سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تجربیات مدون مشاوره

 تعداد صفحات: 30     کد محصول :7213      حجم فایل:69,78 KB      نوع فایل :rar 

 

 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

 

مشاوره وکودکان استثنایی

هر فردی در هر شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی فارغ از سن، جنس و .... در زندگی با مشکلاتی روبرو می شود که حل یا کاهش تأثیرگذاری آن مشکلات بر زندگی، نیاز به تصمیم گیری مناسب با توجه به راه حل ها و منابع موجود دارد. کودکان ودانش آموزان استثنایی ووالدین آنها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مشاوره با کودکان استثنایی و والدین آنان، حساسیت های بیشتری را طلب می کند، چراکه این دانش آموزان بدلیل محدودیت هایی که دارند به کمک بیشتری نیاز دارند تا بتوانند ارتباط مناسبی برقرار نمایند ووالدین آنها در سطح واقع بینانه ای در مورد فرزند خود و امکانات موجود عمل کنند.

تعریف:

 مشاوره، رابطه ای است منحصر بفرد که در آن به مراجع فرصت یادگرفتن، احساس کردن، فکر کردن، تجربه کردن وتغییر دادن به شیوه ای متناسب خود داده می شود.

یک مشاور به فرد دارای مشکل کمک می کند تا ضمن شناخت مسایل و مشکلات خود، راه حل های اجتماعی مشکل را ارائه دهد و سرانجام به حل آن بپردازد.

مشاور از طریق شناخت و درک عمیق ویژگی های شخصیتی مراجع، وی را در سازگاری موثرتر با خود و محیط اطرافش یاری می دهد و به تشخیص مشکلاتی می پردازد که بر سر راه رشد وجود دارد تا از این طریق، ظرفیت های خویش را شناخته و به رشد و شکوفایی برساند.

 

اهداف مشاوره در مدارس استثنایی:

 -  شناخت دانش آموزان استثنایی و تسهیل رشد همه جانبه? آنان

- ایجاد تغییر در رفتار دانش آموزان و تأمین بهداشت روانی مناسب (به صورتی که دانش آموزان استثنایی بتواند مسوولانه زندگی کند و رفتارش مستقل و منسجم باشد و در نهایت به حل مشکلاتش موفق شود.)

- ایجاد رابطه بین دانش آموزان و والدین ومعلمان وسایر افراد

- ایجاد پیوند بین اولیاء و مربیان با امکانات و نیازهای جامعه

- کمک به تعادل و استحکام خانواده برای پذیرش معلولیت فرزند، و رسیدن به مرحله سازگاری

- کمک به والدین و مشارکت بهینه در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان

رویکرد ارایه خدمات:

 ارایه خدمات مشاوره ای یک فعالیت گروهی است، مشاوران در مدارس استثنایی بعنوان عضوی از تیم آموزش و توان بخشی می توانند زحمات طولانی مدت معلمان وسایر کارکنان مدارس را اثربخش تر سازند، زیرا در تحقق اهداف آموزشی و توان بخشی و رشد و تکامل دانش آموزان، افراد متعددی نقش دارند هر یک از کارکنان مدرسه با توجه به حیطه وظایف خود، در فراهم کردن زمینه ارائه خدمات مشاوره موثرند، به عبارت دیگر بسیاری از کارکنان مدرسه نظیر معلمان، می توانند موارد مربوط به قوت و ضعف درسی و رفتاری شاگردان را پی برده و جهت بررسی تخصصی به مشاوران ارجاع نمایند و مشاوران نیز براساس دانش نظری و تجارب علمی دانش آموزان، والدین را در رفع مشکلات شخصی و سازشی یاری می دهند.


لینک دانلود:

تجربیات مدون مشاوره کودکان استثنایی


تجربیات مدون مشاوره کودکان استثنایی


تجربیات مدون معاون آموزشی

   تعداد صفحات: 51     کد محصول :7214      حجم فایل:80,54 KB      نوع فایل :rar 

 

 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

 باید بپذیریم وقتی که یک نظام آموزشی بر پایه تفکر مهندسی آموزش استوار گردد آسان تر می توانیم به آمال و اهداف آموزشی دست یابیم.باید بپذیریم مسئولیت اولیای مدرسه بخصوص معاونین مسئولیتی بسیار خطیری می باشد. معاونین مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگار و تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی و نوجوانان هستند و مدرسه محلی است که درآن هر دانش آموز به منظور ارضای نیازهای خویش و براساس تجربه های قبلی رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهد.

 مثلاً یک دانش آموزی پرخاشگر و بی انضباط است و دیگری فعالیت و پشتکار دارد، سومی رهبری می کند و آن یکی دلقک پیشه است و لودگی پیش می گیرد. بنابراین ما باید مدرسه را به محیطی تبدیل کنیم که در آن هر دانش آموزی بتواند دوست داشتن و دوست داشته شدن و احساس با ارزش بودن را تجربه کند. بخصوص که مدرسه ما  بوده و همین امر موجب می گردد که این پناه در بیشتر موارد از داشتن فرصت های کافی و یا برابر با سایر دانش آموزان هم سن و سال خود محروم بوده و نتوانند تجارب اخلاقی و رفتاری درستی را در جهت اجتماعی شدن کسب نمایند. هرچند سن و سال این دانش آموزان به طور معمول حداقل سه تا پنج سال بیشتر از سایر دانش آموزان هم پایه خویش است اما چون در بسیاری از خانواده ها نشان دادن این را برای خود عیب دانسته و گاها آن ها را پنهان می کنند، معمولا فقط در فضای داخلی خانه ها بزرگ شده و قادر نیستند ضمن داشتن یک رابطه و تعامل سالم با دیگران رفتارهای صحیح اجتماعی را فراگیرند و بتوانند درگروه های مختلف اجتماعی شرکت کرده، هویت اجتماعی خویش را بهتر بیابند.

 

لینک دانلود:

تجربیات مدون معاون آموزشی

تجربیات مدون معاون آموزشی



تجربیات مدون معاون آموزگار

 تعداد صفحات: 50     کد محصول :7215      حجم فایل:63,31 KB      نوع فایل :rar 

 

 

 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده:

دراین مقاله ضمن ارائه تعاریف مختلف ازرضایت شغلی؛شاخص های رضایت شغلی وپیامدهای رضایت شغلی به صورت کلی،راهکارهایی جهت افزایش رضایت شغلی معاون آموزگاران درسطح اموزشگاه،منطقه،سازمان ووزارت آموزش وپرورش ارائه ودرپایان نتیجه گیری می شود.

کلیدواژه:رضایت شغلی،معاون آموزگار،آموزش وپرورش

مقدمه:

یکی ازمهمترین اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران،گسترش همه جانبه ی آموزش وپرورش درتمام نقاط کشوروبه خصوص گسترش آموزش وپرورش عمومی درنقاط محروم روستایی وعشایری می باشد.هم اکنون باتوجه به کنترل شدیدجمعیت ومهاجرت روستاییان به شهرهاودرپی آن کاهش جمعیت روستاهادرسالهای اخیروازطرفی روندروبه گسترش افزایش کلاس های چندپایه وتبدیل اکثرمدارس بزرگ به مدارس کوچک؛درمی یابیم که جهت نیل به این هدف مقدس،توجه به نیازها،مسائل ومشکلات معاون آموزگاران به عنوان گرداننده ی این نوع مدارس وهرآنچه موجبات رضایت شغلی آنان رافراهم کندبیش ازپیش ضروری می نماید.

 

 

تعریف رضایت شغلی:

احساس رضامندی شغلی ازاساسی ترین موءلفه های بهداشت روان،پویایی،کارآمدی وخلاقیت شاغلین هرشغل وحرفه ای است.محققان رضایت شغلی راازدیدگاه های گوناگوتی تعریف کرده اند.گروهی رضایت شغلی رابراساس نوع عامل روانی تعریف کرده وآن رانوعی سازگاری عاطفی باشغل وشرایط اشتغال می نگارند. هاپاک استادتعلیم وتربیت دانشگاه نیویورک،رضایت شغلی رامفهومی پیچیده وچندبعدی می داندواین مفهوم راباعوامل جسمانی،روانی واجتماعی مرتبط می کندوتاکیدمی کند تنهایک عامل موجب رضایت شغلی نمی شودبلکه ترکیبی ازمجموعه عوامل گوناگون سبب می شودکه فردشاغل درلحظه ی معینی ازشغلش احساس رضایت نمایدوازآن لذت ببرد.

گروهی دیگرازمحققان عوامل مختلفی ازقبیل درآمد،ارزش اجتماعی،شرایط محیط کاروفرآورده های آن رابه عنوان عوامل احساس رضایت ازشغل نام می برند.


لینک دانلود:


تجربیات مدون معاون آموزگار برای ارتقای شغلی خبره و عالی



تجربیات مدون معاون آموزگار برای ارتقای شغلی خبره و عالی


تجربیات مدون معاون هنرستان

تعداد صفحات: 35     کد محصول :7216      حجم فایل:51,56 KB      نوع فایل :rar 

 

 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

وظایف معاون فنی هنرستان
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی واسلامی ومطابق مقررات اداری و مالی تحت نظارت رئیس هنرستان عهده دار انجام وظایف محوله زیر خواهد بود:
_رعایت اصول وموازین اسلامی در انجام وظایف محوله.
_
همکاری با رئیس هنرستان وحضور به موقع در محل کار. _همکاری در امور پرورشی هنرستان.
_
نظارت بر امور دفتری واداری و مراقبت در حسن انجام مربوط به ارسال ومرسلات هنرستان.
 _
حضور در هنرستان قبل از شروع ساعت کار و رسیدگی ونظارت بر کلاس‌ها.
 _
انجام تمامی امور اداری هنرستان در غیاب رئیس هنرستان با رعایت مقررات مربوط وبر اساس اختیارات تفویض شده.
_
سعی در تزکیه والگو سازی خویش و اسوه شدن برای هنر جویان و هنر آموزان و رعایت اصول اسلامی در رابطه با راهنمایی، ارشاد و تشویق هنر جویان.
_
اقدام به تهیه وتنظیم برنامه امتحانی بر اساس آیین نامه‌های مصوب وبا نظر و همکاری هنر آموز آموزش عملی ومراقبت در حسن اجرای برنامه امتحانی وتهیه صورتجلسات مربوط و گزارش به رئیس هنرستان.
_
همکاری در انجام امور امتحانات با هنر آموز مربوط.
_
نظارت بر ثبت نام هنر جویان در غیاب رئیس هنرستان برابر بخشنا مه‌های صادره. _مطلع نمودن تمامی از بخشنامه‌ها و دستورعملهای مربوط به طرق مقتضی.
_
اقدام به تهیه وتنظیم برنامه هفتگی با رعایت اظهار نظر هنرآموز آموزش عملی.
 _
رسیدگی به ورود و خروج هنرجویان و ثبت غیبت‌های آنان در مخصوص و بررسی علت غیبت آن‌ها. _اقدام به ارسال گزارش هنرجویان برای اولیای آنان بلافاصله.
_
مراقبت درمورد ثبت نمرات در فهرست مربوط وکارنامه های اصلی و دفتر امتحانات ورایانه.
 _
نظارت بر امور مربوط به بایگانی هنرستان و معرفی هنرجویان سال آخر برای امتحانات نهایی طبق آیین نامه‌های ذیربط.
 _
نظارت بر امر بهداشت و دستشویی وکلاسهاو...
_
رسیدگی به وضع رفتاری هنرجویان در محیط هنرستان وعند اللزوم خارج ازهنرستان.
_
اقدام به تشکیل به موقع کلاس‌ها و کارگاه‌ها.
_
اطلاع حضوری و کتبی در مورد رفتار و پیشرفت هنر جویان به والدین _پاسخگویی به مراجعین و اولیا هنر جویان.
_
نظارت بر کار سرایدار ونگهبان و بازدیدهای مرتب از ساختمان‌ها از نظر اطمینان از ایمنی ساختمان، نظافت ساختمان‌های آموزشی و آزمایشگاه‌ها وسایر تأسیسات در صورت لزوم و اقدام مقتضی در رفع اشکالات موجود.
 _
تهیه پیش نویس مکاتبات مربوطه، گزارش‌ها و نظارت بر تهیه آمارهای ارسالی وغیره _انجام سایر امور ارجاعی مربوط در صورت لزوم.

لینک دانلود:


تجربیات مدون معاون هنرستان فنی و کاردانش برای ارتقای شغلی خب



تجربیات مدون معاون هنرستان فنی و کاردانش برای ارتقای شغلی خب



تجربیات مدون دبیر علوم تجربی

 

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده:

انسان که موضوع تعلیم وتربیت و به عنوان یک عامل فعال در فرآیند تدریس مورد نظر است، نیازها و رغبت‌های متفاوتی دارد که بر اساس گفته? تایلر (اگر برنامه‌ها و سایر فعالیت‌های مدرسه با توجه به رغبت‌های محصلان تنظیم شوند در این صورت به طور فعال در آن‌ها شرکت می‌کنند و در نتیجه نه تنها بهتر و آسان تر یاد می‌گیرند بلکه می‌آموزند که چگونه خود را با شرایط مدرسه وفق دهند)لذا در این مقاله به چند روش تدریس و سنجش تکوینی بر اساس نیاز و رغبت دانش آموزان اشاره شده است.



لینک دانلود:

تجربیات مدون دبیر علوم تجربی برای ارتقای شغلی خبره و عالی


تجربیات مدون دبیر علوم تجربی برای ارتقای شغلی خبره و عالی