سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دانلود گزارش تخصصی همیار معلم و نقش آن در فرایند یادگیری دانش آم

اقدام پژوهی چگونه میتوانم مدرسه شاد داشته باشم و زنگ تفریح را برای دانش آموزان لذت بخش کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوانم مدرسه شاد داشته باشم و زنگ تفریح را برای دانش آموزان لذت بخش کنم

چکیده
“شادمانی باعث انبساط روح و مایه وجود نشاط است.” امام علی(ع)
مدرسه، نخستین جامعه ای است که کودک بعد از نهاد خانواده در آن گام می نهد، و در همین جامعه کوچک، علم و دانش، ایمان، محبت، تعاون و مهارت های زندگی را فرا می گیرد. کودکان و نوجوانان دوازده سال در مدرسه زندگی می کنند، یاد می گیرند و ساخته می شوند. اولین تجربه های زندگی اجتماعی کودکان در محیط مدرسه فراهم می شود و بسیاری از برداشت های ذهنی، پیش فرض ها، باور و بازخوردهای آنان نسبت به زندگی و مدرسه در کلاس درس، مورد آزمون، سنجش و تجربه قرار می گیرد.
صاحب نظران هدف های اصلی آموزش و پرورش را در پنج اصل مطرح می کنند:
1) یادگیری عمیق مباحث مندرج در برنامه درسی 2) تقویت روحیه مطالعه و تحقیق در دانش آموز 3) شناخت استعدادهای دانش آموزان و هدایت آنان 4) فراگیری مهارت های لازم برای زندگی اجتماعی مناسب 5) ایجاد مهارت های لازم برای اشتغال در جامعه.
آموزش و پرورش مدرن به این مسئله مهم پی برده و معتقد است که یادگیری باید از همان کودکی همه ابعاد زندگی را پوشش دهد و به همین دلیل است که در کشورهای توسعه یافته به موازات آموزش علوم و فنون به جنبه های دیگری چون توسعه خود، رشد هیجانی و عاطفی، تمرکز حواس، مهرورزی، نوع دوستی، مدیریت، امیدواری به زندگی نیز در متن برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی تحت عنوان مهارت های زندگی وارد شده است. در چنین شرایطی است که تربیت از “دالان مدرسه” به “گستره جهان هستی” وارد می شود و شوق زیستن با شور و نشاط دانستن یگانه می شود.



لینک دالنود:


دانلود گزارش تخصصی همیار معلم و نقش آن در فرایند یادگیری دانش آموزان


دانلود گزارش تخصصی همیار معلم و نقش آن در فرایند یادگیری دانش آموزان