سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیز

  تعداد صفحات: 38     کد محصول :5525      حجم فایل:25,23 KB      نوع فایل :rar 

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟

 چکیده:

 پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد.

 و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پایه اول متوسطه است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس فیزیک است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.

 کلید واژه: اضطراب – نگرانی – دانش آموز - پایه اول متوسطه

 

مقدمه:

 اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است که در سال های اخیر، مورد توجه خاص دبیرین و اولیاء تعلیم و تربیت قرار گرفته است، توجه ویژه به این مشکلات رفتاری و عاطفی از این جهت مهم است که توجه نکردن به آن و گسترش یافتن این مشکلات در کلاس های درسی مانعی در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی در مدرسه و کلاس است.

 ضمن این که موجب می شود دبیران در کلاس درسی دچار مشکل شوند و باعث افت در عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز شود. اضطراب به عنوان یک مسأله شایع، حداقل به طور خفیف در اغلب دانش آموزان و نوجوانان به چشم می خورد.

بروز آن در مرحله حاد و شدید همراه با علایم و نشانه هایی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانیت، تشویش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشکال در تمرکز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغییر رنگ چهره و اندام ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعریق سرد و گرم اندام، خیال پردازی، کابوس در خواب و بیداری و ... است.

علل بروز آن نیز معمولاً کاهش مناسبات و ارتباطات عاطفی و عدم احساس امنیت، شرایط ناگوار زندگی ماشینی و عدم ایجاد ارتباط همگن با آن، بروز مسائل، اختلافات و مشکلات خانوادگی، نگرانی از آینده شغلی و تحصیلی، فقدان اعضای خانواده، کم توجهی به مسائل دینی و معنوی. عدم آمادگی در مواجه با خطر احتمالی از قبیل بیماری، فوت،‌ حادثه ناگوار جنگ و سیل و زلزله، برای خویش و نزدیکان، نحوة کسب آموزش های تربیتی غلط در چگونگی برخورد با اضطراب است.

 


لینک دانلود:

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟


اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟