سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اقدام پژوهی تشویق دانش آموز برای مصرف قرص آهن در طرح آهن یار

    نظر

  تعداد صفحات: 15     کد محصول :6708      حجم فایل:44,6 KB      نوع فایل :rar



تشویق دانش آموز برای مصرف قرص آهن در طرح آهن یاری

دانلود اقدام پژوهی تشویق دانش آموز برای مصرف قرص آهن در طرح آهن یاری
چکیده
آهن اساسی‌ترین ماده مغذی اولیه برای ساختن گلبول‌های قرمز خون می‌باشد و اگر این ماده مغذی به مقدار کافی در دسترس بدن نباشد با ادامه کمبود و تخلیه ذخائر بدن, کم خونی فقر آهن بروز می‌کند. کمبود آهن و کمخونی ناشی از آن در واقع شایع‌ترین مشکلات تغذیه ای در جهان است و بیش از 2 میلیارد نفر از مردم جهان دچار کمبود آهن و کم خونی هستند. بر اساس بررسی کشوری شیوع کم خونی فقر آهن در زنان 49-15 ساله، بیشترین میزان شیوع کمبود آهن در دختران 19-15 ساله (39 درصد) گزارش شده است
در این میان کاهش قدرت یاد گیری واثرات جبران ناپذیر آن از اهمیت ویژه برخوردار است لذا باتوجه به اهمیت موضوع وپیامد مهم کم خونی ناشی از فقر آهن وهمچنین عدم علاقه دانش آموزان به خوردن قرص آهن برآن شدم پژوهشی در زمینه ترغیب دانش آموزان مدرسه‌ام به خوردن قرص آهن انجام دهم. تعدادی از دانش آموزان هنرجویان در این تحقیق شواهد موجود اظهارات معلمین ومعاون مدرسه ومشاهدات خودم وضعیت ظاهری هنرجویان ونظر والدین و دیدن پرونده سلامت دانش آموزان است در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده راهکارهایی پیش بینی شده ودر طرح پژوهش به اثبات رسید ودر ارزش یابی به عمل آمده مشکل عدم علاقه هنرجویان به خوردن قرص آهن برطرف گردید و وضعبت بهبود بخشید وهمچنین در درمان کمخونی فقر آهن هنرجویان مؤثر واقع شد.
 
مقدمه
آهن اساسی‌ترین ماده مغذی اولیه برای ساختن گلبول‌های قرمز خون می‌باشد و اگر این ماده مغذی به مقدار کافی در دسترس بدن نباشد با ادامه کمبود و تخلیه ذخائر بدن, کم خونی فقر آهن بروز می‌کند. کمبود آهن و کمخونی ناشی از آن در واقع شایع‌ترین مشکلات تغذیه ای در جهان است و بیش از 2 میلیارد نفر از مردم جهان دچار کمبود آهن و کم خونی هستند. بر اساس بررسی کشوری بیشترین میزان شیوع کمبود آهن در دختران 19-15 ساله (39 درصد) گزارش شده است. آگاهی از منابع غذایی آهن و اهمیت مصرف مکمل‌های تغذیه ای بخصوص در افراد آسیب پذیر و عمل به آن‌ها در پیشگیری و کنترل کم خونی فقر آهن بسیار ضروری (است.
برنامه آهن‌یاری در مدارس دخترانه، 16 هفته در سال و هر هفته یک قرص آهن در حال اجراست. پیامدهای زیان‌بار کم‌خونی فقر آهن از جمله افزایش مرگ و میر مادران به هنگام زایمان، افزایش ابتلا به بیماری‌ها، کاهش ضریب هوشی و قدرت یادگیری، اختلال در رشد جسمی و نهایتاً کاهش توانمندی‌های ذهنی و جسمی، روند توسعه کشورها را به مخاطره می‌اندازد.


لینک دانلود:

اقدام پژوهی تشویق دانش آموز برای مصرف قرص آهن در طرح آهن یار

اقدام پژوهی تشویق دانش آموز برای مصرف قرص آهن در طرح آهن یار

 


گزارش تخصصی راههایی برای کاهش و کنترل پرحرفی دانش آموزان

    نظر

تعداد صفحات: 19     کد محصول :6703      حجم فایل:25,54 KB      نوع فایل :rar



مقاله  کاهش و کنترل پرحرفی دانش آموزان

چکیده:

 

مسائل انضباطی دانش آموزان در کلاس درس و محیط آموزشگاه ، از جمله مسائلی هستند که برای مسئولان آموزشگاه نگرانی های عمده ای ایجاد می کند و وقت زیادی از آنان را به خود اختصاص می دهد .

بعضی اوقات مسائل انضباطی به درجه ای از شدت و وخامت می رسند که بخش اعظم اوقات آموزشی معلمان ، صرف حل و فصل آنها می شود .

در این مقاله برآنیم تا روشهای تغییر رفتار دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهیم

 

مقدمه:

 

 تردیدی نیست که گفت وگو یکی از اساسی ترین نیازهای انسان برای برقراری ارتباط با دیگران است. اما گاهی می تواند سرمنشاء مشکلاتی هم باشد.
گاهی پرحرفی و زیاده گویی خود تبدیل به معضلی می شود که باید با برخورد علمی و صحیح آن را برطرف کرد. حتما تا به حال پیش آمده که نتوانید از دست یک آدم پرحرف فرار کنید و یا به علت زیاده گویی کسی از خیر احوالپرسی عادی هم بگذرید.

 
فهرست                                                      
چکیده:2
مقدمه:3
بیان مسآله:4
تنبیه به روش غیر مستقیم7
نتیجه گیری:15
منابع:16


لینک دانلود:

گزارش تخصصی راههایی برای کاهش و کنترل پرحرفی دانش آموزان

گزارش تخصصی راههایی برای کاهش و کنترل پرحرفی دانش آموزان

 


اقدام پژوهی آسیب شناسی رفتارها دانش آموزان و راه حل آن

    نظر

تعداد صفحات: 30     کد محصول :6706      حجم فایل:69,46 KB      نوع فایل :rar



مقاله آسیب شناسی رفتارها دانش آموزان و راه حل آن

مقدمه

اختلالات رفتاری دانش آموزان، یکی از مسائلی است که معمولاً معلمان با آن مواجه هستند. یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل، اختلالات رفتاری می‌باشد. معلّمان در برابر اختلالات رفتاری، به شکل‌های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می‌دهند. برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می‌کنند. بعضی از معلمان، در مقابل آنان کو تاه میآ یند؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می‌کنند. امّا واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد.

به نظر می‌رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می‌آید؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن راه حل‌هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد.

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله

. معمولاً برای آشنایی بیشتر با وضعیت درسی و اخلاقی دانش آموزان پرونده‌های آنان را در آغاز سال تحصیلی مورد مطالعه قرار می‌دهم. همچنین در مورد خصوصیات اخلاقی ودرسی دانش آموزان از معلم سال قبل سوالاتی را مطرح می‌نمایم تا اطلاعات لازم در مورد دانش آموزان را بدست بیاوریم. ودر دفتر جدا گانه ای می نوسیم تا برنامه ریزی لازم را به عمل بیاوریم. وقتی معلم سال قبل نام امیررا دید به من گفت: با امیرکاری نداشته باش؛ چون ایشان هم سردرد میگرنی دارد و هم دانش آموز شلوغی است. وبه او مارک‌های متعددی زد.

 

وقتی برای اولین بار به کلاس رفتم از فرا گیران خواستم خودشان را معرفی نمایند وقتی نوبت به امیررسید، دیدم دختری با پوست سیاه وبا کلاه گوشه کلاس نشسته است. وبا صدایی بلند اما غیر عادی خودش را معرفی کرد. اما وقتی دانش آموزی با صدای بلند خودش را معرفی می‌کرد. امیر از من می‌خواست که به او بگویم با صدای پایین خودش را معرفی نماید چون من حوصله سروصدای آن‌ها را ندارم. واگر کسی حرف می‌زد امیر اورا مسخره می‌کرد یا با او دعوا می‌کرد ومی گفت صدای شما سر من را به درد می‌آورد 


لینک دانلود:

اقدام پژوهی آسیب شناسی رفتارها دانش آموزان و راه حل آن

اقدام پژوهی آسیب شناسی رفتارها دانش آموزان و راه حل آن

 


گزارش تخصصی چگونگی کاهش اضطراب و استرس در دیکته

    نظر

تعداد صفحات: 16     کد محصول :6707      حجم فایل:25,7 KB      نوع فایل :rar



 

چکیده:

 

شاید بسیاری از افراد وقتی واژه دیکته را می شنوند یک معلم به ذهنشان می آید که کتاب فارسی را در دست دارد و کلمات را بلند بلند برای دانش آموزانش می خواند و دانش آموزان نیز آن را در دفتر خود می نویسند، در پایان املا معلم برای دانش آموزان لغت سخت می گوید و خودش آنها را تصحیح می کند. باید گفت این روش مربوط به سال ها پیش است و بنده بعید می دانم که دیگر هیچ آموزگاری از این روش قدیمی و خشک و خسته کننده استفاده کند. هدف از املا این است که دریابیم دانش آموز تا چه حد به اهداف تعریف شده دست یافته و برای رفع مشکل او، نه ابزاری برای مچ گیری و تنبیه.

در این قسمت روش هایی جمع آوری شده که می توان از آنها برای املا گفتن به دانش آموزان استفاده کرد. می توان اظهار داشت روش ها، روش های جالبی هستند و یک نواختی زنگ املا را از بین می برند.

مقدمه:

مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد

فهرست                                                           
چکیده:1
مقدمه:2
برخی از علل استرس دانش آموزان در درس املا:3
مراحل آموزش نوشتن دارای پنج مرحله مجزاست3
روش تدریس املا4
راههای پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف5
باورهایی که موجب اضطراب دانش آموزان از امتحان می شود:6
مشکلات املا در پایه اول6
تدریس صداها:7
آخ جون املا داریم:8
راه های آموزش و  تقویت املا در دوره ی ابتدایی12
نتیجه گیری:13
منابع:14
 

 

لینک دانلود:

گزارش تخصصی چگونگی کاهش اضطراب و استرس در دیکته

گزارش تخصصی چگونگی کاهش اضطراب و استرس در دیکته

 


گزارش تخصصی وضعیت اخلاق و رفتار دانش آموزان

    نظر

تعداد صفحات: 15     کد محصول :6699      حجم فایل:27,25 KB      نوع فایل :rar



گزارش تخصصی اخلاق دانش آموزان

چکیده:

 

دشواری کنترل دانش آموزان با توجه به ویژگی های سنی آنها روز به روز روبه افزایش است. بسیاری از معلمان و مدیران از برخورد با مسائل انضباطی دانش‌آموزان احساس ناتوانی می کنند و به طور معمول ممکن است برخورد های نامناسبی با این رفتار ها داشته باشند. زمانی که دانش آموزان در مرحله رشد فیزیکی یا اجتماعی قرار دارد زمینه بیشتری برای پرخاشگری و عصبانیت در او ایجاد می شود. مراحل مختلف رشد ، عوامل خشم متفاوتی دارند. وقتی به دانش آموزان خود که به کاسه توت فرنگی دست درازی کرده، می گویید:” الان اجازه خوردن آنها را نداری”، عصبانی می شود. ولی فرزند بزرگتر شما تحمل جواب مشابه را دارد به دلیل این که او صبر و بردباری را در خود پرورانده است. در این گزارش تخصصی به خوبی به بررسی وضعیت اخلاقی دانش آموزان پرداخته ایم.

 

 

 

 

مقدمه:

همانگونه که توجه و رسیدگی به وضعیت سلامت جسمانی وفیزیکی دانش آموزان ،کاری مهم و حیاتی برای آینده و سلامتی آنها می باشد ،توجه و اهمیت به سلامت روان آنان نیز می تواند به نوعی تعیین کننده ی زندگی آرام و سا لم دانش آموزانمان  باشد. یکی از گروه های سنی جامعه که نسبت به گروه های دیگر آسیب پذیر تر می باشد دوره ی سنی نوجوانی است. دوره ای بسیار حساس وپر تلاطم که درصورت بی توجهی وغفلت اطرافیان می تواند منجر به بروز اختلالات بسیاری گردد.

در سالهای گذشته پرداختن به مسائل روحی وروانی کمتر مورد توجه بوده است .خوشبختانه، امروزه مسائلی از این دست بیشتر مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار می گیرند.

فهرست                                                                  

چکیده:2
مقدمه:3
بیان مسأله:4
در اینجا به تعریف مختصری از اختلال رفتاری می پردازیم:8
اختلالات رفتاری به دو دسته تقسیم می شوند:8
علل و عوامل ایجاد اختلالات رفتاری و عاطفی نوجوانان عبارتند از:9
راهکارهای درمانی ورفع اختلالات رفتاری11
نتیجه گیری:13
فهرست منابع15
 


لینک دانلود:

گزارش تخصصی وضعیت اخلاق و رفتار دانش آموزان

گزارش تخصصی وضعیت اخلاق و رفتار دانش آموزان