سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مقاله پرسش مهر 96 احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم

مقاله پرسش مهر 96 احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:مقاله پرسش مهر 96 در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم

چکیده
اختلاف نظر چه در جامعه و چه در مدرسه در بین گروه‌هایی مثل دانش آموزان یکی از عوامل مهم تغییرات اجتماعی گروهی و فردی محسوب می‌شود و یک امر مورد نیاز در جامعه و مدرسه به شمار می‌آید.

زیرا نمی‌توان گفت همه دانش آموزان یک مدرسه یک شکل و با یک طرز فکر هستند و یک خط فکری را دنبال می‌کنند و عقاید و نظرات مشترکی دارند. وجود اختلاف نظر و تفاوت افکار و طرز فکر در یک مدرسه یک امر طبیعی است.

اگر این امر در درون مدرسه و مشکلات ناشی از آن در آن تأثیرات زیادی بر جای گذارد خشونت، قهر و بسیاری از این رفتارها بیشتر می‌شود در مقابل شادی و نشاط کاهش پیدا می‌کند.

و این برای محیط هایی چون مدرسه ناخوش آیند است.هنگامی که دانش آموزی تک بعدی به مسئله نگاه می کند و حرف خود را مبنا قرار می‌دهد و دیگران را سرکوب می‌کند او توانایی پذیرش عقاید مخالف را ندارد.

و این موضوع مربوط به شخصیت پرورش یافته وی می‌شود.بنابراین تضاد بین دانش آموزان مدرسه تا حد زیادی ایجاد شکاف خواهد کرد.

ریشه بسیاری از اختلافات عمیق در این مسئله وجود دارد و در موارد حادتر اگر از حد معین تجاوز کند به مشکلات بیشتری می انجامد.

تحمل این مسئله که به پرسش مهر 97-1396 رئیس جمهور انجامید به عقاید و مخالفت‌های دیگران، تربیت افراد، سطح تحصیلات، میزان اعتقادات و باورهای دینی بستگی دارد.

اینکه شخصیت فرد در چه خانواده‌ای پرورش یافته از اهمیت برخوردار است. در مقاله حاضر تصمیم داریم به این مسئله و راهکار های برطرف نمودن آن پرداخته و عوامل موثر در پیگیری و برطرف نمودن این مشکل را بررسی کنیم.


لینک دانلود:

 مقاله پرسش مهر 96 احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم


 مقاله پرسش مهر 96 احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم


مقاله پرسش مهر 1397-1396

مقاله پرسش مهر 1397-1396

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:مقاله پرسش مهر 1397-1396

چکیده
انسان ها مجموعه ای از باورها، افکار، احساسات و رفتار هستند و این فکر ما است که احساس و رفتار ما را شکل می دهد و افرادی که فکر باز و انعطاف پذیری کافی در باورها و نگرش خود نداشته باشند و نتوانند به خود شناسی و انسان شناسی صحیح دست یابد، نمی توانتد در برابر عقاید دیگران همزیستی مسالمت آمیز فکری داشته باشند.
اهمیت تعامل و پذیرش افکار دیگران در مدرسه در جامعه امروزی بیش از پیش مشهود است .واقعیت امر این است که گاه مبحث آموزش بیش از پرورش در مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد و آنچه مسلم است معلمان ماموریت آموزشی خود را بیش از پرورش مدنظر قرار داده اند.

و این امر تا حدود زیادی به ساختارها بازمی گردد، اما در واقع معلمان باید دانش آموزان را با اعتماد به نفس، قوی و کارآمد تربیت و هدایت کنند لذا توجه به مسئله پرورش فرزندان در کنار مباحث آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.
به نظر می رسد که با توجه به موضوع پرسش مهر 97-1396 باید در مدارس برنامه ریزی لازم برای افزایش مهارت های زندگی بیش از درس و نمره مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که مسئله نحوه برخورد با زندگی و آدم های پیرامون موضوعی محوری است و اگر این مبحث در راس اهداف قرار بگیرد .

آنگاه می توان گفت هم آموزش و پرورش و هم معلم به معنای واقعی کلمه در راستای رسالت خود حرکت می کنند. ولی این نکته را هم باید ذکر کرد که علیرغم تمامی این مسائل باز هم معلمان توانسته اند دانش آموزان را در حد خوب و قابل قبولی تربیت کنند و این جای تقدیر و تشکر دارد.
در این مقاله که از روش کتابخانه ای تدوین شده است به بررسی نهادینه کردن تحمل افکار دیگران و احترام به عقاید و افکار دیگران می پردازیم .

مقدمه
متفاوت بودن و آزادی عقیده یکی از مهم ترین ویژگی های ذاتی هر انسان است و تا زمانی که عقاید و باورهای متفاوت یک فرد، منجر به توهین، سلطه وتحقیر باور دیگری نشده باشد، نمی توان وی را به عدم تسامح و تعصب رفتاری متهم نمود .
یکی از مهم ترین مکان هایی که می توان احترام به افکار و عقاید دیگران و تحمل افکار دیگران را تمرین کرد مدرسه می باشد . معلم در ارتباط خود با دانش آموز باید موارد بسیاری را در نظر بگیرد، به عنوان نمونه معلم نباید رفتارهای خشن و تند را به کار بگیرد.
و یا زیادی با دانش آموز مدارا کرده و صمیمیت بی حد و مرز داشته باشد؛ زیرا در این صورت دانش آموز نه تنها از معلم حساب نمی برد بلکه ممکن است بی احترامی کرده و در رفتارهای خود از حدود خارج شود.
لذا توصیه من این است که معلم با پرهیز از افراط و تفریط، موضوع اعتدال را مدنظر قرار دهد . معلم باید به نظرات تک تک دانش آموزان گوش داده و دانش آموزان زرنگ کلاس را به آنان که درسشان ضعیف تر است ترجیح ندهد.
اصل مساوات در رفتار و عملکرد معلم نسبت به همه دانش آموزان باید رعایت شود،آموزگار باید حتی در زمانی که ایراد و رفتار نامناسب دانش آموز را تصحیح می کند به شأن و شخصیتش احترام بگذارد.
یکی دیگر از مهمترین مواردی که معلم باید در رفتار خود نسبت به دانش آموزان رعایت کند این است که سلاح تنبیه کارساز نیست زیرا این امر سبب تغییر رفتار نمی شود مراد از همدردی و همدلی با دیگران تلاش برای حس کردن تجارب فرد مقابل است .
دراین حالت باید سعی کرد دنیا را از چشم فرد مقابل دید و از گوش او شنید و خود را جای او احساس کرد و برای فهم دقیق افکار و احساسات او که در لحظه لحظه ارتباط در فرد مقابل ظاهر می شود حساسیت نشان داد و احساسات خود را نسبت به او بیان کرد .
البته باید دقت داشت که بیان احساسات همیشه از طریق گفتار و کلام نیست . حالات و چهره بدن ، لحن صدا و امثال اینها خیلی وقتها نشان دهنده عواطف واحساسات هستند. افرادی که بتوانند اینحالات را شناسایی کنند.
و به آنها پاسخ دهند افرادی هستند که می توانند با طرف مقابل خود همدلی و همنوایی داشته و بالطبع با همدلی و پاسخ مناسب دادن به احساسات اطرافیان می توان مورد توجه افراد قرار گرفت و در دید آنها فردی محبوب و مورد قبول جلوه نمود . بنابراین برای جذب کردن قلوب دیگران و محبوبیت نزد آنها ابتدا باید آنها را درک کرد .
بیان مسئله
معلم باید برای تربیت صحیح دانش آموزان حس اعتماد را هم در آنها پرورش داده و سپس کلاس را صرفاً تبدیل به کلاس درس نکند یعنی باید کلاس همانند زنگ پرورشی اداره شده و بایدها و نبایدها، هنجارها و ناهنجاری ها به دانش آموز آموخته شود.
در این کلاس دانش آموز باید اجازه داشته باشد که دغدغه ها و دل نگرانی هایش را برای معلم تعریف کرده و از وی کمک بخواهد. در این ارتباط باید به این نکته هم اشاره کرد که اگر حس اعتماد بین دانش آموز و معلم برقرار شود.
آنگاه معلم می تواند تمام اصول رفتاری و تربیتی را به شکلی صحیح به خورد دانش آموز دهد به طوری که این اصول تا همیشه در ذهن کودک یا نوجوان ماندگار شود .بی تردید لازمه تصحیح رفتارهای نادرست دانش آموز تفسیر کردن خوبی ها و یا زشتی هاست.

لینک دانلود:

 مقاله پرسش مهر 1397-1396


 مقاله پرسش مهر 1397-1396




مقاله پرسش مهر 97-96 ایجاد روابط حسنه

مقاله پرسش مهر 97-96 ایجاد روابط حسنه

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:مقاله پرسش مهر 97-96 ایجاد روابط حسنه ( احترام متقابل)

چکیده

در سال تحصیلی اخیر نیز مانند سالهای قبل پرسش مهر رئیس جمهور در روز آغازین سال تحصیلی مطرح گردید. پرسش مهر 96 در باره احترام متقابل در محیط مدرسه توسط دانش آموزان به یکدیگر بود.

همانگونه که می دانیم ، آگاهی از نظرات و عقاید افراد جامعه این امکان را فراهم می آورد که تدابیر و تصمیمات دقیق تر و جامع تری در حوزه های مختلف اتخاذ گردد و احتمال بروز برنامه ریزیهای ناصواب را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد.وقتی صحبت از آموزش به میان می آید، اشکالی از آموزش رسمی در مدارس و دانشگاهها در ذهن نقش می بندد غافل از آنکه آموزش از راههای مختلفی چون گروههای مختلف اجتماعی.

با توجه به سن و پایگاه اجتماعی، کتابخانه ها، اینترنت، مطبوعات، رادیو تلویزیون و به طور کلی کلیه شبکه های ارتباطاتی اعم از ملی و فراملی امکان پذیر است و چه بسا رادیو و تلویزون نقش پررنگ تری از نظامهای آموزش رسمی ایفا نمایند.

بنابراین کلیه شبکه های ارتباطاتی نقش قابل توجهی در ایجاد و درونی نمودن یک ویژگی فرهنگی در یک جامعه خواهند داشت که در بستر آن، فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری اتفاق خواهد افتاد.

همانگونه که کودک با ورود به مدرسه و قرار گرفتن در جریان روابط دوستانه بسیاری از هنجارهای اجتماعی را آموخته و آنها را درونی سازی می نماید.در مقاله حاضر قصد داریم پیرامون پرسش مهر مطرح شده رئیس جمهور در رابطه با احترام متقابل و پذیرش افکار دیگران در محیط مدرسه بپردازیم.

کلیدواژه : پرسش مهر 96 ،مقاله پرسش مهر،رئیس جمهور،مدارس



لینک دانلود:

مقاله پرسش مهر 97-96 ایجاد روابط حسنه


مقاله پرسش مهر 97-96 ایجاد روابط حسنه


دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر تربیت بدنی

 

  تعداد صفحات: 25     کد محصول :7833      حجم فایل:64,8 KB      نوع فایل :rar 

 

معرفی :

پنج پیشنهاد برای فرم ارزشیابی امتیاز سالانه درس تربیت بدنی و ورزش -مناسب برای امتیاز فرم ارزشیابی سالانه درس و دبیر ورزش- بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت کل 5 پیشنهاد فقط 2900 تومان - تعداد صفحات 5 پیشنهاد 25 صفحه - موضوعات پیشنهادات در زیر آمده است :

1 - مراحل پیشنهادی تدریس در ساعت درس تربیت بدنی

2- پیشنهادتی برای خلاقیت در زنگ ورزش

3 -  راهکارهای پیشنهادی جهت افزایش جاذبه درس تربیت بدنی

4 – چهارده  پیشنهاد برای بهبود وضعیت تربیت بدنی در مدارس و زنگ ورزش

5 –طرح درس ورزش دوره ابتدایی در یک ساعت

دانلود پیشنهاد برای فرم ارزشیابی 120 امتیازی پایان  سال دبیر ورزش و تربیت بدنی

لینک دانلود:

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر تربیت بدنی


دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر تربیت بدنی


دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر ادبیات فارسی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر ادبیات فارسی



قیمت: 29000ریال     تعداد صفحات: 12     کد محصول :7832      حجم فایل:20,42 KB      نوع فایل :rar 

 

 

معرفی :

چهار پیشنهاد برای فرم ارزشیابی امتیاز سالانه درس ادبیات فارسی و دبیر فارسی -مناسب برای امتیاز فرم ارزشیابی سالانه درس و دبیر ادبیات- بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت کل 4 پیشنهاد فقط 2900  تومان - تعداد صفحات 4 پیشنهاد 12 صفحه - موضوعات پیشنهادات در زیر آمده است : 

 1 - روش های پیشنهادی نوین برای تدریس ادبیات فارسی

2 - شیوه های پیشنهادی  تدریس تاریخ ادبیات فارسی

3 -  پیشنهادات برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش اموزان در درس ادبیات فارسی

4- پیشنهادات مناسب که باید در تدریس دروس ادبیات فارسی مد نظر داشته باشیم

اینک دانلود:

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر ادبیات فارسی


دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر ادبیات فارسی