سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نمونه سوال دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی مدارس با جواب

 

تعداد صفحات: 53 کد محصول :7234 حجم فایل:4,76 MB نوع فایل :rar 

 

 

 

بیش از 400 سوال همراه با جواب

 

همراه با آموزش نرم افزارهای زیر :

 

One note آموزش نرم افزار

 

هوشمند سازی مقدمای

 

آموزش نرم افزارProShow

 

آموزش نرم افزار swish max


لینک دانلود:


نمونه سوال دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی مدارس با جواب



نمونه سوال دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی مدارس با جواب


دانلود اقدام پژوهی توانستم مشکل املا نویسی دانش آموزم را تقویت ک

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل املا نویسی دانش آموزم را تقویت کنم

دانلود اقدام پژوهی توانستم مشکل املا نویسی دانش آموزم را تقویت کنم

چکیده
در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانش‌آموز مشغول به تحصیل می باشد. با بررسی علل و علائم ضعف دیکته‌نویسی در دانش‌آموز متوجه شدم. راه کارهایی جهت بهبودی و درمان این مشکل ارائه کردم که با اجرای این راه کارها تأثیر زیادی در بهبود دیکته دانش‌آموز مشاهده نمودم ومتوجه شدم که کارهای انجام گرفته توانسته است تا حدود زیادی ازتکرار اشتباهات مکرر وی دردیکته و سایر درسها جلو گیری داشته باشد به طوری که: خود دانش‌آموز، خانواده، معلم و همکاران در مدرسه از بهبود مشکل دیکته نویسی دانش‌آموز ابراز خرسندی نمودند.
در این زمینه جهت برخورد با مشکلات دیکته نویسی دانش‌آموزان پیشنهاداتی ارائه شده است.
لازم به توضیح است که این دانش آموز رادر در حالی که اصلا هیچ یک از مطالب درسی را یاد نگرفته بود، با دنیایی از بی قراری و پرخاشگری به خانه ی من آوردند و من با لطف خداوند، همکاری بی دریغ والدین و خود دانش آموز توانستم تنها در مدت چند روز به او بیاموزم.
این دانش آموز به لطف خداوند امسال مشکلاتش بسیار کم شده است، با دوستان و سایر همکلاسی هایش ارتباط برقرار می کند. مفاهیم و مطالب درسی را بهتر می آموزد و می توانم بگویم یکی از موفق ترین عرصه های کاری من در طول سنوات خدمتم همین کار و آموزش این دانش آموز بوده است.

مقدمه
یکی از مهمترین مشکلاتی که دانش‌آموزان با آن مواجه هستند ضعف املاست. اولین گام برای برطرف کردن هر ضعفی شناخت آن می‌باشد. چنانچه معلّم و مربی به موقع و دقیق مشکلات دانش‌آموز را تشخیص دهد می‌تواند سریع راه حل مناسب و منطقی را برای حل مشکل انتخاب و در جهت بهبود وضعیت آموزشی دانش‌آموزان اقدام نماید.
نوشتن مستلزم به کارگیری مهارت‌های گوناگونی است. مهارت‌های مکانیکی نوشتن مانند دست خط، خطی کردن و نقطه گذاری و مهارت‌های زبانی مانند درک معنای کلمه‌ها و دستور زبان و مهارت‌های تفکر مانند سازمان‌دهی و برقراری ارتباط میان مطالب از مهمترین مهارت‌هایی هستند که در نوشتن نقش دارند، باید همواره توجه داشته باشیم مشکل دانش‌آموز در کدام حیطه می‌باشد. بنا بر جدیدترین آمار حدود 5 تا 6 درصد از دانش آموزان دچار اختلالات یادگیری هستند به عبارت دیگر در یک کلاس 30 نفری 2 دانش آموز مبتلا به اختلال یادگیری داریم که آمار بالا و قابل توجهی است. یک کارشناس ارشد روان شناسی با بیان این که برخی کودکان در یک یا چند حیطه از 3 اصل خواندن، نوشتن و ریاضیات دچار مشکل یادگیری هستند، گفت: این افراد در صورت آگاه نبودن معلمان و والدین با برچسب هایی مثل کند ذهن و شاگرد تنبل کلاس مواجه خواهند شد. عزت نفس این کودکان بر اثر شکست های متوالی روحی پایین می آید و مشکلات یادگیری آن ها به طور معمول با افزایش سن آن ها وخیم تر می شود. نابرابری معنادار بین پیشرفت درسی و بهره هوش، نداشتن توجه و تمرکز، بیش فعالی، بی توجهی در کلاس درس، ناتوانی در حل مسئله، انگیزه کم، وابسته بودن به دیگران در انجام کارها و مهارت های اجتماعی رشد نیافته و تاخیر جدی در آموختن را می توان از مشخصه های ناتوانیهای یادگیری برشمرد…

 


لینک دانلود:

دانلود اقدام پژوهی توانستم مشکل املا نویسی دانش آموزم را تقویت کنم


دانلود اقدام پژوهی توانستم مشکل املا نویسی دانش آموزم را تقویت کنم

 

 


دانلود گزارش تخصصی همیار معلم و نقش آن در فرایند یادگیری دانش آم

اقدام پژوهی چگونه میتوانم مدرسه شاد داشته باشم و زنگ تفریح را برای دانش آموزان لذت بخش کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوانم مدرسه شاد داشته باشم و زنگ تفریح را برای دانش آموزان لذت بخش کنم

چکیده
“شادمانی باعث انبساط روح و مایه وجود نشاط است.” امام علی(ع)
مدرسه، نخستین جامعه ای است که کودک بعد از نهاد خانواده در آن گام می نهد، و در همین جامعه کوچک، علم و دانش، ایمان، محبت، تعاون و مهارت های زندگی را فرا می گیرد. کودکان و نوجوانان دوازده سال در مدرسه زندگی می کنند، یاد می گیرند و ساخته می شوند. اولین تجربه های زندگی اجتماعی کودکان در محیط مدرسه فراهم می شود و بسیاری از برداشت های ذهنی، پیش فرض ها، باور و بازخوردهای آنان نسبت به زندگی و مدرسه در کلاس درس، مورد آزمون، سنجش و تجربه قرار می گیرد.
صاحب نظران هدف های اصلی آموزش و پرورش را در پنج اصل مطرح می کنند:
1) یادگیری عمیق مباحث مندرج در برنامه درسی 2) تقویت روحیه مطالعه و تحقیق در دانش آموز 3) شناخت استعدادهای دانش آموزان و هدایت آنان 4) فراگیری مهارت های لازم برای زندگی اجتماعی مناسب 5) ایجاد مهارت های لازم برای اشتغال در جامعه.
آموزش و پرورش مدرن به این مسئله مهم پی برده و معتقد است که یادگیری باید از همان کودکی همه ابعاد زندگی را پوشش دهد و به همین دلیل است که در کشورهای توسعه یافته به موازات آموزش علوم و فنون به جنبه های دیگری چون توسعه خود، رشد هیجانی و عاطفی، تمرکز حواس، مهرورزی، نوع دوستی، مدیریت، امیدواری به زندگی نیز در متن برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی تحت عنوان مهارت های زندگی وارد شده است. در چنین شرایطی است که تربیت از “دالان مدرسه” به “گستره جهان هستی” وارد می شود و شوق زیستن با شور و نشاط دانستن یگانه می شود.



لینک دالنود:


دانلود گزارش تخصصی همیار معلم و نقش آن در فرایند یادگیری دانش آموزان


دانلود گزارش تخصصی همیار معلم و نقش آن در فرایند یادگیری دانش آموزان

 


دانلود گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی

گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی

دانلود گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی

چکیده:
انسان موجودی است مدنی الطبع و چند بُعدی. فطرتش او را به طیف‌گرایی می‌کشاند و او را از بُعد درون گرایی به برون گرایی گسیل می‌دارد. هجرت آدم از جنّت و سکونت در ارض، و یا به قول مادّیون، هبوط او از غار به دشت و سیر مراحل کوچ به روستا، شهرک، شهر و دست یابی به تمدّن و تشکیل انجمن، شورا و مجمع نظریه جمع گرایی را تأیید می‌کنند.
گر چه «نماز» ارتباط انسان با خداوند منّان است، عامل پیوند همبستگی انسانها بایکدیگر نیز می‌باشد. در طول تاریخ یک قانون و یک سنّت حاکم بوده است و آن اینکه:
روابط اجتماعی آدم‌های یک مجموعه که بر اساس مادیّات و جذب منافع، علی الظاهر استوار بوده است دوامی نیافته و چند صباح بعد، شیرازه ارتباط از هم گسیخته است.
لیکن ارتباطات جمعی که بر پایه خدا و خدا محوری استوار بوده و مفاهیم:
1 ـ واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا (آیه 103 سوره آل عمران)
2 ـ یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوا الله لعلکم تفلحون (آیه 200 سوره آل عمران)
را جزو دستور کار جمع خود قرار داده است، علاوه بر ایجاد حس اعتماد بین مجموعه، پایداری را در پی داشته است.

 


لینک دانلود:ر

دانلود گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی


دانلود گزارش تخصصی نقش نماز در انضباط اجتماعی

 


دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوانم استرس دانش آموزم را برطرف کنم

اقدام پژوهی چگونه رفتارهای میتوانم استرس دانش آموزم را برطرف کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوانم استرس دانش آموزم را برطرف کنم
چکیده
در ابتدای سال جدید در بین دانش آموزان پایه دوم متوجه شده ام که یکی از دانش آموزانم بنام عسل در کلاس درس فعال نیست و اگر از آن پرسیده ام به شدت ترس داشت.آن ترس در آن به حدی بود که شروع به گریه می کردن.بعد از مشاهده این مسئله در کلاس درسم که در مدرسه ابتدایی آل محمد بود.تصمیم گرفتم که با مدیر مدرسه و دیگر همکاران و خانواده آنها در این زمینه صحبت کنم و ریشه ی اصلی این ترس را در دانش آموزم عسل پیدا کنم با توجه به این که در محیط مدرسه ترس داشت،در محیط خانواده باید امنیت و آرامش روحی را در محیط های مذکور از طریق دادن مسئولیت – تشویق و … فراهم می کردم.سپس به کمک همکارانم اقدامی پژوهی را به عنوان برطرف کردن ترس از دانش آموزم عسل،مدرسه آل محمد نوشتم.

مقدمه
موضوع اصلی اقدام پژوهی{چگونه میتوانم ترس دانش آموزم عسل را برطرف کنم}است.هدف من از انجام این پژوهی برطرف کردن ترس عسل در کلاس است.با توجه به یافته های علمی:بخشی از رشد کودک، متضمن آموختن و کنترل اضطراب و ترس است، کودکان ترس های بسیاری دارند و ممکن است برخی از آن ها در بزرگسالی هم دچار ترس باشند. اما بسیاری از استرس های و اضطرابهای دوران کودکی در اثر گذشت زمان و تجربه از بین می روند و تنها بخشی از آنها تغییر شکل می دهد و بصورت نیرویی مؤثر در رفتار درمی آیند. اما ترس و اضطراب به یک مفهوم نیستند، ترس علت و موقعیت مشخص دارد و در اکثر موارد، کاربرد و تأثیر مثبت دارد . مثلاً کودکان با وجود ترس می تواند از جان خود حفاظت کنند. اما اضطراب هم کارکرد مثبت دارد و هم کارکرد منفی. یا به عبارت بهتر، احساس اضطراب تا یک جای خاص کارکرد افراد را بهتر می کند و از یک جایی به بعد، افزایش اضطراب باعث افت کارکرد می شود.ارتباط و دلیل منطقی که من را به انجام چنین پژوهشی کرد،روبرو شدن با این مسئله در کلاس درس است و نیز برطرف کردن ترس عسل بوده است.

 


لینک دانلود:


دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوانم استرس دانش آموزم را برطرف کنم


دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوانم استرس دانش آموزم را برطرف کنم