سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اقدام پژوهی اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان

    نظر

  تعداد صفحات: 30     کد محصول :6735      حجم فایل:83,49 KB      نوع فایل :rar



اقدام پژوهی اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان

دانلود اقدام پژوهی اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان

چکیده
در این اقدام پژوهی به بررسی اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان پرداخته ام. مشکلات انسانی عمدتاً از مسایل اجتماعی و ناشی از ارتباط با دیگران است و ارتباطات ناسالم هسته مرکزی اکثر مشکلات روانی را تشکیل می‌دهند، بنابراین روابط سالم ومؤثر سبب آرامش و امنیت روانی می‌گرددوروابط ناسالم اضطراب و نگرانی فرد را افزایش می‌دهند. در واقع روابط سالم ومؤثر روابطی است که هر انسان سالمی با تمامی وجود ، آن را جلب می‌کند. به اعتقاد کارل راجرز برای رسیدن به درک همدلانه و ارتباط مؤثر شرایطی لازم است از جمله: بی‌ریایی، صداقت، خود بودن و درک مثبت نامشروط. همچنین وی اعتقاد دارد که برای رسیدن به درک همدلانه بایستی به این قاعده توجه کرد که «هر شخصی باید زمانی لب به سخن بگشاید و نقطه نظر خود را بازگو کند که ابتدا نقطه‌نظر و احساسات مخاطب خود را به دقت درک کرده باشد». گوش دادن پویا به معنای گوش فرادادن همدلانه به طوری که بتوانید تا حد امکان تجربه مخاطب خود را درک کنید و به موقعیتی برسید که با او ارتباط مؤثری برقرار سازید.در این اقدام پژوهی من به بحث در موضوع پیش آمده در مدرسه اشاره میکنم.

مقدمه
موضوع اصلی من اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان است.هدف من از انجام این اقدام پژوهش اصلاح آن روابط اجتماعی در مدرسه است بشر موجودی اجتماعی است و ایجاد ارتباط بین اعضای جامعه یکی از نیازهای بدیهی است. انسانها وقتی صحبت می‌کنند واژه‌ها را بی‌هدف از دهان خارج نمی‌کنند بلکه هدف برقراری ارتباط با دیگران و خطاب به آنهاست. ما انسانها صرفاً نمی‌کوشیم فکرمان را بر زبان آوریم و بلند ادا کنیم، بلکه هدفمان تأثیر گذاری بر مخاطب یا مخاطبانمان است. با صحبت کردن می‌خواهیم طرف مقابلمان مقصودمان را بفهمد و او نیز به سخنانمان گوش می‌دهد تا مقصودمان را درک کند. ارتیاط دانش‌آموزان چه در محیط مدرسه و چه خارج از مدرسه بیرون از این چارچوب نیست یعنی اینکه رابطه دانش‌آموزان با هم چه از طریق ارتباط کلامی و یا غیر کلامی تأثیر گذاری بر روی هم است. دانش‌آموزان هرکدام با فرهنگ‌ها و خرده ‌فرهنگ‌های متفاوت و گاهاَ متضاد هم وارد مدرسه می‌شوند، طبعاً با برقراری ارتباط دانش‌آموزان تأثیر‌گذاری بر روی خصوصیات اخلاقی و شکل گیری شخصیت آنان نیز شروع می‌شود. حال اگر در جامعه‌ای فراوانی خانواده‌هایی که سنجش معیارهای عرفی و اخلاقی و علمی آن جامعه دارای فرهنگ‌های مناسب باشند و از بنیان‌های اخلاقی سالم برخوردار باشند، نتیجه برقراری ارتباط دانش‌آموزان مثبت و مطلوب خواهد بود عکس این قضیه نیز امکان دارد روی بدهد، یعنی تأثیر منفی فرهنگ دانش‌آموزان بعضی از خانواده‌های ناسالم بر رفتار سایر دانش‌آموزان انکار ناپذیر است. دلیل منطقی که من را وادر به انجام چنین پژوهشی،وضعیت ناچندان جالب روابط اجتماعی در مدرسه است.

 

لینک دانلود:

اقدام پژوهی اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان

اقدام پژوهی اصلاح روابط اجتماعی دانش اموزان

 


اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان جهت درس زبان

    نظر

تعداد صفحات: 31     کد محصول :6731      حجم فایل:78,1 KB      نوع فایل :rar



اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان جهت درس زبان انگلیسی

دانلود اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزن جهت درس زبان انگلیسی
چکیده
پژوهش حاضر، تلاشی است که در راستای بررسی تأثیر ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزن جهت درس زبان انگلیسی دختر سال دوم متوسطه در سال تحصیلی 95-94 انجام گرفته است. به همین منظور تعداد — نفر دانش آموز دختر سال متوسطه دوم ، از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای یا طبقه بندی شده به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند. سپس برای تعیین ضریب هوشی دانش آموزان ـ با کمک مشاور مدرسه ـ تست ریون روی دانش آموزان اجرا گردید.بعد از این مرحله، قبل از اجرای پژوهش، از دروس اول ، دوم و سوم کتاب سال سوم راهنمایی، آزمونی به عنوان پیش آزمون برگزار گردید و بعد از اجرای پژوهش نیز از دروس هفت،هشت و نه کتاب، آزمون دیگری بین دانش آموزان به عنوان پس آزمون اجرا شد. پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر اساس میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون اندازه‌گیری شد. پس از تجزیه و تحلیل آماری داده ها ، با استفاده از روش تحلیلی آزمون دو زوجی (paired Sample t test ) نتایج نشان داد که ایجاد انگیزه می‌تواند روی بالا بردن میزان یادگیری درس زبان دانش آموزن مؤثر باشد.

مقدمه
موضوع اصلی من ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزن جهت درس زبان انگلیسی میباشد.هدف من از انجام این اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی سال دوم متوسطه است. همانگونه که بر همگان آشکار است حدود سی و چند سال است که کتاب زبان انگلیسی تغییر نیافته است و با وجود اینکه این کتاب بر اساس روش Audio-Lingual Method طراحی شده که براساس تکرار ،تمرین ،عدم ترجمه و تا حد ممکن عدم تدریس گرامر می‌باشد ولی در بسیاری از مدارس هنوز این کتاب به روش GTM که بر اساس ترجمه، حفظ و ارایه حفظیات است تدریس می‌شود و معلم حرف اول و آخر را می زند. پس جایگاهی برای اکتشاف، آزمون و خطا و ایجاد محیطی شاد برای ایجاد انگیزه و علاقه باقی نمی‌ماند.در‌واقع یادگیری یک زبان خارجی امریست که نیازمند وقت و تلاش فرد است اما با دانستن اینکه یادگیری پایدار و عمیق چگونه رخ می‌دهد و در چه شرایطی آسانتر اتفاق می‌افتد می‌توان این امر را تسهیل نمود. از دیدگاه کرشن(1985) یادگیری می تواند تنها زمانی رخ دهد که شرایط ویژه خاصی وجود داشته باشد که این شرایط عبارتند از تفکر مثبت ، اعتماد به نفس ، پایین بودن اضطراب. زمانیکه این شرایط وجود داشته باشند و مواد آموزشی به دانش آموز ارائه شود دانش آموز از فیلتر های عاطفی می گذرد و می‌تواند از این مواد عملا استفاده کند. در همین رابطه، دیویس (1996) چگونگی اینکه دانش آموزان می‌توانند یک زبانی را به شکل بهینه یاد بگیرند را به شکل زیر بیان می کند:در یادگیری چگونگی استفاده از یک زبان ، دانش آموزان باید فعالانه در فرایند آموزش شرکت کنند . معلم زبان باید فرصت هایی را در محیط کلاس درس ایجاد کند که دانش آموزان زبان را بفهمند. با استفاده از استراتژی های متنوع در تدریس، دانش آموزان میتوانند با استفاده از روش‌های فعال ،در بکار گیری زبان بهره ببرند و چگونگی کارکرد زبان و گرامر و ارتباط را فرا بگیرند.


لینک دانلود:

اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان جهت درس زبان

اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان جهت درس زبان

 


گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه

    نظر

تعداد صفحات: 13     کد محصول :6730      حجم فایل:26,3 KB      نوع فایل :rar



گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانش‌ آموزان در امور مدرسه وایجاد روحیه مشارکت در آنان

دانلود گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه وایجاد روحیه مشارکت در آنان
چکیده:
یکی از مهم‌ترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه‌های گرایش دانش آموزان به فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه‌ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.
در این راستا،تحقیق حاضربا بهره گیری از رویکرد کیفی (مصاحبه)، به بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه باتاکید بر رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه است.

مقدمه:
در هر اجتماع علمی سازمان‌هایی وجود دارند که برای تقویت آن اجتماع علمی نقش‌های متعددی را ایفا می‌کنند. تربیت دانش آموزان راهنمایی که در آغاز ورود به اجتماع بزرگ انسان‌ها هستند از حساسیت ویژه ای برخوردار است.
دراین دوره که بعنوان اساس دوره‌های بالاتر آموزشی است، دانش آموزان تجربیاتی کسب می‌کنند که درصورتیکه مرتبط با هم ودر ارتباط با مسائل شخصی واجتماعی باشد، برانگیزاننده، سودمند وموثر خواهد بود ویادگیری مادام العمررا به همراه خواهد داشت. یکی از فعالیت‌هایی که به اهداف این دوره یاری می‌رساند، فعالیت‌های گروهی است.

فهرست
چکیده: 2
مقدمه: 3
بیان مساله: 4
تعریف مشارکت، اهداف و قلمرو آن 5
اهداف پژوهش: 6
متدولوژی تحقیق: 6
ضرورت واهمیت شورای دانش آموزی: 7
کاستی‌های ناشی از فعال نبودن دانش‌آموزان در امر مشارکت: 8
بررسی پیشینه 9
راهکارهای افزایش مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه 11
نتیجه گیری: 12
منابع: 13

 

لینک دانلود:

گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانش‌ آموزان در امور مدرسه

گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانش‌ آموزان در امور مدرسه

 


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستیم دانش آموزان مدرسه — را به رعای

    نظر

تعداد صفحات: 50     کد محصول :6727      حجم فایل:74,08 KB      نوع فایل :rar



اقدام پژوهی انضباط

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستیم دانش آموزان مدرسه — را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنیم

 

چکیده

می‌دانیم آنچه که امروز حرف اول را در مدرسه می‌زند انضباط است، انضباط اخلاقی و رفتاری دانش‌آموزان می‌تواند روی آموزش اثرگذار باشد. بنابراین پرورش همراه آموزش مهم جلوه می‌کند.دانش‌‌آموزان با انضباط می‌توانند مسئولیت‌های مهم مدرسه را به عهده بگیرند و در آینده نیز جامعه به خوبی پذیرای این افراد است. هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم.

 

مقدمه

 

از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.

محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.

فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای هم? دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.

برای هم? دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که هم? دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.

 

 
فهرست
چکیده6
مقدمه7
بیان وضعیت موجود8
یافته های علمی1:10
پیشینه ی تحقیق:33
گرد آوری شواهد1:35
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل37
انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن:46
گردآوری اطلاعات (شواهد2):47
ارزشیابی ونتیجه گیری و پیشنهاد:49
منابع و مأخذ مورد استفاده:50
 


لینک دانلود:

 دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستیم دانش آموزان مدرسه — را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنیم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستیم دانش آموزان مدرسه — را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنیم
 

 


گزارش تخصصی ایجاد انگیزه پژوهش و تحقیق دانش آموزی دردانش آمو

    نظر

تعداد صفحات: 17     کد محصول :6728      حجم فایل:33,84 KB      نوع فایل :rar



گزارش تخصصی ایجاد انگیزه پژوهش و تحقیق دانش آموزی دردانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی ایجاد انگیزه پژوهش و تحقیق دانش آموزی در دانش آموزان

چکیده:
انسان از سرآغاز زندگی، یعنی از زمانی که چشم به جهان می گشایدبا سؤالات فراوانی رو به رو می‌شود و تا زمانی که چشم از جهان فرو می‌بندد، در جست و جوی یافتن پاسخ آن‌هاست. تحقیق، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است. یکی از زیر بناترین فعالیت‌ها در امر پویایی وپیشرفت هرجامعه، پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی، به ویژه در مراکز علمی و فرهنگی است .

مقدمه:
امروزه بیش از هر زمان دیگر دانش آموزان نیاز دارند که علم بیاموزند و بر آن ارج نهند. کشفیات علمی که بر زندگی و آینده آنان اثر می‌گذارند هر روز روی می‌دهند
تحقیق دانش آموزی حلقه اتصال و انتقال آموخته‌های کلاس و مدرسه به فضای خارج و به عرصه زندگی است و کاربست علوم و فنون به حساب می‌آید. زیرا دانش آموزان آنچه را آموخته‌اند، درعمل می‌آزمایند، کاربرد آن را درک می‌کنند و به آن علاقه مند می‌شوند. بعلاوه بخشی از اهداف پرورشی، که در مدرسه تحقق نیافته است، در فعالیت‌های تکمیل تحقیق مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین، معلمان برای ارائه تحقیق مورد نظر، به علایق و توانایی‌های شاگردان توجه کنند و از این طریق، زمینه مشارکت آنان و اولیایشان را فراهم آورند و برای کاربردی کردن مفاهیم ذهنی و نظری تلاش کنند.

فهرست
چکیده: 2
مقدمه: 3
پژوهشگری (تحقیق) چیست؟ 4
انگیزه: 5
نقش انگیزه و رغبت در پژوهش دانش آموزی: 5
نقش نظام آموزشی کشور در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس: 6
نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس: 6
آسیب‌ها و موارد قابل توجه که در تحقیقات درسی دانش آموزان نادیده گرفته شده‌اند: 7
پیشینه تحقیق: 12
ارائه راه حل: 13
راهکارها: 14
نتیجه گیری: 16
منابع: 17

 

لینک دانلود:

گزارش تخصصی ایجاد انگیزه پژوهش و تحقیق دانش آموزی دردانش آمو

گزارش تخصصی ایجاد انگیزه پژوهش و تحقیق دانش آموزی دردانش آمو