فرهنگ جامعه و … نقش و اهمیت بسزایی دارد.
فرزند در خانه و در دامان والدین رشد می‌کند و آماده‌ی ورود به مرحله‌ی دیگری می‌شود. خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه ای محسوب می‌شود. وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری‌هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه، مدرسه و جامعه انجام می‌گیرد.
یک اصل مهم دانایی می‌گوید: آینده یافتنی نیست، بلکه ساختنی است اگر به دنبال ساختن آینده جامعه هستید بین خانه و مدرسه پل ارتباطی و دانش افزایی بزنید و اجازه بدید این پل از جامعه بگذرد.
در تعریفی از راجرز خانواده چنین تعریف شده است: خانواده، نظامی نیمه بسته است که نقش ارتباطات داخلی را ایفا می‌کند و دارای اعضایی است که وضعیت‌ها و مقام‌های مختلفی را در خانواده و اجتماع احراز کرده و با توجه به محتوای وضعیت‌ها، افکار و ارتباطات خویشاوندی که مورد تأیید جامعه ای است که خانواده جزء لاینفک آن است، ایفای نقش می‌کند.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه


ذدانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه