سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اقدام پژوهی عدم علاقه دانش آموزان به رشته ی خیاطی

    نظر

 

  تعداد صفحات: 20     کد محصول :6729      حجم فایل:53,06 KB      نوع فایل :rar



اقدام پژوهی عدم علاقه دانش آموزان به رشته ی خیاطی

دانلود اقدام پژوهی عدم علاقه دانش آموزان به رشته ی خیاطی
چکیده
در این اقدام پژوهی به بررسی عدم علاقه دانش اموز به رشته خیاطی پرداخته ام. پس از انتخاب موضوع اقدام پژوهی به کامل کردن بحث در مورد آشنایی دانش آموزان به فعالیت های رشته ی خیاطی پرداخته ام.سپس گزارش کار خود را در کلاس درس به مشاوره و اولیا ارائه دادم و بعد از گرفتن اشکالات آن با موضوع بالا شروع به انجام دادن پژوهش نموده ام.

مقدمه
موضوع اصلی من عدم علاقه ی دانش آموز به رشته خیاطی پرداخته ام.هدف من از انجام این اقدام پژوهش ایجاد علاقه ی دانش آموزان به رشته ی خیاطی و دیدگاه مثبت آن در بازار کار است. خیاطی را می توان مادر هنرها نامید! هنری که بیش از جنبه هنرمندانه اش به اقتصاد خانواده کمک می کند و یک فن و یا یک شغل تمام عیار محسوب می شود. برای همه آنها که در راه آموختن این حرفه تلاش کرده اند. خیاطی یک زندگی جدید است و خیاط ها با خلق لباس ها و طرح های جدید روحی تازه می گیرند. شاید به همین علت باشد که در میان این نوع هنرمندان کمتر کسی دیده می شود که افسرده باشد یا از انواع بیماری های روحی رنج ببرد. دلیل منطقی که من را وادر به انجام چنین پژوهشی،وضعیت ناچندان جالب دیدگاه دانش آموزان به رشته ی خیاطی میباشد.

فهرست
چکیده 5
مقدمه 6
بیان مسئله(توصیف وضع موجود) 7
یافته های علمی 8
هدف از برنامه? طراحی و دوخت 10
گردآوری اطلاعات شواهد 1 15
تجزیه و تحلیل داده 16
پیشنهادات و راهکارها 17
اجرای راه حل 17
نتیجه گیری 18
منابع 20

لینک دانلود:

اقدام پژوهی عدم علاقه دانش آموزان به رشته ی خیاطی

اقدام پژوهی عدم علاقه دانش آموزان به رشته ی خیاطی

 


اقدام پژوهی بررسی شورای دانش آموزی در دوره متوسطه

    نظر

تعداد صفحات: 20     کد محصول :6724      حجم فایل:58,09 KB      نوع فایل :rar



اقدام پژوهی بررسی شورای دانش آموزی در دوره متوسطه

دانلود اقدام پژوهی بررسی شورای دانش آموزی در دوره متوسطه
چکیده:
یکی از مهم‌ترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود و بهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه‌های گرایش دانش آموزان به فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه‌ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.در این راستا، مقاله حاضربا بهره گیری از رویکرد کیفی (مصاحبه)، به بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی باتاکید بر رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه است.نمونه? معرف، مدارس مقطع متوسطه واقع در شهرستان ……… از جمله مدرسه تحت مدیریتم می‌باشد. برای تجزیه وتحلیل داده‌ها، ابتدا پاسخ‌های داده شده به هر سؤال جداگانه نوشته شدند. سپس، در زمینه‌های ظاهرشده، هردسته از پاسخ‌ها شناسایی گشتند و پس از جمع بندی، نتایج نشان داد که اجرای معقول طرح شورای دانش آموزی مدارس مقطع راهنمایی نیازمند توجه به نکاتی است که در نتایج تحقیق عنوان گردیده است.

مقدمه
موضوع اصلی اقدام پژوهی بررسی شورای دانش آموزی در دوره متوسطه میباشد.دراین دوره که بعنوان اساس دوره‌های بالاتر آموزشی است، دانش آموزان تجربیاتی کسب می‌کنند که درصورتیکه مرتبط با هم ودر ارتباط با مسائل شخصی واجتماعی باشد، برانگیزاننده، سودمند وموثر خواهد بود ویادگیری مادام العمررا به همراه خواهد داشت. یکی از فعالیت‌هایی که به اهداف این دوره یاری می‌رساند، فعالیت‌های گروهی است.با عنایت به رویکردهای جدید آموزش وپرورش نظیر مدیریت مبتنی بر مشارکت ومناسبات انسانی، تمرکز زدایی ومدرسه محوری در نظام آموزش وپرورش، جلب مشارکت عملی وحضور فعال دانش آموزان در فرایند تصمیم سازی وتصمیم گیری وامور اجرایی مدرسه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.در مدارس به عنوان آموزش عملی وبرای پرورش روحیه همکاری وتعاون وهمفکری وسعه صدر، تشکیل شورای دانش آموزی مورد تاکید قرار گیرد، این شوراها عملاً در تنظیم جریان امور مدرسه وهدایت پاره ای از فعالیت‌های خاص دانش آموزان علاوه بر نقش آموزشی می‌توانند جنبه اجرایی نیز داشته باشند

فهرست
چکیده: 5
مقدمه 6
بیان مسئله(توصیف وضع موجود) 7
اهداف پژوهش: 7
روش تجزیه وتحلیل داده‌ها: 8
ضرورت واهمیت شورای دانش آموزی: 8
بررسی پیشینه 10
اهداف شورای دانش آموزان در دوره متوسطه: 11
گردآوری اطلاعات شواهد 13
پیشنهادها 18
نتیجه گیری 19
منابع 20


لینک دانلود:

 

 

 


گزارش تخصصی محیط اجتماعی دانش آموزان و تاثیر آن بر روحیه و ا

    نظر

  تعداد صفحات: 15     کد محصول :6725      حجم فایل:29,16 KB      نوع فایل :rar



گزارش تخصصی محیط اجتماعی دانش آموزان و تاثیر آن بر روحیه و اخلاق و رفتار دانش اموزان

دانلود گزارش تخصصی محیط اجتماعی دانش آموزان و تاثیر آن بر روحیه و اخلاق و رفتار دانش اموزان

چکیده:
امروز، در نقاط مختلف دنیا، افراد زیادی از اختلالات اجتماعی رنج می‌برند و بیماری‌هایی چون افسردگی، اضطراب، پرخاشگری همچون بیماری سرماخوردگی روز به روز شایع‌تر گشته، سلامت اجتماعی افراد را به خطر افکنده است. اختلالات اجتماعی فرصت زندگی مفید و سالم را از افراد گرفته و عملکردهای رفتاری آنان را دگرگون ساخته و زندگی را چون کلافی سردرگم ساخته است و افراد معنی زندگی را به درستی درک نمی‌کنند. ازآنجا که هر معلولی از علتی نشأت می‌گیرد پس عدم سلامت اجتماعی نیز دارای علت یا عللی می‌باشد ، تحقیق حاضر کوشیده است تا ضمن شناسایی عوامل آموزشگاهی که زمینه ساز بروز وتشدید کج رفتاری دربین دانش آموزان می‌شود راهکارهای علمی مناسبی را برای حل این معضل ارائه دهد.

مقدمه:
یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات اجتماعی پیچیده امروز تخلفات واختلالات رفتاری وبه طور کلی کجروی های اخلاقی واجتماعی نوجوانان وجوانان و روش‌های مقابله با انها می‌باشد. امروزه مدرسه به عنوان نهادی اجتماعی بخشی از وظایف خانواده را بر عهده کرفته است. موفقیت یا عدم موفقیت این نهاد در انجام وظایف خود در آینده فرزندان این مرز وبوم تأثیر چشمگیری دارد. بررسی مطالعاتی که در کشورهای پیشرفته به عمل آمده است نشان می‌دهد که آموزشگاه در ترویج و تشدید بزهکاری نقش قابل توجهی دارد.

فهرست
چکیده: 2
مقدمه 3
رفتار پرخاشگرانه رایج که مشاهده میشود عبارت‌اند از: 4
یافته‌های علمی: 4
عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط: 5
عوامل درونی: 5
عوامل بیرونی: 6
موانع ارتباط: 6
رشد اجتماعی نوجوان: 7
وی‍‍ژگی های دانش آموزانی که به قدر کافی از محبت بهره مند بوده است: 7
ویژگی‌های دانش آموزانی که از محبت محروم بوده: 8
علل عدم تعامل یافتگی نوجوان: 8
محیط خانه و نقش آن در تعامل پذیری نوجوان: 9
محیط‌های نا مساعد خانوادگی: 9
نتیجه گیری: 11
پیشنهادها: 13
منابع: 14


لینک دانلود:

گزارش تخصصی محیط اجتماعی دانش آموزان و تاثیر آن بر روحیه و ا

گزارش تخصصی محیط اجتماعی دانش آموزان و تاثیر آن بر روحیه و ا

 


گزارش تخصصی آموزش جغرافیا و راههایی برای دلچسب کردن آموزش آن

    نظر

تعداد صفحات: 14     کد محصول :6726      حجم فایل:27,37 KB      نوع فایل :rar



گزارش تخصصی آموزش جغرافیا و راههایی برای دلچسب کردن آموزش آن

دانلود گزارش تخصصی آموزش جغرافیا و راههایی برای دلچسب کردن آموزش آن
چکیده:
استفاده از شیوه های تدریس گروهی باعث می شود ، دانش آموزان در انجام کارهای گروهی مهارت و تبحر پیدا کنند و همچنین مطالبی علاوه بر مطالب کتاب درسی ، جمع آوری و به کلاس درس ارایه کنند. تشویق دانش اموزان به سئوال و جواب کردن ، باعث تعمیق یادگیری می شود. باید در دانش آموزان انگیزه ی یادگیری را ایجاد کرد و افراد بدون داشتن انگیزه برای یادگیری اقدام جدی نمی کنند.
ما اینجا چگونگی یادگیری درس جغرافیا به صورت گروهی نیز بررسی کرده، و تاثیرآن را برپیشرفت تحصیلی دانش آموزان بررسی کرده ایم.

مقدمه:
یکی از مهم‌ترین واساسی ترین سوالاتی که در ذهن کارشناسان و معلم‌های واقعی نقش بسته است ، آن است که چگونه می‌توان مفاهیم آموزشی را در ذهن دانش آموزان نهادینه کرد. ازجمله، موضوعاتی که مطرح می‌شود مساله نقش تکنولوژی آموزشی در تسهیل آموزش‌هاست. این گونه معلمان از برنامه‌ها ووسایل کمک آموزشی بیشتر از از همکاران خود استفاده می کنندو اغلب خود مبادرت به ساختن ابزارها ووسایل کمک آموزشی می‌نمایند.

فهرست
چکیده: 2
مقدمه: 3
شیوه‌های نوین یاددهی و یادگیری در جغرافیا 4
مشکلات و نقایص برنامه درسی جغرافیا در مدارس: 6
نگرش جدید به آموزش جغرافیا: 8
مفاهیم آموزش جغرافیا در رویکرد جدید: 9
علل بی علاقگی به درس جغرافیا: 10
راهکارهای اساسی در آموزش جغرافیا: 11
راهکارها : 11
نتیجه گیری: 13
منابع: 14

 

لینک دانلود:

گزارش تخصصی آموزش جغرافیا و راههایی برای دلچسب کردن آموزش آن

گزارش تخصصی آموزش جغرافیا و راههایی برای دلچسب کردن آموزش آن

 


اقدام پژوهی چگونگی آشنایی دانش آموزان به کارآفرینی؟

    نظر

تعداد صفحات: 20     کد محصول :6722      حجم فایل:69,73 KB      نوع فایل :rar




اقدام پژوهی چگونگی آشنایی دانش آموزان به کارآفرینی؟

دانلود اقدام پژوهی چگونگی آشنایی دانش آموزان به کارآفرینی؟
چکیده
در این اقدام پژوهی به آشنایی دانش آموزان به کارآفرینی و بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر کسب دانش مربوط به آن، شناسایی و تحریک استعدادها و مهارتهای کارآفرینانه و کشف فرصتهای جدید پرداخته میشود. پس از انتخاب موضوع اقدام پژوهی به کامل کردن بحث در مورد آشنایی دانش آموزان به فعالیت های کارآفرینی پرداخته ام.سپس گزارش کار خود را در کلاس درس به مشاوره و اولیا ارائه دادم و بعد از گرفتن اشکالات آن با موضوع بالا شروع به انجام دادن پژوهش نموده ام.

واژه کلیدی : کارآفرینی – کارآفرین – خلاقیت

مقدمه
موضوع اصلی من آشنایی دانش آموزان به کارآفرینی میباشد.هدف من از انجام این اقدام پژوهش آشنایی کردن دانش آموزان در این پایه تحصیلی برای کارهای کارآفرینی خانگی میباشد.واژه کارآفرینی هم اکنون برای بیان معانی و اهداف مختلفی به کار برده می شود از یک سو به معنای یک رویکرد توسعه اقتصادی است که مورد توجه برخی از کشورها قرار گرفته و از طریق اقتصاد کارآفرینی توانسته اند به توسعه دست یابند. در این راستا تعداد کسب و کارهای جدید یک شاخص توسعه یافتگی است . در این عرصه رقابت میان کشورها به رقابت میان شرکت ها تبدیل شده است .از سوی دیگر این واژه به معنای روحیه سرزندگی و فضیلت و یا به تعبیری عمیق تر، شوق خلقت می نامند. از نگاهی دیگر توانایی راه اندازی کسب و کار و فروش یک ایده، محصول یا خدمت جدید را کارآفرینی می نامند کارآفرینی از موضوعات مهم روزگار ماست و عصر امروز را می توان عصر کارآفرینی نامید. کارافرینان امروزه از احترام خاصی برخوردارند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود .دلیل منطقی که من را وادر به انجام چنین پژوهشی،نا آشنایی دانش آموزان به کارآفرینی بود که من به ترتیب نگارش یک اقدام پژوهی پرداخته ام.

فهرست
چکیده 5
واژه کلیدی 5
مقدمه 6
بیان مسئله(توصیف وضع موجود) 7
اهداف پژوهشی 7
گردآوری اطلاعات شواهد(جمع آوری اطلاعات) 15
تجزیه و تحلیل 16
انتخاب راه حل 17
اجرای راه حل 17
پیشنهادات 17
نتیجه گیری 19
منابع 20

لینک دانلود:

اقدام پژوهی چگونگی آشنایی دانش آموزان به کارآفرینی؟

اقدام پژوهی چگونگی آشنایی دانش آموزان به کارآفرینی؟