سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دانلود گزارش تخصصی تاثیر هوش هیجانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

 تعداد صفحات: 16     کد محصول :6818      حجم فایل:33,78 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی تاثیر هوش هیجانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی تاثیر هوش هیجانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 
چکیده:
این گزارش تخصصی به بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و هوش شناختی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیز هوش و عادی پرداخته است. پیشرفت تحصیلی که دارای ملاک‌ها و معیارهایست که اغلب با افزایش نمره معدل دانش آموختگان همراه است .دانش آموزان در یادگیری درسهای آموزش داده شده دارای توانمندیهای متفاوتی اند عده‌ای مستعد یادگیری و عده‌ای فاقد استعداد لازم برای یادگیری ‌اند . به عنوان مثال از میان دانش آموزانی که دارای شرایط یکسان برای آموزش درس‌هایشان هستند عده‌ای دارای نمرات خوب و مناسب و عده‌ای پیشرفت تحصیلی را هرگز تجربه نکرده‌اند. اگر سن ، انگیزه و بقیه شرایط این دانش آموزان را یکسان در نظر بگیریم دلیل بروز این تفاوتها واقعاً در چیست ؟
نتایج بسیاری از تحقیقات حاکی از آن است که هوش هیجانی بیشتر از ضریب هوشی در موفقیت زندگی و تحصیل نقش دارد . همچنین این تحقیقات حاکی از اهمیت وجود هوش هیجانی در محیط‌های کاری ، کلاس‌های درس ، بهبود عملکرد در مصاحبه‌ها ، کارهای گروهی و مسائل ذهنی است .

مقدمه
در تمام نظام‌های تعلیم و تربیت، میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان شاخص موفقیت در فعالیت‌های علمی و آموزشگاهی است. یکی از عوامل مهم در تعیین موفقیت تحصیلی هوش شناختی است که به وسیله هوش مورد سنجش قرار می‌گیرد. اگرچه نمره آزمون هوش می‌تواند ملاک نسبتاً خوبی برای تعیین موفقیت افراد باشد اما باید توجه داشت که این‌گونه آزمون‌ها قادر به اندازه‌گیری همه جنبه‌های هوش نیستند. به طور کلی، آزمون‌های هوش بیشتر به سنجش توانایی درک امور انتزاعی می‌پردازند. زمانی که مطالعه هوش، آغاز شد بر جنبه‌های شناختی آن نظیر حافظه و حل مسأله تأکید شده است، و باتوجه به این‌که عوامل دیگری از جمله انگیزش، علاقه به تحصیل، محیط مناسب و غیره نیز در پیشرفت تحصیلی دخالت دارد، بنابراین با به دست آوردن هوش بهر با قاطعیت نمی‌توان در مورد موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان نظر داد در گذشته، IQ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تعیین‌کننده‌های موفقیت در نظر گرفته می‌شد و در نتیجه در آموزش نیز بر تیزهوشی تحصیلی در شکل نمرات آموزشی تأکید می‌شد. اما اکنون تحقیقات نشان می‌دهد که IQ به تنهایی اندکی از پیشرفت در زندگی و کار را پیش‌بینی می‌کند.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی تاثیر هوش هیجانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 


دانلود گزارش تخصصی تاثیر هوش هیجانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 


دانلود گزارش تخصصی تاثیر مشارکت گروهی دانش آموزان بر افزایش یادگ

تعداد صفحات: 13     کد محصول :6816      حجم فایل:25,89 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی تاثیر مشارکت گروهی دانش آموزان بر افزایش یادگیری درسی آنها

دانلود گزارش تخصصی تاثیر مشارکت گروهی دانش آموزان بر افزایش یادگیری درسی آنها
چکیده:
یادگیری مشارکتی یک روش تدریس موفق در گروه های کوچک است در این روش، در هریک از گروه ها، دانش آموزان با توانایی های متفاوت و با استفاده از فعالیت های یادگیری گوناگون درک خود را نسبت به موضوع درسی بالا می برند. این تحقیق در قالب یک گزارش تخصصی به بررسی تاثیر مطالعه فردی در مقابل مطالعه گروهی بر برخی جوانب نوشتار زبان آموزان ایرانی پرداخته است. همچنین این تحقیق گامی بیشتر برداشته تا تاثیر احتمالی خواندن گروهی را دانش آموزان بررسی کند.

مقدمه
یادگیری یک فرایند اجتماعی است و فعالیت های یادگیری برای رسیدن به مرحله تولید اندیشه و اطلاعات حیاتی است. این فکر راژان پیاژه، که از محققان پیشگام در زمینه تعیین تحول فکر به شمار می رود، تایید می کند.
پیاژه نشان داده است که بیشتر آموخته های مهم ما حاصل تعامل با دیگران است. اگر دانش آموزان در مورد یک کتاب، یک تکلیف و با یک مسئله فقط نظرات، واکنش ها و پرسش های خود راداشته باشند، یادگیری آنان به اندازه ی زمانی که به نظرات دیگران نیز دسترسی داشته باشند، پربار نخواهد بود. عمده ترین هدف این روش کوشش برای دستیابی به فعالیت های عالی ذهنی است.
معلمان در مدارس با سه موقعیت آموزشی روبه رو هستند که در بیشتر موارد یکی از آن ها را انتخاب می کنند. ممکن است در هر کلاس معلمان دروس را به نحوی سازماندهی کنند که دانش آموزان وادار شوند برای برنده شدن تلاش کنند. همچنین، آنان به دانش آموزان اجازه می دهند که برابر با میل خود به یادگیری بپردازند و در برخی موارد، معلمان دانش آموزان را به صورت سازماندهی می کنند که در قالب گروه هایی با یاری یک دیگر مطالب درسی را فرا می گیرند. ولی در بیشتر موارد دیده می شود که در کلاس ها دانش آموزبه تنهایی کار می کند. به هر کدام از دانش آموزان گفته می شود که سرت به کار خودت باشد. با بغل دستی صحبت نکن و..

لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی تاثیر مشارکت گروهی دانش آموزان بر افزایش یادگیری درسی آنها

دانلود گزارش تخصصی تاثیر مشارکت گروهی دانش آموزان بر افزایش یادگیری درسی آنها


دانلود گزارش تخصصی مشاور

   تعداد صفحات: 15     کد محصول :6814      حجم فایل:30,26 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی فاید و اهمیت وجودی مشاور در مدارس و تاثیر آن بر روان و پیشرفت درسی دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی فاید و اهمیت وجودی مشاور در مدارس وتاثیر آن بر روان و پیشرفت درسی دانش آموزان

چکیده:
اهداف آموزش وپرورش زمانی تحقق خواهند یافت که برنامه ها و محتوای آموزشی با توجه به نیازها وامکانات دانش آموزان تهیه و اجرا گردند. .در گزارش حاضرپس از ذکر مقدمه ای چند درقسمت تجزیه وتحلیل مطالب به ترتیب به فایده و اهمیت مشاوره،تاریخچه راهنمایی و مشاوره،تعاریف راهنمایی و مشاوره ، اهداف مشاوره و راهنمایی ، ضرورت مشاوره در مدارس ، مشاوره و راهنمایی در نظام آموزش و پرورش ، نقش مشاور در مدارس ، امور تحصیلی ، تأمین بهداشت روانی‌ دانش آموزان و مهم ترین وظایف کادر آموزشی در برابر برنامه مشاوره و راهنمایی پرداخته شده است.

مقدمه:
مشاوره و راهنمایی درمدارس برنامه‌ای حیاتی است که در عرصه‌ی تعلیم و تربیت جهان (خصوصاً دوره‌ی آموزش عمومی) از سال‌های دور مورد توجّه قرار گرفته است. چرا که طیّ این دوره‌ دانش‌آموزان در مرحله‌ی آغازین تجربه‌های اجتماعی توأم با رشد فردی قرار دارند.
تعلیم و تربیت در دوره‌ی مذکور نقش تعیین‌کننده‌ای در هدایت فراگیر و نقش‌پذیری متناسب وی در جامعه ایفا می‌نماید به‌طوری که ایجاد سرمایه‌ی انسانی و توسعه‌ی فرهیختگی در جامعه‌ی ناشی از تربیت فراگیران در این دوره به ویژه با تأکید بر شناخت توانایی‌ها، استعداد‌ها و علایق آنان است. کمک به توسعه‌ی مهارت‌های زندگی به ویژه فرآیند تصمیم‌گیری و هدف‌گزینی از ضرورت‌های ارزشمندی است که تقویت فرآیند مشاوره و راهنمایی از طریق معلّمان دانا و دلسوز را میسّر می‌سازد.
برای تحقّق برنامه‌های مذکور دو رویکرد وجود دارد :
1ـ تأکید بر مشاور در مدارس به عنوان یک فرد متخصّص
2ـ ارتقاء فرآیند راهنمایی و مشاوره از طریق توانمند‌سازی کلیه‌ی عوامل انسانی مدارس (مدیر ـ معاون ـ مربّی و معلّمان)


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی فاید و اهمیت وجودی مشاور در مدارس وتاثیر آن بر روان و پیشرفت درسی دانش آموزان



دانلود گزارش تخصصی فاید و اهمیت وجودی مشاور در مدارس وتاثیر آن بر روان و پیشرفت درسی دانش آموزان


دانلود گزارش تخصصی بیش فعالی

تعداد صفحات: 15     کد محصول :6812      حجم فایل:27,93 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی بیش فعالی چیست؟ و معلم باید چه تدابیری را برای کنترل آن رعایت نماید

دانلود گزارش تخصصی بیش فعالی چیست؟ و معلم باید چه تدابیری را برای کنترل آن رعایت نماید
چکیده:
این عارضه بیماری نیست، بلکه به صورت ژنتیکی، کودک فعال تر از همسالان خود است. اگر چه اغلب این کودکان در زمره کودکان با ضریب هوشی بالا قرار می گیرند، اما از کودکی به دلیل وجود این مسأله، کم حوصله و بی دقت بوده، زودتر از همسالان خود از تماشای تلویزیون، بازی و… خسته شده و دایما در حال تحرک هستند. با وجود همه این نکات، بسیار سریع الانتقال بوده و گیرایی بالایی دارند و شاید یکی از دلایل این بی حوصلگی و خستگی آنها همین مسأله باشد.در دوران مدرسه، این عارضه کماکان همراه کودک است. طبق اعلام مرکز روانشناسی _ آموزشی آمریکا نقش آموزگار و والدین تأثیر مهمی در درمان این کودکان دارد. توجه به این نکته ضروری است رفتارهای افراد مبتلا به «بیش فعالی» غیر ارادی است و از سر لج بازی، شیطنت نامطلوب و… نبوده و به عبارتی رفتارها «هدفمند» و به قصد «آزار» نیستند.ما در این گزارش تخصصی راههایی برای کنترل این عارضه مهم ،بیان می نماییم.

مقدمه
بیش فعالی به حالتی اطلاق می‌شود که کودک به نحو افراطی و بیش از اندازه فعال و پر جنب و جوش باشد و این تحرکات زیاد اطرافیان وی را دچار مشکل می‌کند. به علت بی دقتی ممکن است در انجام تکالیف مدرسه و کارهای محوله دیگر اشتباهات زیادی را مرتکب شوند. این اختلال در تعدادی از بچه‌های دوران ابتدایی دیده شده است همراهی و جلب توجه آن‌ها دشوار است. البته این اختلال به عنوان ناتوانی در یادگیری محسوب نمی‌شود بلکه به نوعی بی توجهی و حواس پرتی در یاد گیری محسوب می‌شود. نداشتن آرام و قرار و تمرکز، پر جنب و جوش بودن و به قول معروف از دیوار راست بالا رفتن از جمله مشخصه‌های یک دانش آموز بیش فعال است.
دانش آموزی که ناخواسته با داشتن این اختلال، از فعالیت بیش از حدی برخوردار است اغلب از سوی دیگران به ویژه خانواده و معلم خود سرزنش و تحقیر می‌شود و از طرف دیگر با بازیگوشی و شیطنت بسیار همه را عاصی می‌کند. در این میان مهم‌ترین عاملی که می‌تواند یاری دهنده دانش آموزان بیش فعال باشد، اطلاع رسانی صحیح و مداخله به موقع برای برطرف کردن این نقیصه است؛ مشکلی که اگر به رفع آن توجه نشود، صدمه جبران ناپذیری بر دانش آموز بیش فعال وارد خواهد کرد

فهرست


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی بیش فعالی چیست؟ و معلم باید چه تدابیری را برای کنترل آن رعایت نماید


دانلود گزارش تخصصی بیش فعالی چیست؟ و معلم باید چه تدابیری را برای کنترل آن رعایت نماید


دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با

 تعداد صفحات: 15     کد محصول :6810      حجم فایل:32,78 KB      نوع فایل :rar 

 

گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه

چکیده
تعامل بین والدین و مدرسه، یک اصل در تربیت رسمی است، اصلی که به اصطلا‌ح هیچ‌کس شکی در آن ندارد، اما این اصل تربیتی چگونه تحقق می‌یابد؟
درباره ضرورت‌ها و اهمیت پیوند اولیا و مربیان زیاد سخن گفته شده و البته در هر مدرسه هم، برای عملی شدن موضوع، روش‌ها و راهکارهایی ارائه شده است، پس الا‌ن باید شرایط در مدارس بسیار مطلوب باشد. آیا چنین است؟ اولیا در مدارس چه کاره‌اند و چه جایگاه و نقشی دارند؛ اصلا‌ چه رابطه‌ای بین مدرسه و خانه تعریف کرده‌ایم و چه انتظارات متقابلی داریم؟
همانند بسیاری از مسائل تربیتی دیگر، به شرایط و بسترهای فرهنگی موضوعات کمتر توجه می‌کنیم. والدین چه جایگاهی باید در تربیت رسمی داشته باشند و چه جایگاهی دارند؟ مدارس ما چه تصوراتی از نقش والدین دارند و به تعبیر بهتر، چه تصوراتی در والدین ایجاد کرده‌اند؟
برای توجه به مبانی موضوع، لا‌زم است به چند سوال پاسخ داده شود:
1) انتظارات تربیت رسمی از والدین چیست؟
2) در تربیت معلم و انواع آموزش‌های ضمن خدمت مدیران و معلمان، چه آموزش‌های مدونی برای ارتباط با والدین پیش‌بینی شده است؟
3) معلم چه نقشی در تعامل مدرسه با والدین دارد و برای این نقش چه آمادگی‌های علمی و تجربی را کسب کرده است؟
4) واقعیت‌های موجود در مورد پیوند خانه و مدرسه چیست؟ و این واقعیت‌ها تا چه اندازه با اصول و اهداف مکتوب بیان شده تطابق دارند؟

مقدمه
خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که تأمین کننده‌ی نیازهای روانی و جسمانی افراد است. دانش آموز از همان ابتدایی شیر خوارگی از محیط خانواده متأثر می‌شود و در بزرگسالی نیز این تأثیر پیچیدگی خاص خود را پیدا می‌کند. خانواده در رشد شخصیت فرزندان، تحکیم ارتباط میان اعضای خود و اعتلای فرهنگ جامعه و … نقش و اهمیت بسزایی دارد.
فرزند در خانه و در دامان والدین رشد می‌کند و آماده‌ی ورود به مرحله‌ی دیگری می‌شود. خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه ای محسوب می‌شود. وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری‌هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه، مدرسه و جامعه انجام می‌گیرد.
یک اصل مهم دانایی می‌گوید: آینده یافتنی نیست، بلکه ساختنی است اگر به دنبال ساختن آینده جامعه هستید بین خانه و مدرسه پل ارتباطی و دانش افزایی بزنید و اجازه بدید این پل از جامعه بگذرد.
در تعریفی از راجرز خانواده چنین تعریف شده است: خانواده، نظامی نیمه بسته است که نقش ارتباطات داخلی را ایفا می‌کند و دارای اعضایی است که وضعیت‌ها و مقام‌های مختلفی را در خانواده و اجتماع احراز کرده و با توجه به محتوای وضعیت‌ها، افکار و ارتباطات خویشاوندی که مورد تأیید جامعه ای است که خانواده جزء لاینفک آن است، ایفای نقش می‌کند.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه


ذدانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه