سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تجربیات مدون مدیریت یادگیری

 

 تعداد صفحات: 41     کد محصول :6626      حجم فایل:55,59 KB      نوع فایل :rar 

 

تجربیات مدون مدیریت یادگیری

پیشگفتار

      آنچه باعث گردید تا بعنوان یک معلم[1][1] دست به نگارش این مقاله بزنم  فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته معلم بود که خلاصه و چکیده آن این است: ما در فراگرفتن از دیگران مصّر هستیم اما د این روند آنچه به درد ما می خورد انتخاب می کنیم و اجازه نمی دهیم بیگانگان همه مسائل مورد توجه خود را به اذهان ماا تزریق و القا کنند ضمن اینکه خودمان هرچه زودتر استاد شویم....شیوه ی سازماندهی آموزش و پرورش در شکل و محتوا، تقلیدی از غرب است که مسئولان آموزش و پرورش باید با هدف تحول در نظام موجود و با بررسی و مطالعه دقیق و استفاده از کارشناسان و صاحبنظران شورایعالی انقلاب فرهنگی، کار سنجیده و پخته ای را به ملت و نسل های آینده تقدیم کنند... لازم است فکر محوری در آموزش و پرورش اصل قرار گیرد تا زمینه شکوفایی استعداد ها فراهم شود.[2][2]

شاید تا کنون اسم مدیریت با عناوین مختلف را زیاد شنیده باشید؛ مثل مدیریت دولتی ، مدیریت بازرگانی ،مدیریت زمان، مدیریت تغییر، مدیریت و برنامه ریزی و.... در این مقاله سعی دارم، مدیریت یادگیری که 37 سال قبل بصورت علمی بدنیای یادگیری آمده است و چند صباحی است در محافل آموزشی از آن صحبت می شود را مطرح کنم .

 این موضوع در دانشگاه بعنوان طراحی و مطالعه مسائل یاددهی و یادگیری مطرح است ، در برنامه ریزی کلان بعنوان تحلیل وظیفه و در برنامه ریزی خرد بعنوان تحلیل سیستمی نام گرفته است در حالیکه خود از شاخه ی علوم مدیریتی- تربیتی (تکنولوژی آموزشی – طراحی آموزشی) است؛ با یک دیدگاه عملی و کاربردی می توانن آنرا نوعی اقدام پژوهی و یا تحقیق عملیاتی (برای تاثیر و تسریع در یادگیری )نامید. بصورت مستقیم و غیر مستقیم عصای دست نقادان، داوران، برنامه ریزان و مدرسانن آموزشی است که قصد تغییر در بینش و رفتار مخاطب و یا فراگیران را دارند.

همانطور که از اسم آن پیداست ماموریت و هدف اصلی این علم در مراکزی است که نیاز به برنامه ریزی ، اجرا ، ارزشیابی و بازخورد گیری از یک نظام آموزشی و یاددهی را دارد از نوع نگاه به یادگیری( رفتاری یا شناختی )از نیازسنجی ها گرفته تا نقش برنامه ریزان ، مدیران و مجریان و حتی بررسی امکانات موجود در شرایط کاری متفاوت ( از فعالیت های آموزش و پرورش و دانشگاه تا تولیدات رادیو و تلویزیون و نرم افزار های آموزشی موجود در بازار)همگی زیر ذره بین این نگرش کمّی قرار خواهند گرفت. 

لینک دانلود:

تجربیات مدون مدیریت یادگیری



تجربیات مدون مدیریت یادگیری