سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دانلود گزارش تخصصی افسردگی

تعداد صفحات: 12     کد محصول :6838      حجم فایل:24,43 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی علت و چرایی افسردگی برخی از دانش آموزان و کنترل این معضل اجتماعی

 

دانلود گزارش تخصصی علت و چرایی افسردگی برخی از دانش آموزان و کنترل این معضل اجتماعی

چکیده:
افسردگی مسئله ای است که در تمام سنین احتمال بروز آن وجود دارد. دلایل مختلفی برای ایجاد این اختلال در افراد شناخته شده است. دانش آموزان یکی از آسیب پذیر ترین افراد در برابر افسردگی هستند ، به همین علت باید توجه بیشتری نسبت به مسائل و مشکلات آنها شود.ما در این گزارش راهکارهایی برای مقابله و کنترل افسردگی دانش اموزان بیان نموده ایم.

مقدمه
در زندگی هر کس موقعیت هایی پیش می آید که خواه ناخواه او را غمگین می سازد ، غمگینی یعنی ناخشنودی ، نارضایتی و موقعی که کارها بر وفق مراد نیست . این حالت با آشفتگی واقعی روانی و تقلیل بینش معنوی مشخص همراه نیست ، اما افسردگی حالتی است که بر کیفیت خلق شخص تأثیر عمیق گذاشته و نحوه ادراک او را از خویش و محیطش دگرگون می سازد . خیلی از مردم نمی دانند که افسرده هستند ، چون نمی توانند بین یکی دو علامت که در خود یافته اند با تغییرات کلی خلق خود ارتباطی پیدا کنند.
اگر نیازمندیهای جسمی و روحی فرد رفع نگردد و احساسات و آرزوها و علایق آنها مورد توجه اطرافیان ، مخصوصاً والدین و معلمان قرار نگیرد ، موجبات ناراحتی های جسمی و روانی آنها به وجود می آید . تحمل محرومیت ها و سخت گیریهای شدید و عذاب روحی در خانه و مدرسه و رفتار و کردار برخی پدران و مادران چنان جانگداز و رنج دهنده و طاقت فرساست که دانش اموزان از کثرت فشارهای روحی ، نشاط و شادی نیروی کار و فعالیت را از دست می دهند .


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی علت و چرایی افسردگی برخی از دانش آموزان و کنترل این معضل اجتماعی



دانلود گزارش تخصصی علت و چرایی افسردگی برخی از دانش آموزان و کنترل این معضل اجتماعی


دانلود گزارش تخصصی چگونگی ارتباط میان معلم و دانش اموزان

 تعداد صفحات: 14     کد محصول :6836      حجم فایل:24,8 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی چگونگی ارتباط میان معلم و دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی چگونگی ارتباط میان معلم و دانش اموزان
چکیده:
با توجه به اینکه در جامعه ای که ما زندگی می کنیم، می خواهیم چگونه افرادی تربیت کنیم، یعنی شناسایی ارزشهای جامعه و پس از شناسایی ارزشهای یک جامعه برای رسیدن به این هدف باید ارزشها درونی شود و بهترین زمان برای درونی کردن ارزشها همان مقطع ابتدایی است.
می توان ادعا کرد که تربیت، فرایندی تدریجی است که قبل از تولد آغاز می شود و پس از تولد با تدبیر والدین ادامه می یابد و بعد از والدین یکی از مؤثرترین عوامل در تربیت کودکان، معلم و مربی را می توان نام برد و این امر زمانی تحقق می یابد که میان آموزشهای دینی یا راهکارهای عملی ارایه شده توسط خانه و اجتماع (مدرسه) هماهنگی وجود داشته باشد. در غیر این صورت کودک دچار تضاد می شود و نمی تواند راه را از بیراهه تشخیص دهد.
امیرمؤمنان فرموده اند: «هر کس خود را پیشوا و الگوی مردم کند، لازم است قبل از یاد دادن و راهنمایی دیگران نخست به تعلیم خود بپردازد و پیش از آنکه دیگران را به زبان تأدیب کند، باید به روش و عمل خود آنان را تأدیب نماید.»
با استناد به سخن مولا علی(ع) معلم باید ابتدا به تهذیب نفس خویش بپردازد و سپس به تعلیم و تربیت دانش آموزان.

مقدمه:
رابطه ی معلم با شاگرد ارتباطی عمیق و بسیار تأثیر گذار است. این رابطه اگر بر مبنای اصول صحیح بر قرار شود، ماندگار، صمیمانه و ثمر بخش خواهد بود؛ آن گونه که سعادت دنیا و آخرت دانش آموز را رقم خواهد زد. در ذیل نگاهی گذرا بر این مبانی و اصول که زینت بخش و از لوازم موجود هر معلم است، خواهیم داشت.
نقش معلم به خاطر ارتباط مستقیم و مستمر با دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است. معلم دانا و توانا می تواند با مهربانی و روشهایی چون گشاده رویی، انجام بازیها، احترام به شخصیت کودکان و روشهای غیرمستقیم داستان گویی و قصه خوانی، استفاده از برنامه های هنری و دوری از وعده های دروغ و اجتناب از سخنان زشت و ناروا و عدم سرزنش کودکان در برابر دیگران و پرهیز از دوگانگی در رفتار و اعمال و گفتار و داشتن خلوص نیت و حفظ آراستگی ظاهر، کودکان را با تعالیم اسلامی آشنا کند.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی چگونگی ارتباط میان معلم و دانش اموزان

دانلود گزارش تخصصی چگونگی ارتباط میان معلم و دانش اموزان


دانلود گزارش تخصصی راههایی برای کاهش خستگی معلمین در مدرسه

 تعداد صفحات: 14     کد محصول :6834      حجم فایل:25,67 KB      نوع فایل :rar 

 

///گزارش تخصصی راههایی برای کاهش خستگی

دانلود گزارش تخصصی راههایی برای کاهش خستگی معلمین در مدرسه

چکیده:
منظور ما در این نوشته کوتاه ، خستگی اعصاب،ضعف عصبی ، نوراستنی Neurasthenia نیست . خستگی اعصاب یک بیماری کنشی است که با احساس ضعف و کاهش فعالیت بدنی و ذهنی مشخص می شود . بیماری عصبی است که شخص مبتلا دایما” از ضعف و خستگی بدنی و ذهنی ، احساس سنگینی در سر ، ضعف حافظه و سایر عوارض شکایت می کند . البته این احساس ، نتیجه فعالیت عضلانی و ذهنی نیست بلکه یک نوع خستگی خیالی است که در اثر اضطراب روانی پیدا می شود.به دلیل اهمیت موضوع ، صرفا” برخی عوامل ، به اختصار و تیتروار خواهد آمد به این هدف که سایر معلمان آگاه و مسلط به موضوع در اینترنت ، نشریات و غیره به ارائه راهکارهایی برای غلبه برخستگی و کاهش تاثیرات سوء آن ترغیب گردند.

مقدمه:
در برخی مدارس و برای برخی معلمان مصداق نداشته باشد و البته جا دارد هر کدام از بندها ، جداگانه و به دقت بررسی شود و راهکارهایی برای به حداقل رساندن تا ثیر آنها در خستگی معلمان ارائه شود ، موارد مذکور صرفا” براساس تجربه شخصی تعدادی از همکاران و جهت اطلاع آورده شده اما معلمان باتجربه و دارای سابقه خدمت بالا ، تاکید می کنند که از تمام عوامل موثر تر بر خستگی معلم ، این است که ” معلم تمام وقت کلاس را به خود اختصاص دهد” و از روش تدریس هایی که دانش آموزان در آن کاملا” منفعل هستند ، استفاده گردد. ضمنا” تجربه نشان داده که دانش آموزان به درس و تدریس معلمان پر انرژی ، شاداب و سر حال در کلاس ، توجه بیشتری داشته و مطالب ارائه شده را بهتر یاد گرفته و در کل ، از نظر آنان ، اینگونه معلمان از نظر اکثر دانش آموزان ، افرادی دوست داشتنی ، موثر و کارا هستند ، بر عکس گرچه اطلاعات علمی برخی معلمان بسیار خوب و حتی نحوه ارائه درس در کلاس هم اشکالی ندارد اما به دلیل اینکه ، مطالب را با شادابی و حرارت به دانش آموزان ارائه نمی دهند ، میزان توجه و یادگیری آنان در کلاس کمتر خواهد شد .


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی راههایی برای کاهش خستگی معلمین در مدرسه


دانلود گزارش تخصصی راههایی برای کاهش خستگی معلمین در مدرسه


دانلود گزارش تخصصی علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به

 تعداد صفحات: 14     کد محصول :6832      حجم فایل:24,38 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به ویژه دختران

 

دانلود گزارش تخصصی علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به ویژه دختران
چکیده
با توجه به اینکه تمامی قوای زیستی، روحی ، روانی،فکری و عاطفی فرد از دوران بلوغ دچار تغییر و تحولات اساسی گردیده و بر هریک از ایت تغییر و تحولات نیز قانونمندی خاصی حاکم می باشد(هندسه ی دوره جوانی)،می توان اذعان نمود که هیچ برنامه ریزی ای برای این دوران بدون آگاهی نسبت به این قانونمندی ها موثر و کارگشا نخواهد بود.
ما در این گزارش تخصصی بر آن شدیم تا یکی از عواملی را که می تواند در گرایش نوجوان به جنس مخالف موثر باشد را موردبررسی قرار دهیم تا آشکار شود که انواع سبک های خانوادگی اعم از دموکراسی،آزادی مطلق و دیکتاتوری چه تاثیری در این میل و گرایش خواهند داشت.حال آنکه خانواده ها می توانند با ایجاد جو خفقان آور یا آزادی بیش از حد به رابطه دامن بزنند یا با رفتار و شیوه ی تربیتی مناسب تا حدود زیادی نوجوان خور را درک کرد و این روابط را کنترل کنند.

مقدمه
نوجوانان و جوانان در ارتباط پیچیده ای با خانواده، فامیل، دوستان ، مدرسه، کوچه ،محله و اجتماعات فرهنگی و مذهبی و سیاسی و اقتصادی و در ارتباط با رسانه های گروهی و با جامعه ی نزدیک و دور از خود زندگی می کنند.خصوصیات هر نوجوان یا جوان اساساش تابعی از عملکرد متقابل خود او و محیط زندگی اوست.به همین دلیل،آگاهی یافتن درباره ی نوجوانان و جوانان نیز مستلزم شناختن شخصیت آنان، ویژگی های محیط اجتماعی و فرهنگی آنان، و تاثیرات متعامل این د. جنبه بر یکدیگر است.به بیان دیگر، رفتار نوجوانان و جوانان ، علاوه بر تاثیر پذیری از ویژگی های ژنتیکی و زیستی آنان، متاثر از عوامل فیزیکی محیط،عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی محیط، و نیازها و انگیزه ها و هدف هایی است که پایه های شخصیت هریک از آنان را تشکیل می دهد.این عوامل در سنین و دوره های رشدی مختلف، با شدت و نفوذ متفاوتی، بر شخصیت فرد تاثیر می گذارند.
هویت نوجوان نه تنها حاصل تجربه و ارتباطات فرد با محیط اوست، بلکه جنبه ی شناختی انتزاعی نیز دارد و گسترده ی وسیعی را در بر میگیرد و به او امکان می دهد که از محیط اطراف خویش فراتر رود و خود را به جهان اجتماعی-فرهنگی بزرگتری متصل کند.
اگرچه نظام اجتماعی دارای یک وحدت ترکیبی است و با تاریخ یک جامعه و حتی با تاریخ زندگی انسان در ارتباط است،اما یک نظام اجتماعی را، که در تعامل با شخصیت فرد است، می توان به صورت یک مجموعه از نظام های کوچکتر نیز در نظر گرفت.هرفرد، و از جمله یک نوجوان یا جوان ، در مرکز این سیستم قرار می گیرد و با هر یک از آنها در تعامل می پردازد.
نظامی که از همه به فرد نزدیک تر است، عموماش نظام خانواده است که فرد در ارتباط مستقیم با آن قرار دارد و فرد مستقیماَ از آن تاثیر می گیرد و بر آن تاثیر می گذارد.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به ویژه دختران


دانلود گزارش تخصصی علل گرایش و تمایل دانش آموزان به جنس مخالف به ویژه دختران


دانلود گزارش تخصصی نقش و تاثیر خوردن صبحانه و تغذیه کافی در یادگ

 تعداد صفحات: 15     کد محصول :6830      حجم فایل:28,33 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی نقش و تاثیر خوردن صبحانه و تغذیه کافی در یادگیری دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی نقش و تاثیر خوردن صبحانه و تغذیه کافی در یادگیری دانش آموزان
چکیده:
تغذیه به عنوان یک عامل زیر بنایی در سلامتی و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان مؤثر بوده و سوءتغذیه با کاهش دقت و تمرکز ذهنی و افت تحصیلی همراه است. به ازای هر 11 کودک، یک کودک بدون مصرف صبحانه به مدرسه می‌رود و بی‌اشتهایی، مواد غذایی غیردلخواه و بی‌توجهی مادر، سه عامل مهم صبحانه نخوردن دانش‌آموزان است. ، علاوه بر این، توسعه اقتصادی – اجتماعی جوامع، ارتباط مستقیمی با وضعیت تغذیه مردم آن ناحیه دارد. همچنین برنامه‌های ویژه تغذیه در مدارس و محل کار، اثر قابل توجهی بر میزان کارایی و مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها دارند. در هر نظام اجتماعی – اقتصادی برنامه‌های تغذیه‌ای باید مورد توجه قرار گرفته و اهداف تغذیه در تمام برنامه‌های توسعه ملی گنجانده شوند.
صبحانه یکی از وعده‌های اصلی غذایی است که در تامین نیازهای تغذیه‌ای و افزایش میزان کارایی ذهنی نقش مهمی دارد. اثر تغذیه نامناسب به خصوص در ابتدای زندگی بر کاهش توانمندی‌های ذهنی به خوبی شناخته شده است و توجه به این امر عمدتا به عملکرد مطلوب ذهنی در کلاس‌های درس برمی‌گردد. از صبحانه به عنوان مهمترین وعده غذایی روزانه یاد می‌شود؛ زیرا پس از دوره گرسنگی شبانه قرار گرفته و حذف آن می‌تواند سبب کاهش مقدار مواد مغذی در دسترس مغز و در نهایت افت عملکرد شناختی شود.

مقدمه
یا أَیّهَا النّاسُ کُلُوا مِمّا فِی اْلأَرْضِ حَلالاً طَیِّبًا ….
یکی از خصوصیات هر موجود زنده نیاز به غذا است. غذا برای تأمین نیروی مورد نیاز بدن، برای فعالیت کار دستگاه‌های مختلف بدن، رشد و نمو، تأمین حرارت ثابت بدن و هر یک از تظاهرات حیاتی لازم است و این واقعیت که زندگی بدون غذا میسر نیست می‌تواند به طور کلی از اهمیت بسیار زیاد تغذیه کفایت کند.
با مشاهده اینکه دانش‌آموزان تغذیه‌ی درست و منظمی ندارند و بعضی از آن‌ها بدون خوردن صبحانه در مدرسه حاضر می‌شوند و این مشکل را نیز از زبان دبیرانشان هم شنیدم و در زنگ‌های تفریح از چیپس، پفک، و دیگر موادی که اصلاً ارزش غذایی ندارند و از منزل به مدرسه آورده بودند استفاده می‌کردند و سطح علاقه‌شان نسبت به تغذیه‌ی صحیح پایین است و دلایلم هم به شرح ذیل بود:
*) چه تعدادی از دانش‌آموزان علاقه‌ای به تغذیه‌ی صحیح و سالم نداشتند؟


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی نقش و تاثیر خوردن صبحانه و تغذیه کافی در یادگیری دانش آموزان


دانلود گزارش تخصصی نقش و تاثیر خوردن صبحانه و تغذیه کافی در یادگیری دانش آموزان