سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقدام پژوهی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دانلود گزارش تخصصی اشنایی با رشته برق و آینده شغلی آن

گزارش تخصصی آشنایی با رشته برق و آینده شغلی آن

دانلود گزارش تخصصی اشنایی با رشته برق و آینده شغلی آن

چکیده:
مهندسی برق یکی از مشاغل مهم و کلیدی صنعت برق و مخابرات به شمار می رود. انرژی یکی از مهم ترین سرمایه های هر کشور به حساب می آید. در میان آنها نیز انرژی برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا جایی که میزان تولید و مصرف آن در بخش تولید از شاخص های رشد اقتصادی کشورها محسوب می شود.
داشتن تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک از الزامات ورود به شغل مهندسی برق می باشد. در کشور ما گرایش های تخصصی مختلفی برای مهندسی برق تعریف شده است که اگر فارغ التحصیلان مهندسی برق متناسب با گرایش تخصصی خود مشغول به کار شوند، مطمئنا بازدهی بیشتری خواهند داشت. در ادامه توضیحی در مورد زمینه های شغلی این گرایش ها ارائه می شود .

مقدمه :
اگر نگاهی به اطرافمان بیندازیم، انبوهی از وسایل برقی را خواهیم دید. امروزه زندگی بدون وسایل الکتربکی غیر ممکن شده است. پس برای استقلال و همگامی با رشد جهانی نیازمند متخصصانی هستیم که با اندوختن توشه علمی به کسب تکنولوژیهای جدید اقدام کنند.
با نگاهی اجمالی به صنعت در می یابیم که در ابتدا (از رنسانس با قرن بیستم) تمام ابزارها و صنایع، مکانیکی بوده اند و مهندسی عموماً به طراحی و ساخت این وسایل مکانیکی اطلاق می شد، اما با به کارگیری الکتریسیته در صنایع، از حجم ابزارها و دستگاهها کاسته شد و صنایع پیچیده تر گردید.
رشته برق در آغاز با مکانیک همراه بود و الکترو مکانیک خوانده می شد، اما با رشد و پیشرفت چشمگیر این رشته، رشته برق راه خود را از مکانیک جدا کرد و به عنوان یک رشته مستقل مطرح گردید. با توجه به وسعت صنعت برق و پیشرفت زیاد آن، این رشته خود به چند گرایش تقسیم شده است. به دلیل استقبال بی نظیر از این رشته در 30 سال اخیر، برجسته ترین استعدادها به این رشته جذب شده اند. این به نوبه خود باعث ارتقای سطح علمی و پژوهشی و اعتبار روز افزون دانشگاه های ایران در جهان شده است.

 


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی اشنایی با رشته برق و آینده شغلی آن


دانلود گزارش تخصصی اشنایی با رشته برق و آینده شغلی آن

 


اقدام پژوهی چگونه رفتارهای نادرست و پرخاشگرانه دانش آموزم



اقدام پژوهی چگونه رفتارهای نادرست و پرخاشگرانه دانش آموزم را در کلاس درس کمتر کردم

چکیده

در این تحقیق ابتدا مشکل (پرخاشگری) دانش آموزم را عنوان کرده ام و سپس تلاشهای خود را که در این زمینه برای کاهش مشکل وی انجام داده ام به رشته ی تحریر درآورده ام گرچه مشکل وی صددرصد  از بین نرفت ولی تا حدود زیادی کاهش یافت . ریشه اصلی پرخاشگری و استرس در خانواده است چون خانواده ای بودند که زیاد باهم ارتباط صمیمی نداشتند و شغل پدر و ارتباط عاطفی والدین با فرزند تأثیر معنی داری بر وضعیت پرخاشگری و باورهای هنجاری دانش آموز درباره پرخاشگری داشت. البته در این زمینه همکاریهای زیادی از سوی اولیاء دانش آموز و همکارانم در مدرسه انجام گرفت .

پرخاشگری معمولا به رفتاری اطلاق می شود که قصد از آن صدمه رساندن به فرد دیگر یا نابود کردن دارایی افراد است . پرخاشگری معمولا دو گونه است نوع اول خصمانه است و غالبا به وسیله درد یا آشفتگی برانگیخته می شود نوع دوم پرخاشگری هیجانی است و هدف اولیه آن آسیب رساندن است به عنوان مثال وقتی دو خواهر و برادر با یکدیگر دعوا می کنند و به یکدیگر مشت می زنند نمونه ای ازاین نوع پرخاشگری مشاهده می شود نوع دوم پرخاشگری وسیله ای است که الزاما به واسطه خشم یا هیجان ایجاد نمی شود هدف این نوع پرخاشگری به دست آوردن پاداشهای مطلوب همچون پول یا کالاهای باارزش است مانند کودکی که کودک دیگری را می زند تا اسباب بازی مورد علاقه خود را بدست آورد .



لین دانلود:

اقدام پژوهی چگونه رفتارهای نادرست و پرخاشگرانه دانش آموزم


اقدام پژوهی چگونه رفتارهای نادرست و پرخاشگرانه دانش آموزم

 


دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهای مفید جهت کاهش افت تحصیلی دانش

 

گزارش تخصصی ارائه راهکارهای مفید جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضیات متوسطه اول

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهای مفید جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضیات متوسطه اول

چکیده:
ما دبیران به خصوص در رشته ریاضی باید به اندیشه، نوآوری و خلاقیت دانش آموزان بها دهیم. چندان اصرار نداشته باشیم که دانش آموزان فقط هر چه را که ما در اختیارشان گذاشته ایم حفظ کنند، بلکه خصلت پرسش گری را در آنان تقویت نماییم.هدف دیگر آموزش تغییر از یاد دهی به یاد گیری است . این امر در ریاضیات تنها در صورتی می تواند انجام شود که منبع و متن قابل فهم برای یادگیری در دسترس فراگیران باشد. بعضی از دانش آموزان دارای توان خود یاد گیری هستند ولی بیشتر دانش آموزان به ساختارهایی نیاز دارند تا به صورت سازنده در یاد گیری به آن ها کمک کند. باید مطالب را حتی الامکان به صورت ملموس و ساده بیان کرد. قسمتی از این فرآیند تبدیل دانش آموزان از حالت غیر فعال به فعال است که بیشترین انرژی را می طلبد. مثلا گروه بندی دانش آموزان در گروه های سه نفره که امکان همکاری همه اعضا بیشتر شود و انتخاب یک نفر به عنوان مدیر گروه برای برقراری نظم و همکاری با دبیر. حال با این مقدمه به ارائه راهکارهایی برای هریک از موانع و مشکلاتی که قبلا ذکر گردیده است به صورت مجزا می پردازم. امید است که مورد توجه قرار گیرد.

مقدمه:
هر معلمی که عهده‌دار تدریس ریاضی است یکی از ضروریات کار او واقف بودن به آسیب‌های آموزشی ریاضی می‌باشد تا بتواند اهداف آموزشی و مفاهیم پیچیده ریاضی را روشن‌تر و ملموس‌تر به دانش‌آموزان انتقال دهد و آنان را فعال‌تر وارد شبکه بازی با موجودات ریاضی نماید.

معلم پس از تغییر محتوای آموزشی و درک موقعیت زمان و مکان و ویژگی‌های یادگیرنده با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در امر آموزشی می‌تواند بر چالشهای موجود فائق آید.

در این صورت یادگیرنده هم ضمنِ پرورش خلاقیت‌هایش با آسودگی خیال و اطمینان خاطر به فراگیری می‌پردازد و اگر کار گروهی باشد در گروه، شرکت فعال خود را نشان خواهد داد پس رسالت خطیر متخصصان تدریس ریاضی در واقع شناخت یادگیرنده، چگونگی شکل‌دهی مفاهیم ریاضی، دوباره‌سازی مفاهیم ریاضی و سرانجام از بین بردن معضلات موجود است.



لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهای مفید جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضیات متوسطه اول


دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهای مفید جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضیات متوسطه اول

 


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموز (نام دانش آموز) را به

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموز (نام دانش آموز) را به کلاس درس علاقه مند کنم

چکیده
عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که ، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزم فاطمه شامحمدی را به درس و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی دانش‌آموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن می باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی باشد ، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می رسد ، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات ، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست ، که بسیار حیاتی نیز می باشد !

مقدمه
هدف از انجام دادن پژوهش حاضر، بررسی روش های ایجاد علاقه و انگیزه در دانش آموزان به مطالعه و پژوهش، طراحی الگوی مناسب برنامه درسی برای آن و تعیین اثربخشی آن بود. برای این منظور ادبیات نظری و پژوهشی موجود در این زمینه به دقت بررسی شد و دیدگاه های گوناگون برای رسیدن به الگویی مناسب طبقه بندی شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پس از آن، کاربردی ترین عناصر نظریات مطرح شده در این زمینه در یک الگو ترکیب شد. الگوی پیشنهادی در این پژوهش بر چهار عنصر بنیادی متکی است که در یک بافت پژوهش-محور اجرا شد. این عناصر عبارت اند از:
1. ویژگی های دانش آموزان که سبب ایجاد علاقه وانگیزه به مطالعه و پژوهش در آنها می شود.
2. ویژگی های معلمان که علاقه و انگیزه به مطالعه و پژوهش را در دانش آموزان افزایش می دهند.
3. متغیرهای جو کلاس که می توانند محیطی برانگیزاننده برای مطالعه و پژوهش ایجاد کنند.
4. متغیرهای آموزشی که علاقه مندی نسبت به فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی را افزایش می دهند.. به طور کلی نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که الگوی پیشنهادی در ایجاد کردن علاقه و انگیزه در دانش آموزان برای فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی نقشی تعیین کننده دارد.

 


لینک دانلود:

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموز (نام دانش آموز) را به کلاس درس علاقه مند کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموز (نام دانش آموز) را به کلاس درس علاقه مند کنم

 


گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جذابیت درس هندسه متوسطه

 

...گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جذابیت درس هندسه متوسطه

...

دانلود گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جدابیت درس هندسه متوسطه

چکیده:
هندسه به عنوان بخشی از ریاضی ، یکی از درس های مهم ، مشکل و در عین حال ، پر جاذبه و شیرین دوران تحصیل است. ( البته گهگاهی نیز مخاطره آمیز می شود و لازم است موردتوجه قرار گیرد .) هر معلمی که در مقطع راهنمایی ، درس ریاضی را تدریس کرده باشد ، متوجه این می شود که دانش آموزان در بخش هندسه ، دچار سردر گمی می شوند و مسائل مربوط را نا ملموس تلقی می کنند . علت این امر می تواند دلایل خاص خود را داشته باشد . باید از دید دانش آموزان به مسأله نگاه کرد و عملکردهای آن ها را در حل نمونه های متنوع مربوط به هندسه بررسی نمود تا منشا این مشکل پیدا شود و راه حل مناسب پیشنهاد گردد .در این مقاله سعی شده است که برخی از مشکلات یادگیری هندسه و راه حل هایی برای آموزش بهتر این بخش از درس ریاضی ارائه شود .

 


لینک دانلود:

گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جذابیت درس هندسه متوسطه


ر

گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جذابیت درس هندسه متوسطه