سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مقاله مالیات ها و خرید های دولت

تعداد صفحات: 13     کد محصول :4888      حجم فایل:8,27 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

در این بخش ما هزینه ها و مخارج بخش دولتی را برای خرید خدمات و کالاهای نهایی مورد بحث قرار می دهیم. هرچند ارتباط ما با بخش دولتی در این خرید ها متوقف نخواهد شد. توجه داشته باشید که تاثیر دولت دوگانه است؛ دولت می تواند بر تجمیع مخارج و هزینه ها تاثیر بگذارد نه تنها مسقیما از طریق خریدها بلکه همچنین بصورت غیرمستقیم از طریق مالیاتها از یک طرف؛ خریدهای دولت در تجمیع هزینه ها و مخارج کمک می کند اما از طرف دیگر؛ مالیاتهایی که در جهت سرمایه گذاری این خریدها مصرف شده است؛ درآمدهای مصرف شدنی را کاهش داده و در نتیجه مخارج مصرفی را نیز کاهش می دهد.

در مطالعه بخش دولتی و تجمیع هزینه هایش؛ ابتدا اجزاء و عناصر تشکیل دهنده بودجه دولت را مورد بررسی قرار می دهیم. مخارج و مالیاتها- سپس ما میبینیم که چطور خریدها ی دولت بر تجمیع هزینه ها اثر می گذارد و چطور مالیاتها بر مصرف تاثیر دارد و در نتیجه؛ غیر مستقیم بر تجمیع مخارج و هزینه ها اثر می گذارد و نهایتا ما دوباره جریان چرخشی بین خریدهای دولت و سرمایه گذاری و بین پس اندازها و اندوخته هاو مالیاتها را در جهت شناخت مشابهت های آنها مورد بررسی قرار می دهیم.

بودجه دولت:

بهترین مکان برای آغار مطالعه بر روی بخش دولتی؛ قسمت بودجه آن است. بطور عام؛ یک بودجه صورتی از تمام در آمدها و مخارج و هزینه ها برای یک دوره مشخص زمانی می باشد. دو بخش اصلی هزینه ها در بودجه دولتی؛ خرید کالاهای اساسی و هزینه های خدمات و جابجایی و انتقال وجه می باشد دو بخش اصلی در آمدهای بودجه نیز مالیاتها و اوراق قرضه هستند. توجه داشته باشید که در سال 1965 هزینه ها تا حدودی کمتر از مالیاتهای دریافتی بودند؛ که باعث مازاد بودجه شده بود. مازاد بودجه زمانی بوقوع می پیوندد که مخارج و هزینه های دولت کمتر از مالیاتها باشد. اما در سال 1985هزینه ها بسیار بیشتر از مالیاتهای دریافتی بودند که باعث ایجاد کسری بودجه گردیده بودند. یک کسری بودجه زمانی بوقوع می پیوندد که هزینه های دولت بیشتر از مالیاتها باشد. برای تامین سرمایه کسری بودجه؛ دولت از طریق بازارهای مالی اقدام به قرض گرفتن می کند؛ همانگونه که در بحث ما در مورد جریان چرخشی به آن اشاره شد. دولت بطور نمونه و مخصوصا با انتشار انواع اوراق قرضه از 25 دلار تا 50 دلار اوراق پس انداز که توسط جمعیت خانوار خریداری می شود تا اوراق مشارکت یکصد هزار دلاری که توسط بانکهای تجاری خریداری می شود نسبت به تامین قرض خود اقدام می کند.

در طی سالهای 1950 تا 1960 دولت در بعضی سالهای کسری بودجه داشته و در بعضی سالها مازاد بودجه اما هرگز این مسئله بیشتر از 3 درصد درآمد ناخالص سرانه نبوده است. بهرحال؛ آخرین مازاد بودجه مربوط به سال 1969 است. در تمام سالهای دهه1970 دولت با کسری بودجه مواجه بود و در دهه 1980کسری بودجه بصورت چشمگیری به بیش از 6 درصد درآمد ناخالص سرانه افزایش یافت که باعث ایجاد تحریک و مباحثات زیادی در بین اقتصاد دانان و سیاستمداران در خصوص تاثیرات معکوس و منفی ان گردید.

 


لینک دانلود:

مقاله مالیات ها و خرید های دولت

مقاله مالیات ها و خرید های دولت