سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

گزارش کارآموزی کارگاه صنعتی لیفتراک

 تعداد صفحات: 39     کد محصول :211      حجم فایل:983,18 KB      نوع فایل :rar 



گزارش کارآموزی کارگاه صنعتی لیفتراک

فایل word قابل ویرایش

انسان از آغاز آفرینش تا کنون به دنبال پیشرفت و تکامل در امور خویش بوده است و همیشه کاری را می گزیده که کمترین هزینه (چه از نظر اقتصادی و چه از نظر زمانی و …)را طلب کند . با انقلاب های صنعتی در جهان و پیشرفت های شگرف در زمینه های متفاوت شاید حالا معنای ضرب المثل دیرین و شیرین ایرانیان بیشتر قابل تفهیم باشد ( وقت طلاست ) . زمانی شاید به نظر نمی رسید که آدمی برای ارتباطات ، حمل و نقل و خیلی موارد دیگر هزینه ای را بپردازد تا در وقتش صرفه جویی کند اما اکنون این زمان فرا رسیده است و ابزار و ادواتی که در فهم بشر نمی گنجید امروزه از لوازم اجتناب ناپذیر زندگی او به شمار می رود که یکی از این ماشین ها و ابزار آلات ” لیفت تراک ” است . نگاره پیش رو شرحی بر این ماشین وگزارشی اجمالی  از دوره کارآموزی چند روزه ی گذرانده شده ی اینجانب در کارگاه تولیدی صنعتی ماهان لیفتراک است .

تاریخچه و معرفی لیفتراک این کارآموزی به شرح زیر میباشد :

 
شکل فعلی و مدرن لیفت تراک های امروزی از اواسط قرن نوزده تا قرن بیستم میلادی به تدیج تکامل یافته است.
 
در سال 1906 شرکت راه آهن پلسیلوانیا اولین لیفت تراک الکتریکی را برای حمل بار مسافرین قطار به کاربرد.
 
در انگلستان و در زمان جنگ جهانی اول تحولاتی در زمینه تجهیزات حمل و انتقال بار توسط شرکت رانسامز، سیمز و جفری Ransomes, Sims and Jeffries به وجود امد.
 
این تحولات به دلیل کاهش کارگران در زمان جنگ امری اجتناب ناپذیر بود.
 
در سال 1917 شرکت کلارک در آمریکا استفاده از تراکتور و لیفت تراک را در کارخانه خود آغاز کرد.
 
در سال 1919 شرکت Towmotor Company و Yale و در سال 1920 هم شرکت Towne Manufacturing وارد بازار لیفتراک در آمریکا شدند.
 
در طول دهه های 1920 و 1930 استفاده از لیفت تراک بسیار افزایش یافت. در زمان جنگ جهانی دوم و بعد از آن روش های کاراتری برای انبارداری در انبارهای بزرگ تریجا تکامل یافت. انبارها به لیفت تراک های با قدرت مانور بالا و ظرفیت های بیشتر نیاز داشتند و این نیاز باعث ارائه مدل های جدید لیفت تراک در بازار شد.
 
در سال 1956 شرکت تویوتا اولین لیفت تراک خود – مدل LA – را در ژاپن ارائه کرد و در سال 1967 اولین لیفتراک تویوتا در آمریکا به فروش رسید .
 
معروفترین شرکتهای تولید لیفت تراک در حال حاضر در ایران تویوتا و کوماتسو و کلا شرکتهای ژاپنی هستند که البته شرکتهای چینی هم تلاش می کنند تا بازار ایران را بدست بیاورند .

 

لینک دانلود:

گزارش کارآموزی کارگاه صنعتی لیفتراک

گزارش کارآموزی کارگاه صنعتی لیفتراک