سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

گزارش تخصصی تاثیر مصرف غذاهای مغذی حاوی پروتئین و ویتامین بر رون

تعداد صفحات: 12     کد محصول :6734      حجم فایل:25,26 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی تاثیر مصرف غذاهای مغذی حاوی پروتئین وویتامین بر روند یادگیری دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی تاثیر مصرف غذاهای مغذی حاوی پروتئین وویتامین بر روند یادگیری دانش آموزان
چکیده:
خوب رشد کردن در دانش آموزان به مواد غذایی بستگی دارد که با اثر متقابل باعث رشد ونمو میشود.یک ماده غذایی تنهایی یا یک گروه ازمواد غذایی وجود ندارد در سلامت دانش آموزان اهمیت بسیاری زیادی داردخوردن صبحانه برای کودکی که آماده ی رفتن به مهد کودک و مدرسه می شود، بسیار مهم است ، میان وعده مناسب برای دانش آموزان در مدرسه یا خانه باید شامل مواد غذایی وخوراکی باشد که جزگروهای اصلی غذایی هستند عبارتند از:میوهای تازه فصل انواع سبزی میوه های خشک انواع برگه ها(این خوراکی علاوه بر داشتن مواد قندی طیعی حاوی برخی از ویتامین هستند.)انواع وغذاها که حاوی پروتین گیاهی مرغوب وچربی مفید هستند وشیرکه می تواند همراه بیسکویت ساده یا کیک خانگی میل شود.ساندویچ نان وپنیر وگردو وخرماوغیره سوء تغذیه فعالیتهای مغز را کاهش داده و باعث بروز مشکلاتی در یادگیری می شود و سوء تغذیه مزمن منجر به حواس پرتی،بی توجهی به محرک های طبیعی و رفتار های کنش پذیر در دانش آموز می گردد.

مقدمه:
تحقیقات و مطالعات جدید حاکی از آنست که چنانچه فردی با رژیم غذایی نامناسب و ناکافی تغذیه شود، تأثیرات سوئی بر قابلیت یادگیری فرد و تمرکز حواس و هوشیاری وی برجا می‌ماند.
تحقیقات و مطالعات جدید حاکی از آنست که چنانچه فردی با رژیم غذایی نامناسب و ناکافی تغذیه شود، تأثیرات سوئی بر قابلیت یادگیری فرد و تمرکز حواس و هوشیاری وی برجا می‌ماند. به خوبی روشن شده است که سو تغذیه «پروتئین-انرژی» اختلالی است که در اثر کمبود مواد مغذی گوناگون بوجود می‌آید و قادر به مخاطره انداختن سلامت مغزی و قدرت حافظه و یادگیری است
غذاهاى حاوى پروتئین میزان یادگیرى را افزایش مى‌دهند. آنها همچنین ابزار لازم براى ارتباط بین سلولهاى مغز را فراهم مى‌کنند. از سوى دیگر کربوهیدراتها ، انرژى بخش هستند اما اگر به مقدار زیاد و بدون پروتئین کافى مصرف شوند موجب خواب آلودگى مى‌شوند. کمبود اسیدهاى چرب ضرورى موجب آلرژى و مشکلات یادگیرى شامل کم توجهى و اختلالات پیش فعالى (AD/HD) مى‌شود.


لینک دانلود:

گزارش تخصصی تاثیر مصرف غذاهای مغذی حاوی پروتئین و ویتامین بر روند یادگیری دانش آموزان


گزارش تخصصی تاثیر مصرف غذاهای مغذی حاوی پروتئین و ویتامین بر روند یادگیری دانش آموزان


اقدام پژوهی کیفیت بخشی در نکات زبانی ادبی در دانش آموزان پایه هف

 تعداد صفحات: 20     کد محصول :6733      حجم فایل:53,79 KB      نوع فایل :rar 

 

اقدام پژوهی کیفیت بخشی در نکات زبانی ادبی در دانش آموزان پایه هفتم

دانلود اقدام پژوهی کیفیت بخشی در نکات زبانی ادبی در دانش آموزان پایه هفتم

چکیده
در این اقدام پژوهی به کیفیت بخشی در نکات زبانی ادبی در دانش آموزان پایه هفتم میپردازم. پس از انتخاب موضوع اقدام پژوهی به کامل کردن بحث در مورد نکات زبانی و ادبی دانش آموزان پرداخته ام.سپس گزارش کار خود را در کلاس درس به مشاوره و اولیا ارائه دادم و بعد از گرفتن اشکالات آن با موضوع بالا شروع به انجام دادن پژوهش نموده ام.
واژه کلیدی:
کیفیت بخشی ادبیات،زبان و ادبیات هفتم،نکات ادبی هفتم

مقدمه
موضوع اصلی من کیفیت بخشی در نکات زبانی ادبی در دانش آموزان پایه هفتم میباشد.هدف من از انجام این اقدام پژوهش تقویت مهارت سخن گفتن، تقویت فن بیان، مشارکت در فعالیت‌های گروهی، تقویت تعامل بین معلم و دانش‌آموزان ( و دانش آموزان با یکدیگر ) و ارزشیابی میزان درک دانش‌آموز از مطالب درس است.ارتباط منطقی که من با این مسئله در پایه هفتم داشته ام این بود که امسال سمت شغلی بنده دبیر ادبیات پایه هفتم است و این مسئله برای من در کلاس به وجود آمده است.بنابر این تصمیم گرفتم روی نکات زبانی ادبی هفتم کار کنم تا در آنها شاهد تغییراتی که در بالا اشاره کرده ام شوم.


لینک دانلود:

اقدام پژوهی کیفیت بخشی در نکات زبانی ادبی در دانش آموزان پایه هفتم

اقدام پژوهی کیفیت بخشی در نکات زبانی ادبی در دانش آموزان پایه هفتم


گزارش تخصصی تاثیر مدارس غیر انتفاعی و نمونه دولتی بر روند آموزش

تعداد صفحات: 15     کد محصول :6732      حجم فایل:27,38 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی تاثیر مدراس غیر انتفاعی

دانلود گزارش تخصصی تاثیر مدارس غیر انتفاعی و نمونه دولتی بر روند آموزش و یادگیری دانش آموزان
چکیده:
هدف از مقاله حاضر ،مقایسه کیفیت آموزش و پرورش مدارس دولتی و غیر انتفاعی در دو بخش کمی و کیفی میباشد. در روزگاری که انفجار دانش و اطلاعات، دنیا را با مولفه های متعددی به دنیای فرصت ها و تهدیدها تبدیل کرده است نقش آموزش و پرورش فعال، پویا، کارآمد و اثر بخش نه تنها بعنوان یک ضرورت اجتماعی که برای بقاء در عرصه پر تلاطم زندگی بسیار حائز اهمیت است. آموزش و پرورش سازنده و بالنده ، نیروی انسانی کارآمد و با صلاحیت را که برخوردار از دانش و اطلاعات نوین باشد برای خدمات مطلوب به جامعه تحویل نماید. این مدارس باید برقراری نظم منطقی و منعطف و با عنایت به شرایط علمی و آموزشی، زمانی و مکانی ، منافعی پایدار و متزاید و الگوهای برتر آموزشی و تربیتی را ارایه نمایند.
در این راستا درجه بندی مدارس نخستین گام برای ارایه الگوهایی است که به انسجام و انظباط فعالیت های متنوع ، فکری ، علمی و فرهنگی می انجامد و نیز به ایجاد نظم ضابطه مداری ، شفافیت و نظارت در امور تاثیر می گذارد و به یک هماهنگی معقول در فرایند تعلیم و تربیت متناسب بازمان و تحولات آن منجر می شود.

مقدمه:
مدارس غیر انتفاعی مدارسی است که از طریق مشارکت مردم، مطابق اهداف ضوابط و دستور العمل های عمومی وزارت آموزش و پرورش تحت نظارت آن وزارتخانه تاسیس و اداره می شود.
ذکر این توضیح در ابتدا ضروری است که عنوان «غیرانتفاعی» از آن جا که هیچ گونه سنخیت و تناسبی با کارکرد این گونه مدارس نداشت، چند سالی است که به «غیردولتی» تغییر یافته است و در حال حاضر با چهار نوع دسته‌بندی مدارس روبرو هستیم: دولتی، غیردولتی، شاهد و هیئت امنایی. مدرسه شاهد ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران است که البته فرزندان غیرشاهد را نیز با قید شرایطی ثبت نام می‌کنند. مدرسه هیئت امنایی، نوعی مدرسه، بین ساختار دولتی و غیردولتی است که زیرنظر یک هیئت امنا متشکل از مدیر، نماینده شورای دبیران، رئیس انجمن اولیا و مربیان و چند نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی مورد اعتماد اداره می‌شود. هدف از تشکیل مدارس هیئت امنایی کمتر شدن وابستگی مالی مدارس به دولت و مشارکت مردم در اداره‌ی مدارس بوده است.

لینک دانلود

گزارش تخصصی تاثیر مدارس غیر انتفاعی و نمونه دولتی بر روند آموزش و یادگیری دانش آموزان


گزارش تخصصی تاثیر مدارس غیر انتفاعی و نمونه دولتی بر روند آموزش و یادگیری دانش آموزان


اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان جهت درس زبان ان

تعداد صفحات: 31     کد محصول :6731      حجم فایل:78,1 KB      نوع فایل :rar 

 

اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان جهت درس زبان انگلیسی

دانلود اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزن جهت درس زبان انگلیسی
چکیده
پژوهش حاضر، تلاشی است که در راستای بررسی تأثیر ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزن جهت درس زبان انگلیسی دختر سال دوم متوسطه در سال تحصیلی 95-94 انجام گرفته است. به همین منظور تعداد — نفر دانش آموز دختر سال متوسطه دوم ، از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای یا طبقه بندی شده به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند. سپس برای تعیین ضریب هوشی دانش آموزان ـ با کمک مشاور مدرسه ـ تست ریون روی دانش آموزان اجرا گردید.بعد از این مرحله، قبل از اجرای پژوهش، از دروس اول ، دوم و سوم کتاب سال سوم راهنمایی، آزمونی به عنوان پیش آزمون برگزار گردید و بعد از اجرای پژوهش نیز از دروس هفت،هشت و نه کتاب، آزمون دیگری بین دانش آموزان به عنوان پس آزمون اجرا شد. پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر اساس میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون اندازه‌گیری شد. پس از تجزیه و تحلیل آماری داده ها ، با استفاده از روش تحلیلی آزمون دو زوجی (paired Sample t test ) نتایج نشان داد که ایجاد انگیزه می‌تواند روی بالا بردن میزان یادگیری درس زبان دانش آموزن مؤثر باشد.

مقدمه
موضوع اصلی من ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزن جهت درس زبان انگلیسی میباشد.هدف من از انجام این اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی سال دوم متوسطه است. همانگونه که بر همگان آشکار است حدود سی و چند سال است که کتاب زبان انگلیسی تغییر نیافته است و با وجود اینکه این کتاب بر اساس روش Audio-Lingual Method طراحی شده که براساس تکرار ،تمرین ،عدم ترجمه و تا حد ممکن عدم تدریس گرامر می‌باشد ولی در بسیاری از مدارس هنوز این کتاب به روش GTM که بر اساس ترجمه، حفظ و ارایه حفظیات است تدریس می‌شود و معلم حرف اول و آخر را می زند. پس جایگاهی برای اکتشاف، آزمون و خطا و ایجاد محیطی شاد برای ایجاد انگیزه و علاقه باقی نمی‌ماند.در‌واقع یادگیری یک زبان خارجی امریست که نیازمند وقت و تلاش فرد است اما با دانستن اینکه یادگیری پایدار و عمیق چگونه رخ می‌دهد و در چه شرایطی آسانتر اتفاق می‌افتد می‌توان این امر را تسهیل نمود. از دیدگاه کرشن(1985) یادگیری می تواند تنها زمانی رخ دهد که شرایط ویژه خاصی وجود داشته باشد که این شرایط عبارتند از تفکر مثبت ، اعتماد به نفس ، پایین بودن اضطراب. زمانیکه این شرایط وجود داشته باشند و مواد آموزشی به دانش آموز ارائه شود دانش آموز از فیلتر های عاطفی می گذرد و می‌تواند از این مواد عملا استفاده کند. در همین رابطه، دیویس (1996) چگونگی اینکه دانش آموزان می‌توانند یک زبانی را به شکل بهینه یاد بگیرند را به شکل زیر بیان می کند:در یادگیری چگونگی استفاده از یک زبان ، دانش آموزان باید فعالانه در فرایند آموزش شرکت کنند . معلم زبان باید فرصت هایی را در محیط کلاس درس ایجاد کند که دانش آموزان زبان را بفهمند. با استفاده از استراتژی های متنوع در تدریس، دانش آموزان میتوانند با استفاده از روش‌های فعال ،در بکار گیری زبان بهره ببرند و چگونگی کارکرد زبان و گرامر و ارتباط را فرا بگیرند.
دافی و لانگ (2003) در بررسی امر یادگیری به این نتیجه رسیده‌اند که یادگیری فرایندی منحصر به فرد و فردی است که در این فرایند افراد توانایی ایجاد دانش ، تعمق بخشیدن به فهم موضوع و بنابراین مسئولیت پیشرفت خود را خود به عهده می گیرد.
در تعریفی اختصاصی تر، وانگر (2007) اظهار می کند که یادگیری تغییری نسبتاً دائمی در رفتار است که نتیجه تجربه فرد است.


لینک دانلود:

اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان جهت درس زبان انگلیسی


اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و فعال سازی دانش آموزان جهت درس زبان انگلیسی


گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانشآموزان در امور مدرسه و ا

  تعداد صفحات: 13     کد محصول :6730      حجم فایل:26,3 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانش‌ آموزان در امور مدرسه وایجاد روحیه مشارکت در آنان

دانلود گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه وایجاد روحیه مشارکت در آنان
چکیده:
یکی از مهم‌ترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه‌های گرایش دانش آموزان به فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه‌ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.
در این راستا،تحقیق حاضربا بهره گیری از رویکرد کیفی (مصاحبه)، به بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه باتاکید بر رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه است.

مقدمه:
در هر اجتماع علمی سازمان‌هایی وجود دارند که برای تقویت آن اجتماع علمی نقش‌های متعددی را ایفا می‌کنند. تربیت دانش آموزان راهنمایی که در آغاز ورود به اجتماع بزرگ انسان‌ها هستند از حساسیت ویژه ای برخوردار است.
دراین دوره که بعنوان اساس دوره‌های بالاتر آموزشی است، دانش آموزان تجربیاتی کسب می‌کنند که درصورتیکه مرتبط با هم ودر ارتباط با مسائل شخصی واجتماعی باشد، برانگیزاننده، سودمند وموثر خواهد بود ویادگیری مادام العمررا به همراه خواهد داشت. یکی از فعالیت‌هایی که به اهداف این دوره یاری می‌رساند، فعالیت‌های گروهی است.


لینک دانلود:

گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه و ایجاد روحیه مشارکت در آنان

گزارش تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه و ایجاد روحیه مشارکت در آنان