سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تجربیات مدون حسابداری

 

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

در دنیای امروز که هر روز شکل تازه ای از ارتباطات اقتصادی به وجود می‌آید و افراد و شرکتها و مؤسسات با یکدیگر در ارتباط می‌باشند و تغییرات مالی آنها بر یکدیگر تأثیر دارد و روز به روز این فعالیت‌ها پیچیده‌تر می‌شود این عوامل باعث می شود که نقش حسابداری به عنوان فراهم کنندگان اطلاعات مالی با استفاده از استانداردهای حسابداری برای استفاده کنندگان بیشتر مشخص گردد. نیاز روز افزون موسسات و سازمانها به اطلاعات صحیح و بهنگام جهت بکارگیری در فرآیند تصمیم گیری مدیران، مقوله‌ای اجتناب ناپذیر است. در این راستا سیستم اطلاعات مدیریت منبع اصلی ارائه اطلاعات بشمار می‌آید. سیستم اطلاعات حسابداری به عنوان مهمترین زیر مجموعه این سیستم، اطلاعات مالی متنوعی را در اختیار استفاده کنندگان این نوع اطلاعات، خصوصا " مدیران هر سازمان" قرار می دهد. به طور کلی اطلاعات حسابداری بایستی از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد تا در فرآیند تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد. ویژگی‌های کیفی این گونه اطلاعات نظیر مربوط بودن، و قابلیت اتکاء از جمله خصیصه‌هایی است که بر میزان بکار گیری اطلاعات به‌موقع (بهنگام) تأثیر می گذارد. در این مفاله مختصری در مورد تعاریف حسابداری و تاریخچه و انواع مختلف حسابداری

 


لینک دانلود:


تجربیات مدون ارتقا حسابداری



تجربیات مدون ارتقا حسابداری


تجربیات مدون هنرآموز برق

 

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه :

قرار دادن تجربیات در اختیار دیگران و همچنین استفاده از تجربیات دیگران باعث پیشرفت در روند یاددهی و یادگیری به دانش آموزان می شود .در این تحقیق برآنیم تا تجربیات خود را در زمینه تدریس برق در اختیار سایر همکاران قرار دهیم .امیدوارم مورد استفاده همکاران قرار گیرد .

امروزه نیروی برق در تمام زندگی بشر رسوخ نموده و با پیشرفت صنعت به طور چشمگیری در تاسیسات و تجهیزات مورد استفاده قرار می­گیرد. به دلیل استفاده گسترده از نیروی برق در صنعت و کارگاه­های صنعتی، حوادث برق­گرفتگی نیز بخش عمده­ای از حوادث ناشی از کار را تشکیل می­دهند. در مقاله حاضر اصول ایمنی کار با تجهیزات الکتریکی، برق فشار قوی و برق فشار ضعیف به صورت اجمالی مورد توجه قرار گرفته است و جهت کاهش حوادث برق­گرفتگی و کاهش خسارت به تجهیزات الکتریکی راهکارهایی ارائه گردیده است. ازجمله مسائل مهمی که معمولا در مراکزصنعتی و بخصوص در  کارگاههای  هنرستانها و کارگاههای صنعتی خطرات برق  دانش آموزان وکارگران راتهدید میکند.و مورد بی توجهی قرار گرفته است وتلفات و خسارات جانی و مالی زیادی در پی داشته .که تقویت این امر مهم درهنرجویان و دانش آموزان وکارگران جزء وظایف لاینفک ما هنرآموزان ومهندسین برق میباشد. درصنعت برق اگرایمنی رعایت نشود.

خطر برق گرفتگی حتمی است.بنابراین قبل از دست زدن به سیم فا ز یا دستگاههای برقی در موقع تعمیر یا بازرسی بایستی حتما جریان  برق در مدار قطع شود ویا آزمایش وجود یا عدم وجود جریان برق توسط فاز متریامولتی متر(اهم متر) انجام شود تا اینکه حادثه ای رخ ندهد. یکی از این حوادث برق گرفتگی است که در دنیا سومین مرک میر را به خود اختصاص داده که افراد در تمام سنین در معرض خطر برق گرفتگی قرار دارند و به علت سیم کشی نادرست ویا وجود سیمهای لخت و یا دستکاری وسائل برقی همه ساله افراد زیادی را در معرض خطر قرار می دهد . درزمینه خطر برق گرفتگی حتما نیازی نیست که تماس مستقیم بین بدن انسان و سیم برق وجود داشته باشد بلکه وجود رطوبت به میزان زیاد در محیط می تواند به عنوان یک واسطه جریان برق را به بدن منتقل نماید زیرا بدن هادی خوبی برای جریان برق می باشد . گروه هدف: مدیران محترم صنایع ،تعمیرکاران وسایل الکتریکی و تکنسین های برق

 


لینک دانلود:

تجربیات مدون ارتقا هنرآموز برق


تجربیات مدون ارتقا هنرآموز برق


تجربیات مدون دبیر هنر

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

 

آگاهی مسؤولان و برنامه‌ریزان هنر، مدیران مدرسه‌ها‌ و معلمان هنر، از مشکلات‌ اجـرایی‌ درس هنر، در هریک از پایه‌های دورهـء راهـنمایی تحصیلی، می‌تواند تغییر در نگرش‌ها و نهایتاً ارتقای کیفی آموزش هنر را به ارمغان آورد. هر چند که زمان انجام این پژوهش، سال تحصیلی‌ 93-94 است، اما با گذشت‌ این زمان طولانی، متأسفانه مشکلات همچنان بـاقی هستند از این رو من راه‌های را برای کاربردی کردن در هنر ارائه دادم تا بلکه بتوانم این مشکل را رفع کنم. هنر نقش مهمی در پرورش افراد مبتکر و خلاق دارد. از این‌رو، در آموزش و پرورش باید بیش‌تر به آمـوزش هـنر توجه کرد و ضمن‌ بررسی جنبه‌های متفاوت آن، در‌ جهت‌ اصلاح و بهبود برنامهء این‌ درس در مدرسه‌ها گام برداشت. در پژوهشی بیان شده است، هنوز درس هنر در مدرسه‌های ما مفهوم و معنای خاصی ندارد. یکی از مشکلات این درسـ‌، کـمبود‌ وسایل و ابزار است و در مورد کتاب‌ درس هنر نیز سخن بسیار است. براساس نتایج تحقیقات انجام شده، کمبود ساعات درس هنر در برنامه‌های درسی مدرسه‌ها و کمبود معلم متخصص در‌ رشتهء‌ هنر‌، مشکلاتی و کاربردی نکردن را به وجـود آورده‌ است‌ که‌ در عدم تحقق هدف‌های‌ این درس مؤثر بوده‌اند. بنابراین لازم است، از عواملی که مانع‌ پیشرفت و کاربردی نکردن درس هنر می‌شوند، آگاهی یافت‌ و سپس‌ برای‌ رفع آن‌ها کوشید. پژوهش حاضر به سوی شناسایی‌ ایـن‌ مـسائل گـام برمی‌دارد.

مقدمه

مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای بالا بردن سطح شناخت، تقویت، خلاقیت و قدرت بررسی نقد و تحلیل در آن‌ها است. یکی از راه‌های تحقق این امر آموزش صحیح هنر به دانش آموزان است. از جمله هنرهایی که می‌تواند دسترسی به اهداف مورد اشاره را تسریع کند، هنرهای تجسمی است به خصوص نقاشی و کاردستی. یقیناً هنرهای دیگر نیز هر کدام در بالا بردن بهره‌ی هوش، قدرت، ابتکار و تلطیف احساس سهمی دارند. ولی نقاشی و کاردستی جزء هنرهایی هستند که در حین تحصیل هر دانش آموز و در خلال آموزش هر درس بیش از هنرهای دیگر کارآیی دارند. هدف از آموزش هنر خصوصاً در مدارس هنرمند شدن دانش آموز نیست بلکه تنها برای تقویت شناخت دانش آموز از پیرامون خویش است. تا بحال هیچ کلاس و معلمی به خودی خود نتوانسته است یک هنرمند بسازد زیرا هنر امری ذاتی و فطری است کلاس آموزش هنر و دروس هنری فقط می‌تواند بخش صنعتی و نظری هنر را تأمین کند و در بالا بردن سطح آگاهی‌ها و اطلاعات عمومی هنری دانش آموزان مؤثر باشند.لذا آنچه که در مدارس به عنوان هنر به دانش آموزان آموزش می‌دهند باید ابزاری برای شناخت مفاهیمی که در دیگر دروس آوزش داده می‌شود باشد.

لینک دانلود:


تجربیات مدون دبیر گرافیک برای ارتقای شغلی خبره و عالی



تجربیات مدون دبیر گرافیک برای ارتقای شغلی خبره و عالی

تجربیات مدون دبیر جغرافیا

 

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

موضوع بازنگری برنامه‌های آموزشی جغرافیا در ایران زمانی قوّت گرفت که پس از برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیا در اسفند 1374 در دفتر برنامه ریزی و تألیف کُتُب درسی، اعضای این گروه متقاعد شدند که زمان تغییر بنیادی در آموزش این شاخه از علوم بین رشته ای فرا رسیده است. علمی که به جهت ایفای نقش پُل ارتباطی میان علوم پایه و علوم انسانی برای بسیاری از کارشناسان برنامه ریزی در هاله ای از ابهام بود و به دلیل مشکلات ِ دستیابی به یک برنامه مدوّن، مورد بی مهری معلّمان، دانش آموزان، اولیاء و... قرار گرفته بود. امّا تغییر نگرش به این علم امروزه آن را به یکی از کاربردی‌ترین علوم در زندگی تبدیل کرده است. در این مقاله سعی شده است، راهکارهای درسی جغرافیا بخصوص در دوره? دبیرستان، چالش‌ها و راهکارهای پیش رو، و زمینه‌های این تحوّل اساسی به آموزش جغرافیا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

 

 

 

آموزش جغرافیا:                                             

جغرافیا علمی است که در صدد تشریح ویژگی‌های مکان‌ها و توزیع انسان‌ها، عوارض و رویدادها، همانگونه که بر سطح زمین رُخ می‌دهند و گسترش می‌یابند، می‌باشد. جغرافیا به مطالعه کنش‌های متقابل انسان- محیط در بستر مکان‌های ویژه و موقعیت‌های مکانی می‌پردازد. امروزه آموزش جغرافیا بعنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامه‌های درسی دوره‌های تحصیلی مدارس گنجانده و مورد تأکید قرار گرفته است و جغرافیا به عنوان وسیله ای نیرومند هم برای ترفیع و ترویج آموزش‌های فردی و هم آموزش‌های بین المللی، محیطی و توسعه مطرح می‌باشد.

موضوعات و مشکلات عمده ای که در دنیای امروز با آن مواجه هستیم، بُعد جغرافیایی قوی دارد. آموزش جغرافیا در درک و فهم مسائل و مشکلات محیطی و ارائه راه حل‌ها و برنامه ریزی‌های مرتبط با توسعه، نقش بسزایی دارد. آموزش جغرافیا می‌تواند دانش آموزان را به درک فرایندها و ساختارهای مربوط به توسعه قادر سازد. درک محیط پیرامون، آگاهی از شیوه‌های متفاوت زندگی، شناخت نظام‌های اصلی اجتماعی- اقتصادی و موقعیت‌های مکانی و مکان‌ها بعنوان بستر این نظام‌ها، تأثیر شرایط فرهنگی و نظام‌های اقتصادی- اجتماعی، دستیابی به طیف وسیعی از مهارت‌های جغرافیایی و به کارگیری آن‌ها در زندگی خصوصی، حرفه ای و عمومی و سرانجام علاقمندی و احساس مسئوولیت نسبت به محیط و بوم انسانی در مقیاس‌های مختلف از طریق آموزش جغرافیا حاصل می‌گردد.     

 


لینک دانلود:

تجربیات دبیر جغرافیا برای ارتقای شغلی خبره و عالی


تجربیات دبیر جغرافیا برای ارتقای شغلی خبره و عالی


تجربیات دبیر معارف اسلامی

 تعداد صفحات: 30     کد محصول :7207      حجم فایل:71,02 KB      نوع فایل :rar 

 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

از مهم‌ترین ویژگی‌های دانش‌آموزان متوسطه، الگوپذیری از معلمان درس معارف اسلامی است. در این پژوهش، محقق با نظرخواهی از دانش‌آموزان، به بررسی نقش رفتارهای اخلاقی دبیران معارف اسلامی در الگوپذیری اخلاقی دانش‌آموزان، شیوه درست و مؤثر برخورد و تعامل دبیران معارف اسلامی با دانش‌آموزان بپردازد. محقق در این پژوهش، افزون بر مطالعات کتابخانه‌ای، با اجرای پرسش‌نامة محقق‌ساخته، به انجام مطالعات میدانی اقدام کرده است. جامعة آماری، 15924 نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد بوده است. نمونة آماری بر اساس فرمول کوکران به تعداد 312 نفر تعیین شد، ولی برای ارتقای دقت پژوهش این آمار به 400 نفر افزایش یافت. بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، جامعة آماری تعیین، و پژوهش در میان آنان به اجرا در آمد. حاصل این پژوهش این است که، خوش‌خلقی دبیران معارف اسلامی، از میان تمام عوامل ذکرشدة مؤثر در الگوپذیری دانش‌آموزان، بالاترین میزان تأثیرگذاری را دارد.

کلیدواژه‌ها: الگوپذیری رفتارهای اخلاقی، دانش‌آموزان مقطع متوسطه، دبیران معارف اسلامی.

مقدمه

پژوهش در قلمرو تربیت اخلاقی با رویکردی اسلامی و تلاش برای رسیدن به الگویی کاربردی - که هماهنگ با آموزه‌ها و مبانی جهان‌بینی و ارزشی اسلام باشد و از سویی بتواند در یک محیط تربیتی اسلامی به کار آید - نیازمند پاسخ به پرسش‌های اساسی بسیاری است؛ پاسخ‌هایی که هر کدام یک پژوهشی جداگانه می‌طلبد.

یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر شکل‌گیری و دگرگونی‌های شخصیت انسان، شرایط مختلف محیطی اعم از زمان، مکان و یا محیط انسانی و اجتماعی است. در بسیاری از موارد، تغییر محیط و فراهم ساختن محیط تربیتی مساعد و مناسب، می‌تواند رفتار و افکار و خصلت‌های متربی را تغییر دهد و ویژگی‌های جدیدی را در وی جایگزین سازد. مبنای روان‌شناختی این روش، اصل تأثیرپذیری انسان از شرایط محیطی است که در ضمن نظریة یادگیری اجتماعی بیان می‌شود.

آلبرت بندورا، از واضعان نظریه یادگیری اجتماعی، مهم‌ترین نوع یادگیری انسان را یادگیری مشاهده‌ای می‌داند که همان تقلید و سرمشق است. در این نوع یادگیری، فرد با انتخاب یک الگو یا سرمشق، به تقلید رفتار او می‌پردازد. پدر و مادر و پس از آن، معلمان و مربیان از جمله نخستین الگوهای متربیان هستند.

نکتة تربیتی مهم این است که افرادی که دارای موقعیت مهم، موفقیت زیاد، دانش و تخصص بالا و یا دارای تعالی معنوی هستند، غالباً نظر دیگران را به خود جلب می‌کنند و برای آنان سرمشق می‌شوند. خوشبختانه در نظر دانش‌آموزان، غالباً معلمان دارای این ویژگی‌ها ـ یا برخی از آن‌ها ـ هستند. با توجه به اهمیت و نقش انکارناپذیری که برای الگوپذیری ذکر شده است، در این مقاله به بررسی نقش شخصیت و رفتارهای اخلاقی دبیران معارف اسلامی در الگوپذیری دانش‌آموزان مقطع متوسطه و تعیین میزان اهمیت هر کدام از شاخص‌های مطرح شده و مؤثر در الگوپذیری مانند میزان تحصیلات، میزان تجربه، آراستگی ظاهری، میزان توجه به آداب، سنن، اعتقادات دینی و شیوة تدریس دبیران پرداخته شده است.


لینک دانلود:

تجربیات دبیر معارف اسلامی


تجربیات دبیر معارف اسلامی