سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تجربیات مدون برای ارتقای شغلی معلمان فواید مطالعه

تجربیات مدون برای ارتقای شغلی معلمان فواید مطالعه



قیمت: 69000ریال     تعداد صفحات: 101     کد محصول :6127      حجم فایل:119,55 KB      نوع فایل :rar



فواید مطالعه‌

انسان‌ موجودی‌ کمال‌گرا است‌ و با سکون‌ و سکوت‌ سازگاری‌ ندارد او همیشه‌ به‌ دنبال‌ راهی‌ است‌ که‌ یک‌ قدم‌پیش‌گذارد و گره‌ای‌ از مشکلات‌ خود بگشاید بنابراین‌ او برای‌ پیشرفت‌ در عرصه‌های‌ زندگی‌، احتیاج‌ به‌ شناخت‌ نسبتاًکاملی‌ از خود و جامعه‌ دارد و باید با گذشته‌ و آینده‌ ارتباط‌ برقرار کند.

کتاب‌ و مطالعه‌، عاملی‌ برای‌ شناخت‌ و رشد دینی‌، فرهنگی‌، اخلاقی‌ و اجتماعی‌ انسان‌ است‌. با کتاب‌ خوب‌ انسان‌ساخته‌ می‌شود، رشد می‌کند و برای‌ حرکت‌ آماده‌ می‌شود. کتاب‌ انسان‌ را به‌ مرزهای‌ علم‌ و دانش‌ نزدیک‌ می‌کند و اورا به‌ قلّه‌های‌ رفیع‌ معرفت‌ و آگاهی‌ می‌رساند.

کودکان‌ و نوجوانان‌ هنگام‌ باز کردن‌ کتاب‌ در حقیقت‌ درهای‌ سعادت‌ و خوش‌بختی‌ را به‌ روی‌ خود می‌گشایند تا درمسیر ترقّی‌ و پیشرفت‌ گام‌ بردارند. کسب‌ آگاهی‌ بعنوان‌ یکی‌ از مهمترین‌ و اساسی‌ترین‌ هدفهای‌ مطالعه‌ و کتابخوانی‌مدنظر است‌ و از جهتی‌ سایر فواید مطالعه‌ و کتابخوانی‌ را هم‌ تحت‌ پوشش‌ قرار می‌دهد.

بسیاری‌ از دانشمندان‌ و روان‌شناسان‌ معتقدند که‌ اساس‌ و زیربنای‌ شخصیت‌ انسان‌ در سالهای‌ اول‌ زندگی‌پایه‌گذاری‌ می‌شود و آموخته‌های‌ این‌ دوران‌ تأثیر عمیقی‌ بر آینده‌ زندگی‌ فرد دارد. حال‌ که‌ چنین‌ است‌ اگر مطالب‌خواندنی‌ مفید و سازنده‌ در اختیار کودکان‌ و نوجوانان‌ قرار گیرد و آنها از همان‌ سنین‌ کودکی‌ به‌ مطالعه‌ عادت‌ کنند راه‌ ورسم‌ زندگی‌ را خواهند آموخت‌ و تحت‌ تأثیر داستانها و کتابهای‌ آموزنده‌، به‌ رشد و تعالی‌ خواهند رسید و در آینده‌ نیزبرای‌ حل‌ مشکلات‌ خود از کتاب‌ کمک‌ خواهند گرفت‌.

کتاب‌ و کتاب‌خوانی‌ راهی‌ برای‌ تقویت‌ روحیه‌ی‌ دینی‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ است‌. مطالعه‌ کتابهای‌ دینی‌ و مذهبی‌ به‌کودک‌ و نوجوان‌ کمک‌ می‌کند تا به‌ درک‌ صحیحی‌ از مسائل‌ دینی‌ دست‌ یابد و پیش‌ از آن‌ که‌ دیر شود به‌ رشد وشکوفایی‌ لازم‌ برسند. کتاب‌خوانی‌ باعث‌ پیشرفت‌ تحصیلی‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ می‌گردد. همچنین‌ مطالعه‌ غیر درسی‌باعث‌ بالا رفتن‌ سطح‌ فکر، فعال‌ شدن‌ ذهن‌، افزایش‌ گنجینه‌ لغات‌ و افزایش‌ علم‌ و آگاهی‌ می‌گردد.

«خواندن‌ داستانهای‌ مختلف‌، موجب‌ شکل‌ گرفتن‌ ارزشهای‌ گوناگون‌ در ذهن‌ کودک‌ می‌شود، حساسیت‌ او را رشدمی‌دهد و احترام‌ به‌ دیگران‌ در او شکل‌ می‌گیرد رضایتی‌ که‌ کودک‌ از مطالعه‌ بدست‌ می‌آورد او را متّکی‌ به‌ خود بارخواهد آورد. سؤالهایی‌ که‌ در اثر مطالعه‌ برای‌ کودک‌ مطرح‌ می‌شود و مقایسه‌هایی‌ که‌ او بین‌ مسائل‌ مختلف‌ می‌کند درمجموع‌ موجب‌ می‌شود که‌ او فردی



لینک دانلود:

تجربیات مدون برای ارتقای شغلی معلمان فواید مطالعه


تجربیات مدون برای ارتقای شغلی معلمان فواید مطالعه


l