سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دانلود گزارش تخصصی در مورد حجاب و عفاف

 تعداد صفحات: 17     کد محصول :6808      حجم فایل:29,97 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی بررسی عملکرد رسانه های داخلی (تلوزیون) در مورد حجاب و عفاف

دانلود گزارش تخصصی بررسی عملکرد رسانه های داخلی (تلوزیون) در مورد حجاب و عفاف
چکیده:
مسئله حجاب و عفاف همواره، یکی از معضلات مهم فرهنگی اجتماعی جامعه ما بوده که مورد توجه صاحبنظران، کارشناسان و مسئولان دستگاه های فرهنگی جامعه قرار گرفته است. یکی از بسترهای توسعه ساز در بحث حجاب و عفاف رسانه ملی و بالاخص تلویزیون است که این رسانه از آن جهت که وابسته به نظام اسلامی است می تواند نقش به سزایی در فرهنگ سازی و توسعه و نهادینه کردن حجاب و عفاف داشته باشد. آنچه مهم به نظر می رسد تلویزیون یک ابزار است و این وسیله در صورتی می تواند وظیفه خطیر خود را درست انجام دهد که ما تحلیل درستی از شرایط فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم. مقاله ی حاضر حاصل یافته های پژوهشی است که به منظور بررسی نقش رسانه ملی در تعمیق و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف انجام شده است. در این نوشتار بر آنیم تا ضمن بررسی عملکرد سیمای جمهوری اسلامی ایران و آسیب شناسی این سازمان در خصوص حجاب را بیان کنیم

مقدمه
سطحی‌نگری و بسنده کردن به مطالب صرف علمی و خشک و سهم ناچیز هنر و ادبیات، باعث می‌شود که القای معارف بدون جذابیت لازم صورت گیرد. از این رو، بخش عمده‌ای از برنامه‌های رسانه‌ها برای سطح تحصیل کرده جامعه قابل استفاده است؛ در حالی که عمده کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، حاضر به تحقیق و تعقل درباره این موضوع نیستند و بیشتر باید غیرمستقیم مورد خطاب قرار گیرند. و یا در برنامه‌ها، نوعی سطح‌نگری و ساده‌انگاری وجود دارد. اگر برنامه نسبتاً مدوّن و سیاست اصولی نیز در دستگاه‌ها و رسانه‌ها وجود داشته، تا کنون این‌ سیاست‌ها کمتر ضمانت اجرایی داشته‌اند؛ به خصوص محصولات رسانه ملی که عملاًٌ جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌است، عمدتاً بر اساس طرح‌ها و ایده‌های سلیقه‌ای و شخصی برنامه‌سازان تهیه شده‌اند.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی بررسی عملکرد رسانه های داخلی (تلوزیون) در مورد حجاب و عفاف

دانلود گزارش تخصصی بررسی عملکرد رسانه های داخلی (تلوزیون) در مورد حجاب و عفاف


دانلود گزارش تخصصی شیمی

 تعداد صفحات: 16     کد محصول :6805      حجم فایل:34,14 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی ایجاد انگیزه خواندن درس شیمی

دانلود گزارش تخصصی ایجاد انگیزه خواندن درس شیمی
چکیده
با به بررسی روش‌های متنوعی که باعث ایجاد علاقه مندی و انگیزش جهت یادگیری بهتر درس شیمی دوره متوسطه در دانش اموزان می‌گردد، می‌پردازیم علی رغم تلاش ایثار گرانه معلمان عزیز در انجام هرچه بهتر رسالت پیامبر گونه‌شان این اطمینان حاصل نیست که تلاش‌هایشان در جهت حصول اهداف آموزش و پرورش باشد.
بنابراین با بررسی عواملی چون:
1 ـ چگونگی تألیف جامع تر کتب درسی شیمی
2 ـ آشنایی دانش اموزان با روش‌های مطالعه صحیح
3 ـ ایجاد ارتباط بین علم شیمی و زندگی روزانه دانش اموزان به منظور آشنایی بیشتر با کاربرد علم شیمی در زندگی
4 ـ اثر همزمانی تدریس تئوری و کار عملی جهت یادگیری بهتر
5 ـ استفاده از روش تدریس مشارکتی ـ اجرایی

مقدمه
معلم شیمی کسی است که با روانشناسی فراگیر، فن معلمی و شیوه‌های آموزشی که با آن‌ها آشنا است می‌تواند از تأثیر عواملی که در ایجاد بی علاقگی و عدم انگیزه دانش اموزان به مطالعه درس شیمی اثر دارد ممانعت به عمل آورد.یادگیری شروع شده به ادراک می‌رسد و از آنجا به تشکیل عبارت‌ها. مفاهیم مجرد در ذهن منجر می‌شود و در نهایت به نتیجه مطلوب می‌انجامد (هربرت اسپنسر ( چون پژوهشگر به عنوان یک دبیر توفیق خدمت به دانش اموزان را دارد ضرورت بررسی و ارزیابی نحوه مطالعه و فرا گیری شیمی را احساس نموده و اقدام به پژوهشی در این زمینه نموده‌ام و شرایط مساعد و نا مساعد برای رشد فعالیت دانش اموزان را در موارد زیر جستجو می‌نمایم:
1 ـ نوع برنامه درسی و اهداف آن
2 ـ کتاب‌های درسی شیمی بر پایه برنامه‌های تدوین شده
3 ـ شیوه تدریس کتاب شیمی
4 ـ وضعیت کلاس، امکانات و محیط مدرسه
5 ـ محیط اجتماعی کلاس از نظر سطح دانش اموزان
6 ـ کارآیی علم شیمی در زندگی


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی ایجاد انگیزه خواندن درس شیمی


دانلود گزارش تخصصی ایجاد انگیزه خواندن درس شیمی


دانلود گزارش تخصصی درس فارسی

 تعداد صفحات: 13     کد محصول :6804      حجم فایل:40,44 KB      نوع فایل :ms-word 

 

گزارش تخصصی آموزش درست خوانی درس فارسی دانش اموزان پایه

دانلود گزارش تخصصی آموزش درست خوانی درس فارسی دانش اموزان پایه
چکیده:
با توجّه به اهمیّت خواندن در این گزارش موارد ذیل ذکر شده است:
– اهداف خواندن
-راه کارهایی جهت بهتر خواندن
-راه حل‌ها و چگونگی اجرای راه حل‌ها
-چگونگی به دست آوردن اطّلاعات در رابطه با مشکل دانش آموز
هدف‌های انجام این گزارش:
-آشنایی بیشتر با روش‌ها وراه کارهایی جهت بهتر خواندن.
-پی بردن به نقش خواندن در پیشرفت دروس دیگر.
_کمک به دانش آموزی که مشکل خواندن دارد و این مشکل باعث افت تحصیلی او شده است
_مطالعه وتحقیق بیشتر جهت بهتر شدن امر یاددهی ویادگیری. در این گزارش سعی شده با استفاده ازنظر همکاران و کمک مادر و کمک دانش آموزان دیگر در کارهای تیمی تا حدودی مشکل دانش آموزپایهی پنجم که در روخوانی ضعف شدیدی داشته و این ضعف روی دروس دیگر او نیز تأثیر داشته بررسی شود و تا حدودی هم مؤثر بوده است.

مقدمه:
اقرأباسم ربک الذی خلق بخوان به نام پروردگاری که تورا خلق کرده است (سوره علق آیه 1)
خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می‌تواند نتیجهی تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدّت‌ها به درازا کشیده است، را ازطریق خواندن در مدّت زمان کوتاهی فرا گیرد.
خوب خواندن از عوامل مهّم پیشرفت و سرگرمی ولذّت بردن ورفع خستگی است. امروز باید به کودکان خود خواندن را بیاموزیم تا فردادبتوانند بخوانند ویاد بگیرند. نکتهی مهّم در امر خواندن توجّه وتأکید بر امر فهمیدن می‌باشد نه صرفاً که به صورت عادت در آمده است.
یکی از علل ضعف دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله‌های ریاضی و نفهمیدن آن‌ها مربو ط به ناتوانی آن‌ها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب می‌باشد.
اغلب مشاهده می‌شود دانـش آموزی مطلبی را می‌خواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس می‌خواند اما نمی‌فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می‌کند اما در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می‌گردد به ضعف دانش- آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه.
یک معلّم آگاه وعلاقه مند به شغل معلّمی باید ابتداروشهای مطالعه وروان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد وسپس در پی برطرف کردن اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمی‌باشد مگر این که خود معلّم از روش‌های مختلف مطالعه و روان خوانی اطّلاع کافی داشته باشد.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی آموزش درست خوانی درس فارسی دانش اموزان پایه


دانلود گزارش تخصصی آموزش درست خوانی درس فارسی دانش اموزان پایه


دانلود گزارش تخصصی درس ادبیّات فارسی

    تعداد صفحات: 10     کد محصول :6801      حجم فایل:28,75 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی

دانلود گزارش تخصصی موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی

چکیده:
درس ادبیات فارسی یکی از مهم‌ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن‌ها می‌باشد. این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن‌ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن‌ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن‌هاست، از محبوبیت کمی برخوردار است.
من در این گزارش تخصصی روش‌هایی را برای علاقه مند ساری دانش آموزان به این درس شیرین و پر محتوا بررسی می‌کنم و راهبرد آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهم.
از آنجا که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضهی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهدهی دانش آموزان گذاشته می‌شود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل می‌دهند و شیوه‌های تفکّر کردن را تمرین می‌کنند. که این عمل به صورت‌های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می‌گردد.
در نتیجهی این گزارش ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی را شناسایی و به بهبود آن‌ها می‌پردازم.

مقدمه:
زبان توسعه یافته ترین ابزار فکری است که برای برقراری ارتباط بین انسان‌ها و جوامع انسانی به کار گرفته می‌شود. گرچه با ابزارهای دیگری مانند علائم، هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی نیز می‌توان ارتباط برقرار نمود، امّا انتقال مفاهیم پیچیده ذهنی به ساده‌ترین و کامل‌ترین شکل ممکن فقط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری ممکن است.
با توجّه به مطالب یاد شده، آشکار می‌گردد که نقش و جایگاه درس ادبیّات فارسی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمّیّت است. امّا سؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا بعضی از دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی علاقه مند نمی‌باشند؟ چرا در بررسی نتایج ارزش یابی درس ادبیّات فارسی اغلب فراگیران از بخش واژگان و درک مفاهیم، نمرهی بیشتری از دست می‌دهند؟ چرا بعضی از دانش آموزان در پاسخ گویی به طور شفاهی دچار اضطراب می‌شوند؟ چرا بعضی از دبیران در تدریس این درس موفّقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامی‌ها چیست و عوامل آن کدامند؟
در مباحث روانشناسی تربیتی، انگیزش و تعلیم و تربیت رابطه ای مانند آب و ماهی دارند. برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان باید تلاش نمود تا فرد احساس نیاز کند. برای کسب مهارت در یک زمینه یا کسب دانش در موضوعی خاص اگر انگیزه، شوق و یا علاقه در میان نباشد، هیچ گاه به هدف خود نخواهیم رسید. برای این که بتوانیم میزان علاقه و میزان انگیزه را افزایش دهیم، از تقویت کننده‌های مؤثر استفاده می‌کنیم.

فهرست


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی



دانلود گزارش تخصصی موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی


دانلود گزارش تخصصی درس شیمی

  تعداد صفحات: 13     کد محصول :6799      حجم فایل:34,63 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT در درس شیمی

دانلود گزارش تخصصی استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT در درس شیمی
چکیده:
بهره مندی انسان از هوش و استعدادهای خدادادی، از دیرباز او را بر آن داشته است که با مشاهده جلوه‌های شگفت انگیز طبیعت، عزمی جزم و انگیزه ای قدرتمند در جهت آگاهی یافتن از دانش و فناوری‌های روز داشته باشد و در راستای تحقق هر چه بیش تر اهداف علمی – آموزشی گام بردارد. امروزه اندوختن معلومات در امر یاددهی – یادگیری به تنهایی کافی نیست و نوعی غفلت و بازماندن از کاروان همیشه شتابان علم است. بنابراین استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید در برنامه ریزی آموزشی امری بس ضروری می‌باشد. چنان که، برنامه ریزان و معلمان در تلاش‌اند تا از این ابزارها برای غنا بخشیدن به روش‌های یاددهی – یادگیری بهره جویند و بستری پویا را برای دانش آموزان فراهم آورند.
در این گزارش تخصصی سعی بر این بوده است که در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم. به دلیل حساسیت‌های خاص کتاب شیمی 2، و وجود مطالب حجیم و سنگین در این کتاب، تصمیم گرفتم که مطالعاتی راجب این زمینه داشته باشم.

مقدمه:
درس شیمی از دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد. در واقع بسیاری از مفاهیم را که نشان دادن آن‌ها حتی در آزمایشگاه دشوار یا غیرممکن است، مانند: حرکت مولکول‌های گاز، حرکت ذرات باردار درون یک محلول، ساختار مولکولی ترکیبات، …. را می‌توان با شبیه سازی رایانه ای به آسانی قابل ارائه کرد. بنابراین بهره گیری از رایانه در کلاس درس موجب افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می‌شود. یکی از بارزترین تأثیرات بهره گیری از رایانه، تعامل فراگیران با یکدیگر و با معلم است.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT در درس شیمی


دانلود گزارش تخصصی استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT در درس شیمی